M. Kaltenborn: „Formulė 1“ turi tapti paprastesne

M. Kaltenborn: „Formulė 1“ turi tapti paprastesne
logo 2014 Liepos 14 d. 06:55, Sauber
„Sauber“ komandos vadovė Monisha Kaltenborn papasakojo apie problemas, kurios kamuoja šiuolaikinį „Formulės 1“ čempionatą.
- „Sauber“ kol kas neturi nė vieno taško. AR tai neatsilieps formuojant kitų metų biudžetą?
- Kitų metų finansavimas jau užtikrintas. Mums pavyko surasti pakankamai pinigų, kad „Sauber“ toliau dalyvautų F-1 čempionate ir galėtų vystytis. Mes žinome savo bolido trūkumus, todėl mums nereikės kurti mašinos „nuo švaraus lapo“. Mums reikia pasitempti tik kai kuriose srityse.
- Tarp F-1 visuomenės jūs užimate gana griežtą poziciją dėl reikalavimų mažinti komandų biudžetus, bet kartu turite nemažai priešininkų šiuo klausimu. Tačiau jūs stengiatės pakeisti jų nuomonę, apeliuodama į logiką ir sveiką protą. Ar nesiruošiate pasiduoti?
- Pasiduoti nesiruošiu. Iš kitos pusės, visi mes esame vienoje barikadų pusėje – tiek komandos, tiek ir F-1 komercinių teisių valdytojas. Mes privalome laikytis protingos linijos ir suprasti, kada kenčia mūsų sportas, nes tai atsilieps absoliučiai visiems. Pirmą kartą mintį apie biudžetų mažinimą pasiūlė visai ne komandos, o buvęs FIA vadovas Maxas Mosley ir jis šią mintį agresyviai „stūmė“, nes norėjo permainų „Formulės 1“ padangėje. Jis suprato, kad visos jo idėjos keisti F-1 čempionatą vargu ar bus įgyvendintos, bet buvo svarbu bent pradėti šį procesą. Tuo metu F-1 čempionate buvo net 6 gamyklinės komandos, mes buvome viena iš jų. Ir nors pas mus buvo viskas tvarkoje su biudžetu, visi mes nusprendėme, kad požiūris į ekonomiką turi būti protingas. Taip yra bet kuriame sporte ir bet kuriame versle. Tuomet buvo apsispręsta dėl kai kurių finansinių parametrų.
Nuo to laiko dauguma automobilių gamintojų pasitraukė iš čempionato, o išlaidų lygis liko lygiai toks pats. Dėl to mes šiandien vėl keliame šitą temą, kadangi matome, kad sunkioje finansinėje padėtyje yra 70 proc., o gal net 80 proc. komandų. Tarp jų, beje, ne vien mažosios komandos su kukliais biudžetais. Šiandien yra ne vienas būdas, kurį galime patvirtinti dabar ir jau po 6 mėnesių matysime rezultatą. Efektas bus labai greitas.

Ir staiga F-1 vadovybė ėmė kalbėti apie sirgalius. Mūsų komanda ilgus metus kėlė klausimus apie lenktynių įdomumą ir publikos sudominimą. Tačiau vadovybė to nelaikė rimtu klausimu, o dabar staiga prisiminti žiūrovai. Mes manome, kad yra neteisinga iš konteksto ištraukti tik vieną klausimą ir aplink jį sukelti daug triukšmo – į vaizdelį reikia žiūrėti visapusiškai.
Aišku, kad rimtų problemų nebus galima išspręsti rytoj ar poryt. Čempionato valdymo sistemos nebus galima pakeisti greitai, per kelis mėnesius. Per trumpą laiką neįmanoma ir išspręsti F-1 pajamų paskirstymo klausimo. Bet, kaip ir kiekvienoje sporto šakoje, silpniausioms komandoms turi būti leista bent galą su galu sudurti. O kai vadovybė nuo vieno klausimo staiga peršoka prie kito, išnyksta pagrindinė koncepcija.
Publikai svarbiausia yra sportas – matyti kovą trasoje, realias lenktynes. Mano galva, „Formulė 1“ privalo tapti kur kas paprastesnė. Pavyzdžiui, bokse yra viskas aišku, kai du vaikinai aiškinasi santykius tarpusavyje. Ir F-1 žiūrovai turi matyti, kaip lygiaverčiai varžovai lenktyniauja trasoje – bet juk anksčiau taip būdavo. Tais laikais, kai dar nebuvo degalų sąnaudų kontrolės ir kitų apribojimų, „Sauber“ galėdavo užimti ketvirtą vietą Konstruktorių taurėje. Jei teisingai apsispręsti su išlaidomis ir supaprastinti kai kurias taisykles, manau, kad mes galėtume pakartoti tai.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794