M. Gillanas: padangos veikia kaip spyruoklės

M. Gillanas: padangos veikia kaip spyruoklės
logo 2014 Liepos 15 d. 07:55, Williams/LAT Photographic
Buvęs „Williams“ ir „Toyota F1“ komandų vyriausiasis inžinierius Markas Gillanas pareiškė savo nuomonę apie žemo profilio padangų naudojimą F-1 varžybose. Jo nuomone, padangų ant 18 colių diskų testai Silverstoune parodė, kad žemo profilio padangos turi perspektyvą.
Šie bandymai atlikti komandų, FIA ir padangų gamybos kompanijų noru, kurios jau keletą metų diskutuoja apie žemo profilio padangų naudojimą „Formulės 1“ lenktynėse. M. Gillanas ne kartą yra dalyvavęs tokiose diskusijose, kur jis buvo kviečiamas kaip ekspertas.

Pasak M. Gillano, noras pereiti prie didesnių išmatavimų ratų FIA yra aptariamas vos ne kiekvienais metais ir tai trunka jau beveik dešimtmetį. Aišku, kad padangų gamyklos nori kuo greičiau atsisakyti mažų išmatavimų padangų, kurios jų gamybinėje gamoje užima labai mažą dalį ir pageidauja daugiau gaminti didesnių žemo profilio padangų. Vienintelis minusas, išsakomas padangų gamintojų, tas, kad ant tokių padangų liks mažiau vietos reklaminiams logotipams.
Padangų tiekėjai turi galvoje, jog „Formulės 1“ varžybose padangą veikia labai rimtos jėgos ir energija, todėl šioms varžyboms turi siūlyti adekvataus profilio apavą, kuris turėtų būtiną struktūrinį tvirtumą ir, vargu, ar artimiausiu metu F-1 varžybose galės būti naudojamos labai žemo profilio padangos.
Iki šių dienų panašios permainos buvo svarstomos tik abstrakčiai, diskusijos dažniausiai būdavo tik bendro pobūdžio ir dažniausiai tuo užsibaigdavo, kadangi žemo profilio padangos pareikalautų ir rimtų „Formulės 1“ bolido konstrukcinių pakeitimų, visų pirma – pakabos ir aerodinaminių elementų.
Kadangi padangos iš esmės leidžia F-1 bolidui judėti vertikaliai, faktiškai veikdamos kaip didelės spyruoklės, žymus profilio sumažinimas pareikalautų rimto pakabos konfigūracijos pertvarkymo. Tačiau jei perspektyvoje bus pereita prie aktyvios pakabos, visa tai turi logikos: nauja padangų geometrija bus susieta su naujomis prošvaisos kontrolės technologijomis. Komandos galės kontroliuoti klirenso aukštį pakabos ir padangų pagalba.
Per bandymus Silverstoune „Lotus“ bolidams buvo uždėti 18 colių ratai, tokiu būdu buvo surinkta daug naudingos informacijos pereinant prie didesnių ratų. Ant bolido buvo galima pamatyti dabar naudojamus standartinius stabdžių būgnus ir kitus elementus, kurie atrodė miniatiūriniai lyginant su dideliais ratais.
Komandos jau prarado aibę laiko ir pastangų, aerodinaminiame vamzdyje ir skaitmeninės hidrodinamikos (CFD) pagalba bandydamos stabdžių būgnus ir stabdžių aušinimo gaudykles. Todėl aišku, kad pereinant prie didesnių diskų ratų, bus susidurta su aerodinamikos problemomis, kuri taps mažiau efektyvi.
Dėl to, jei nuo 2016 ar 2017 metų bus pereinama prie žemo profilio padangų, reikės iš naujo galvoti apie daugybę naujų aerodinaminių sprendimų. Visai įmanoma, kad aerodinaminiai bandymas parodys, kad dabartinius stabdžių diskus, suportus ir kitus elementus bus galima palikti juos tik modernizavus.
Be to, galima spėti, kad pasikeitus rato diametrui ir padangoje sumažėjus suslėgto oro kiekiui, komandoms reikės koreguoti bolidų parengimą kvalifikacijai ir lenktynėms, norint pasiekti reikiamos darbinės temperatūros. Be to, reikės keisti ir stimuliatorių derinimą ir juose pritaikyti naują temperatūrinę paletę, kad stimuliatoriai duotų adekvačiai teisingą informaciją.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553