M. Hughesas: : „Red Bull ir „Renault“ sąjunga artėja prie kracho

M. Hughesas:  : „Red Bull ir „Renault“ sąjunga artėja prie kracho
logo 2015 Birželio 27 d. 06:55, Getty Images
Praėjusią savaitę DIetrichas Mateschitzas pareškė, jog „Red Bull komanda gali prarasti interesą dalyvauti „Formulėje-1“, o tai iššaukė daug diskusijų šio sporto visuomenėje. Susiklosčiusią situaciją komentuoja britų žurnalistas Markas Hughesas...
„Red Bull“ ir „Renault“ ateitis „Formulėje-1“ kelia labai rimtus klausimus, turint galvoje poziciją, kurią energetinių gėrimų koncerno savininkas D. Mateschitzas išdėstė „Speedweek“ leidiniui, kuris taip pat priklauso „Red Bull“.
„Jei mes pamatysime, jog neturime jokių šansų pasaulio čempiono titului iškovoti, mes prarasime interesą. Mes esame labai blogi statistai“, – pareiškė D. Mateschitzas. Ir nors pagal sutartį su FOM „Red Bull“ bei „Toro Rosso“ komandos yra įsipareigojusios F-1 čempionate dalyvauti iki 2020 metų pabaigos, kontrakto netesybų suma būtų kur kas mažesnė nei šių dviejų komandų išlaikymas per pastaruosius ketverius metus po to, kai pasibaigs sutartis su „Renault“ kompanija dėl prancūziškų jėgos agregatų naudojimo šiose lenktynėse.
„Red Bull“ savininkas taip pat labai kritiškai atsiliepė apie „Renault“ motoristų darbą per pastaruosius dvejus metus, kai „Formulė-1“ perėjo prie hibridinių jėgos agregatų.
Praėjusių metų pabaigoje „Red Bull“ komanda, norėdama padėti „Renault“ motoristams kuo greičiau pasiekti pažangos, pasamdė buvusį „Ilmor“ kompanijos vadovą Mario Illieną ir suprantama, jam sumokėjo. Negalima pasakyti, kad šių dviejų pusių bendradarbiavimas neturėjo problemų: kiek galima įsivaizduoti, čia buvo užkabinti profesionalios garbės reikalai. „Renault Sport“ motoristai yra laimėję ne vieną F-1 pasaulio čempionatą, o M. Illienas konstravo variklius su „Mercedes“ prekiniu ženklu, kurie savo laiku stovėjo „McLaren“ mašinose. Suprantama, jog prancūzų variklių meistrai „Red Bull“ vadovams davė suprasti, kad jie neprašo niekieno pagalbos ir patys išspręs visas problemas.
Tuo tarpu M. Illienas buvo įsitikinęs, kad pagrindinės „Renault“ jėgainių problemos priežasties reikia ieškoti vidau degimo variklio degimo kameroje. Jis sukūrė vieno cilindro prototipą, kuris, kaip autorius įsitikinęs, galėtų būti būsimos patobulintos jėgainės pagrindine detale. O „Renault“ tuo metu lygiagrečiai tobulino jėgainę pagal savąją programą, bet yra sakoma, jog dar ankstyvojoje stendinių bandymų stadijoje tapo aišku, kad rezultatai nebus labai geri kaip buvo tikėtasi.
Pranešama, kad tarp Kanados ir Austrijos etapų M. Illieno prototipas pagaliau buvo išbandytas. Jei rezultatai bus pripažinti išties naudingi, pilnavertė šios jėgainės V6 versija jau gali atsirasti per artimiausius kelis mėnesius. „Red Bull“ norėtų, kad tai įvyktų dar šio sezono pabaigoje, tačiau „Renault“ mano, kad realiausias laikas – 2016 m. pradžia.
„Red Bull“ ir „Renault“ kontraktas baigiasi 2016 m. pabaigoje. Sklando gandai, jog „Red Bull“ šiuo metu intensyviai derasi su „Ferrari“ apie galimą bendradarbiavimą jėgos agregatų srityje, juolab, kad Helmutas Marko Austrijoje pareiškė, kad „net ir kitoms komandoms parduodama „Ferrari“ jėgainės versija yra kur kas geresnė už „Renault“ gamyklinę“.
Šie žodžiai nuskambėjo kaip tiesioginis atsakas į „Renault Sport“ direktoriaus Cirylo Abiteboulo komentarą, kurį jis išsakė prieš kelias dienas: „Kai pas jus nėra vieningos komandos, nemažoje grupėje žmonių atgaivinti gerus darbinius santykius yra kur kas sudėtingiau, nei kai jūs dirbate vieningoje komandoje. Tai vienas iš aspektų, į kurį mes turime kreipti didžiausią dėmesį. Mes stengiamės pasiekti, kad „Red Bull“ mus palaikytų, o ne viešai kritikuotų“.
Bet visa tai greičiausiai byloja apie tai, kad šių partnerių bendradarbiavimas artėja prie pabaigos ir įvyks tai ne vėliau kaip kitų metų pabaigoje. Be to, kyla logiškas klausimas, ką toliau žada veikti abi šios pusės, jei skyrybos iš tikrųjų įvyks. Visai įmanoma, jog „Renault“ visai nepasitrauks iš „Formulės-1“ – juk prancūzai labai aktyviai palaikė dabartinį variklių reglamentą ir perėjimą prie hibridinių jėgainių, o štai „Red Bull“ pasitraukimas galėtų būti labai netikėtu, kaip ir šios komandos skrydis į F-1 pasaulio čempiono padangę.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794