M. Kaltenborn: aš pridirbau klaidų

M. Kaltenborn: aš pridirbau klaidų
logo 2015 Kovo 26 d. 06:55, Sauber
Šio sezono pradžią „Sauber“ komandai ir jos vadovei Monishai Kaltenborn galima palyginti su kontrastiniu dušu.
Australijos etapo išvakarėse visa F-1 visuomenė buvo sukrėsta skandalo, kurį lydėjo „Sauber“ pralaimėta byla, kai olandų pilotas Giedo van der Garde apkaltino komandos vadovę sukčiavimu.
Tuo tarpu kitą dieną abu „Sauber“ pilotai labai sėkmingai pasirodė pirmajame šių metų etape, kartu uždirbę net 14 taškų. Iki to net 15 mėnesių „Sauber“ lenktynėse nebuvo iškovojusi nė vieno taško.
Kaltinimai, mesti M. Kaltenborn buvo labai rimti, spauda plačiai aiškino, kokių juridinių pasekmių tai gali turėti komandai ir jos vadovei, bet galiausiai konfliktuojančioms pusėms pavyko susitarti.
Šveicarijos laikraštis „Blick“ turi labai artimus ryšius su „Sauber“ komanda, todėl M. Kaltenborn, kuri visą praėjusią savaitę kategoriškai atsisakė bendrauti su žiniasklaida, sutiko pabendrauti su šveicarų laikraščio žurnalistais ir kartu pripažino, kad jai tai buvo labai sunkus metas, bene pats sunkiausias per visą jos karjerą. Bemiegės naktys, baimė dėl komandos likimo, nuolatiniai pokalbiai su Bernie Ecclestone, su teisininkais, su Peteriu Sauberiu. Dažnai jai skambindavo abu jos vaikai iš Šveicarijos, kurie labai pergyveno dėl mamos, kuri atsidūrė dramatinių įvykių centre. Mat Australijoje buvo iškilusi reali grėsmė, kad komandos turtas bus areštuotas, o pati Monisha – suimta. „Kai jūs dalyvaujate teismo posėdyje Australijoje ir išgirstate žodį „kalėjimas“, jus apima siaubas“, – sakė šveicarų komandos vadovė.
Po to, kai Melburno teismas ketvirtadienį prieš lenktynes patvirtino, kad van der Garde turi galiojantį kontraktą, todėl komanda privalo suteikti jam galimybę lenktyniauti, penktadienį olandas pasirodė komandos boksuose, lydimas daugybės žurnalistų bei TV kamerų. Jis savavališkai pasiėmė Marcuso Ericcsono kombinezoną ir demonstratyviai jį apsivilko. Komandos mechanikai nenorėjo dalyvauti šiame spektaklyje ir išėjo iš boksų. G. van der Garde rankose turėjo teismo sprendimą, tačiau FIA superlicencijos jis gauti negalėjo.
„Jei jis būtų gavęs FIA superlicenciją, jis visais būdais būtų bandęs sėsti prie bolido vairo, – tęsė M. Kaltenborn. – Taip, aš padariau klaidų. Aš buvau per daug patikli, pasitikėjau žmonėmis. Ir buvau žiauriai už tai nubausta“.
Kaip teigia laikraštis, be rašytinio kontrakto su Giedo ir komanda, dar buvo ir kai kurių žodinių susitarimų, kurie yra būdingi „Formulės-1“ aplinkoje. Bet M. Kaltenborn, kuri pati yra advokatė pagal profesiją, reikėjo suprasti, kad teismas jokių žodinių susitarimų nepriims kaip bylos medžiagos ir teismą tedomina tik formali teisinė reikalo pusė.
Galiausiai Melburne paskutiniu momentu pavyko pasiekti kompromiso su van der Garde, pagal kurį olandų lenktynininkui pažadėta išmokėti netesybas, kurios lygios 16 mln. Šveicarijos frankų. Atsakyti į klausimą, iš kur ji gaus tokius didelius pinigus, M. Kaltenborn atsisakė. Bet kokiu atveju „Sauber“ komandai teks mokėti, mat tolesnė šio konflikto eskalacija būtų atvedusi prie komandos žlugimo, nors ir dabar jos finansinė padėtis yra kritinė.
Taigi, kodėl M. Kaltenborn savo laiku padarė tokį rizikingą žingsnį, pasirašiusi sutartis net su trimis pilotais? „Blick“ žurnalistas daro išvadą: „Ji yra ypač atsakinga ir kovoja už komandą tarsi liūtė. Todėl ji buvo priversta griebtis net ir šiaudo, nors ir apsiskaičiavo. Bet visų jos veiksmų motyvas buvo vienas: kaip nors išsaugoti daugiau nei 300 darbo vietų bazėje Šveicarijos Hinvilo miestelyje, išgelbėti Peterio Sauberio viso gyvenimo svajonę ir užtikrinti „Sauber“ komandos ateitį“.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983