M. Hughes apie atnaujintą „Mercedes“ jėgainę

M. Hughes apie atnaujintą „Mercedes“ jėgainę
logo 2015 Rugsėjo 11 d. 06:55, Daimler
Italijos GP etape „Mercedes“ atsivežė atnaujintą savo jėgos agregatą, kuris pasirodė esą labai geras, daug efektyvesnė nei senesnė versija. Britų SkySports kanalo ekspertas Markas Hughes pabandė išanalizuoti, dėl kokių naujovių „Mercedes“ pavyko įgauti dar didesnį pranašumą prieš varžovus...

Atnaujintos „Mercedes“ jėgainės efektyvumas, kurios pagalba Lewisui Hamiltonui pavyko nesunkiai laimėti etapą Monzoje, dar kartą parodė, koks spartus yra hibridinių technologijų vystymo tempas šiomis dienoms.
Pilną naujos jėgainės potencialą, kuri iš esmės yra 2016 metų jėgos agregato prototipas, buvo galima pamatyti tik per pirmąją treniruočių sesiją penktadienį, kai šis motoras veikė maksimaliomis apkrovomis, o komanda bandė išsiaiškinti galimas potencialias problemas. Po to jėgainės efektyvumas buvo sumažintas dėl didesnio patikimumo, o ant N. Rosbergo bolido apskritai sumontavo senesnę versiją, kadangi šeštadienį rytą buvo aptiktas gedimas aušinimo sistemoje. Bet penktadienį maksimalus greitis tiesiosiose, kuris buvo gautas naudojantis GPS duomenimis, leidžia spėti, kad atnaujinta jėgainė yra net 40 AG galingesnė nei anksčiau naudota modifikacija, kuri dominavo šiame sezone.
Galingumo padidinimas buvo nulemtas derinant naująjį variklį kartus su naujomis „Petronas“ degalų technologijomis – pastarosios tapo itin svarbiu veiksniu vystant turbinines jėgaines nuo pat jų atsiradimo praėjusiais metais. Tokia pat istorija yra ir su „Ferrari“, kuriai šiame sezone dėl naujų degalų vidaus degimo variklio galią taip pat pavyko padidinti net 40 AG.
Naujieji „Petronas“ degalai leido „Mercedes“ motoristams pakeisti degalų degimo kameros konfigūraciją. Patys degalai savaime nebūtų leidę tiek daug padidinti galia sename variklyje. Atvirkštinė versija taip pat teisinga – naujas variklis nebūtų toks galingas su senais degalais. Tai buvo modernizacijos simbiozė.
„Daug mažų žingsnelių, sujungtų į vieną, leido žengti labai svarbų vieną žingsnį, – aiškina „Mercedes AMG High Performance Powertrains“ direktorius Andy Cowellas. – Visa tai sujungę į viena, mes gavome gerą rezultatą“.
Naujųjieji degalai ir jiems pritaikytas variklis leido ne tik gerokai pagerinti degimo procesą, nes pats degimo procesas tapo kur kas ilgesnis, o ir pats procesas tapo mažiau kritiškas, be to, buvo sumažinta detonacijos tikimybė, kuri iki šiol būdavo pagrindine priežastimi, neleidusi smarkiai didinti tokio tipo variklių galingumo.
Detonacija yra reiškinys, kuris užsidegant degalams praranda sinchroniškumą įpurškiant degimo mišinį ir gali suardyti variklį. Kuo labiau detonacija pasireiškia, tuo konservatyvesni turi būti nustatymai, o tai mažina galingumą. Degalų sudėties pakeitimas ir kitokios formos degimo kamera leido sumažinti detonaciją – dėl to padidėjo galingumas, o degalų sąnaudos pasiliko tokiame pačiame lygyje.
Mažesnė „Mercedes“ variklių detonacija yra laikoma vienu svarbiausių pranašumų prieš „Ferrari“ variklius, o ypač prieš „Renault“. Šis pranašumas tapo labai ryškus hibridinių technologijų eroje – kuo didesnis galingumas, tuo daugiau sukuriama ir šiluminės energijos, kuri yra akumuliuojama MGU-H sistemoje ir tai didina pastarosios efektyvumą.
Būtinybė, kad labai svarbu bendradarbiauti motoristams su degalų tiekėjais, ypač ryškiai pasireiškė pernai, kai „McLaren“ bolidai dar naudojo „Mercedes“ jėgaines, tačiau ši komanda naudojo „Mobil“ degalus. Nežiūrint į vienodus variklius, „McLaren“ bolidai buvo 30-40 AG mažiau galingi.
Šiame fone „Ferrari“ ir „Shell“ pranešė, kad bendradarbiavimo sutartis yra pratęsiama dar 5 metams. Kur kas glaudesnis šių dviejų pusių darbas yra labai svarbus visai „Formulei-1“, todėl nemaža komanda „Shell“ specialistų jau dirba komandos bazėje Maranelle, variklių konstravimo skyriuje.
Ar sugebės „Ferrari“ padaryti nemenką žingsnį į priekį tobulinant savo jėgainę – nuo visiškos katastrofos pernai iki kovos dėl pergalių šiame sezone. O dar svarbiau, kas bus 2016 metų sezone, bet daug kas priklausys nuo to, kokias technologijas pavyks sukurti „Shell“ kompanijai. Gavę antausį nuo „Mercedes“ su „Petronas“, niekas iš varžovų net neturi iliuzijų, kadangi technologinė kartelė užkelta labai labai aukštai...


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553