M. Hakkinenas: nenuostabu, kad „Mercedes“ sulaukė problemų

M. Hakkinenas: nenuostabu, kad „Mercedes“ sulaukė problemų
logo 2014 Birželio 12 d. 22:05, DTM
Šiais metais vokiečių logistikos bendrovės „Hermes“ portale atsirado dukart F-1 pasaulio čempiono suomio Mikos Hakkineno asmeninė skiltis. Eilinis suomio interviu skirtas Kanados GP apžvalgai.
Bet kuris sėkmės tarpsnis vieną kartą pasibaigia. Ar nustebote, kad „Mercedes“ komandos dominavimas pasibaigė būtent Kanadoje?
Kai aš važiavau „Formulės 1“ čempionate, visada būdavau pasiruošęs tam, kad vieną kartą bus tokios lenktynės, kuriose nepavyks uždirbti taškų dėl klaidos ar mechaninio gedimo. Šįkart problemos ištiko „Mercedes“. Nenuostabu, kad tai įvyko Monrealio trasoje, kadangi čia pilotai ilgiausiai laiko nuspaustą akseleratoriaus pedalą iki dugno, dėl to stabdžiai patiria didžiausias apkrovas. Pasiekti, kad visos bolido sistemos būtų tinkamai vėsinamos, Kanadoje nėra paprasta, juolab, kad dažnai tenka važiuoti paskui varžovą nešvariame ore.
Ką manote apie Danielio Ricciardo pergalę?
Puikus australo rezultatas. Norėčiau pastebėti, kad šis pilotas beveik per visas šių metų lenktynes pasiekia šimtaprocentinį rezultatą ir sugeba išnaudoti visą savo mašinos potencialą. Jam sekasi ir kvalifikacijose, ir lenktynėse, ir lenkiant varžovus. Be to, reikia nepamiršti, kad jo porininkas yra keturis kartus pasaulio čempionas S. Vettelis, tačiau būtent D. Ricciardo pirmas kirto finišo liniją.
Kiek po pirmosios pergalės pilotas įgauna drąsos siekti kitų aukščiausių rezultatų?
Pergalė labai stipriai „įkrauna“ aukštiems rezultatams. Tai aš supratau po pirmos pergalės 1997 m. Jerezo trasoje. Pasitikėjimas savimi padeda ir elgesiui trasoje, tai paveikia ir rezultatus. Pilotas tiesiog pradeda elgtis ryžtingiau.
Paskutiniame rate įvyko baisi avarija, kurioje dalyvavo F. Massa ir S. Perezas. Ar teisėjų sprendimas nubausti S. Perezą jūsų nuomone buvo teisingas?
Teisėjų sprendimas yra pagrįstas. Būtent S. Perezas paskutiniu momentu pakeitė trajektoriją, kai jį lenkė F. Massa. Tai buvo grubi klaida. Galima keisti trajektoriją ir blokuoti konkurentą, bet tik ne šiame trasos taške. F. Massa net negalėjo įtarti, kad S. Perezas išvažiuos iš savo trajektorijos, nes toje vietoje reikia labiau rūpintis stabdymu. Jei norėta keisti trajektoriją, tai reikėjo padaryti kur kas anksčiau. Jei F. Massa ir būtų sureagavęs į S. Perezo veiksmą, jis turėtų staigia sukti į šoną, o tuomet jis būtų įsirėžęs į S. Vettelio bolidą.
1999 metais jūs laimėjote Kanados GP etapą. Kiek sudėtingas yra šios trasos pirmasis posūkis?
Jei pilotas paprastai važiuoja per šį posūkį, problemų su stabdymu nebūna. Jos atsiranda lenkimo metu, nes tuomet reikia labai kruopščiai balansuoti bolidą stabdant. Jei padarysite klaidą ir blokuosite vieną ratą, išlėksite iš trasos.
Ar galima buvo įsivaizduoti, kad „Ferrari“ taip silpnai pasirodys Kanadoje?
Penktadienio treniruotėse „Ferrari“ atrodė neblogai, bet po to viskas pasikeitė. Padidėjus temperatūrai, šios komandos tempas smarkiai nukrito. Bet dar liko 12 etapų ir viskas gali pasikeisti. Net jei „Ferrari“ ir nepasiseks šį sezoną, kitais metais rezultatai tikrai bus geresni. Kanadoje komandai nepavyko išnaudoti techninių naujovių, bet pilotai dėl to visiškai nekalti.
Kodėl „Williams“ komandos pasirenkama strategija dažnai būna klaidinga?
Po finišo visada lengva svarstyti ir teisti. Labai džiugu, kad „Williams“ bolidų greitis kiekvienose varžybose didėja. Kiek žinau, atmosfera šioje komandoje irgi gera. Ir jai nereikia kažkokių kardinalių pakeitimų norint susilaukti sėkmės.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794