M. Kaltenborn: permainos įmanomos, reikia tik noro

M. Kaltenborn: permainos įmanomos, reikia tik noro
logo 2015 Liepos 05 d. 06:55, Sauber
Prieš Didžiosios Britanijos GP etapą „Sauber“ komanda pasirašė sutartį su Marku Smithu, kuris užėmė technikos direktoriaus postą.

Komandos vadovė Monisha Kaltenborn pakomentavo šį paskyrimą, taip pat kalbėjo apie situaciją su jėgainėmis ir gamyklinės komandos statusą...
- Pastaruoju metu komanda neturėjo technikos direktoriaus, bet dabar jūs pakvietėte į darbą Marką Smithą...
- Būdami privačia komanda, mes turime ne tiek jau daug galimybių nuolat modernizuoti mūsų bolidą, mūsų atveju mes susiduriame su sunkumais situacijoje, kai keičiamos taisyklės, o mes turime per mažai techninių darbuotojų. Aš pasikalbėjau su Marku ir supratau, kad jis puikiai tinka mūsų komandai. Mes išsaugojome senąją mūsų techninio komiteto struktūrą, M. Smithas bus atsakingas už visas technines grupes, o visi techniniai darbuotojai – už tas sritis, kuriose jie specializavosi.
- Jei prisiminsime komandos darbą praėjusiais metais ir jūsų sunkumus, naujo kompetentingo specialisto pakvietimas yra geras ženklas?
- Man atrodo, kad taip. Nėra taip paprasta kažką įkalbėti persikelti į Šveicariją, ypač jei tai liečia britus. Nors aš nesuprantu, kodėl mes turime kažką įkalbinėti...
- Kol kas oras Silverstoune yra iš tiesų puikus...
- Ir kiek dažnai jis buvo toks per pastaruosius dešimt metų? Sugrįžtant prie buvusio klausimo, ką nors įtikinti nėra paprasta, bet kartu reikia pasiekti tam tikrą santykių lygį, išmokti būti ramiu sudėtingais momentais. Markas jau yra dirbęs privačiose komandose ir žino jų sunkumus, su kuriais mes galime susidurti. O tai yra labai svarbu.
- Jūs dažnai kalbate apie komandos potencialą, puikią techninę infrastruktūrą, bet daugelis atsimena, su kokiomis problemomis jūs susidūrėte pernai...
- Mūsų potencialą daugelis vertina pagal pernykštį sezoną, visai pamiršdami, kiek metų mes dalyvaujame šiame automobilių sporte. Iš tiesų, mes beveik visuomet būdavome peletono viduryje. Mes turėjome pasiūlyti gerą platformą, jei BMW nusprendė pasirašyti partnerystės sutartį ir įsigyti didžiąją dalį mūsų komandos akcijų. Jūs matote, kokį šuolį mes padarėme per labai trumpą laiką. Visa tai rodo, jog mes sparčiai vystomės ir viena, kas mus dabar riboja, yra finansai. Bet pati komanda išsaugojo tas pačias pozicijas kaip ir BMW laikais. Žmonės pasiliko, nors, žinoma, anksčiau mes turėjome kur kas daugiau specialistų, tačiau tais laikais mes plėtėme infrastruktūrą, o šiandien ji stovi vietoje. Iš šalies atėjo ne tiek jau daug žmonių. Visa tai kalba apie tai, kad jei mes turėtumėme pakankamai daug pinigų, mes galėtumėme labai greitai žengti didelį žingsnį į priekį. Nors yra aišku, kad norint atsidurti tarp lyderių, reikia kur kas daugiau.
- Kiek naujų žmonių atėjo į komandą?
- Jų nebuvo tiek ir daug – galima suskaičiuoti ant rankų pirštų. Mūsų dabartinis vykdomasis direktorius iš tikrųjų atėjo iš BMW – jis pasiliko dar nuo tų laikų.
- Ar jūs ieškojote technikos direktoriaus, ar pats M. Smithas kreipėsi į jus?
- Mes nieko aktyviai neieškojome, bet kai į mus kas nors kreipiasi, mes manome, jog verta pasikalbėti ir tai darome. Mes ieškome to, kas gali puikiai įsilieti į mūsų esamą struktūrą.
- Kokiose dar srityse reikėtų stiprinti komandą?
- Ar jūs turite galvoje techninius aspektus? Yra pora sričių, kur mes norėtumėme turėti daugiau žmonių. Jei aš turėčiau pilną pasirinkimo laisvę ir šiandien aš kalbu tik apie norus, aš pageidaučiau, jog mums dar reikėtų apie 30 žmonių, kurie dirbtų įvairiose srityse. Kai „Sauber“ buvo gamykline komanda, pas mus dirbo 428 žmonės – ne tiek jau ir daug. Manau, kad mes buvome pačia mažiausia gamykline komanda, bet aš neskaičiuoju tų, kurie dirbo prie variklio kūrimo. Dabar nemanau, jog mums reikia daugiau. Aš tik truputį išplėsčiau aerodinaminį ir konstruktorių padalinius, bet kalba eina apie inžinerinę pusę, o ne apie gamybinę.
- Pabandykime pakeisti temą. Keliose lenktynėse Felipe Nasrą vargino stabdžių problemos...
- Mes stengėmės padaryti taip, kad jam būtų komfortiška. Mes ilgai testavome medžiagas, kurias pakeitėme.
- Jūs pakeitėte jas Kanadoje?
- Taip. Iš tikrųjų, mes abu naujus sprendimus išbandėme per testus Barselonoje ir išanalizavę duomenis, priėjome iki tam tikrų išvadų. Bet stabdymas yra labai individualus veiksmas. Jam yra nepakankamai komfortiška, bet praeitame etape, regis, savo vaidmenį turėjo ir neteisingas bolido reguliavimas. Neįprasta, jog vienam pilotui viskas patinka, o kitam – ne. Jie gali naudoti tas pačias medžiagas, bet man atrodo, kad problema yra mašinos reguliavime, todėl nesitikiu, kad stabdžių problema vėl pasikartos.
- Ar tai reiškia, kad sugrįšite prie senosios stabdžių versijos?
- Ne, tai reiškia, kad mes turėjome įvairius variantus, iš kurių reikėjo pasirinkti. Ir jis pasirinko būtent tą, kuris vėliau pasirodė nesąs idealus dėl išorinių aplinkybių.
- Ar tai susiję su medžiagomis?
- Ne.
- Praėjusią savaitę Jeanas Todtas pareiškė, kad FIA rengiasi apriboti išlaidas jėgos agregatams. Ar jis yra apie tai kalbėjęs su komandomis? Ar „Sauber“, perkanti jėgaines iš kitų, sveikintų tokį sprendimą?
- Mes seniai apie tai kalbame. Tikiuosi, kad pagaliau toks sprendimas atsiras. Mums yra labai svarbu, kokia bus jėgainių kaina, kokie bus apribojimai. Ar tai palies tik jėgainių kainą, ar bus galima jas modernizuoti sezono eigoje? Mes nenorime dalintis išlaidų, kurios patiriamos motorų tobulinimui. Tai niekaip nesusiję su jėginėmis, kurias mes perkame. Jūs niekada nepamatysite, kad „Mercedes“ ims naudoti „Ferrari“ variklius. Ir atvirkščiai. Jie patys gamina variklius. Tai yra jų darbas. Mes suprantame, jog už naujus jėgos agregatus reikia sumokėti tam tikrą sumą pinigų. Bet ta kaina dabar yra pernelyg aukšta ir neatitinka tos krypties, kuria mes norėtumėme judėti. Buvo laikai, kai motorai kainuodavo po 40 mln. JAV dolerių, prieš keletą metų kaina buvo sumažinta, po to padidinome resursą. Viskas buvo gerai. Finansai, skirti jėgainių kūrimui ir tobulinimui, neturi būti perkeliami ant pirkėjų pečių. Manau, kad sveikas protas nugalės.
- Ar jūs manote, jog tai yra įmanoma?
- Jei yra noras, o jį turi visos komandos, tai visai įmanoma padaryti.
- Ar jūs gaunate tuos pačius variklius kaip ir gamyklinė „Ferrari“ komanda?
- Tai neturi esminės reikšmės. Jei jūs užimtumėte paskutinę poziciją Konstruktorių taurės įskaitoje, tai negalėtumėte būti pirmais vien dėl geresnio variklio. Iš kitos pusės, tai yra dalis žaidimo ir jei mums nepatinka, tai galime gamintis savo variklius. Mes neturime dėl to gailėtis ir šia prasme viskas yra tvarkoje. Jeigu mes patys gamintumėme jėgaines, situacija būtų lygiai tokia pati. Bet jeigu mes juos perkame, tai turi būti lygybė.
- Nedidelės komandos kalba, kad jų dažnai niekas neklauso? Ar tai tiesa?
- Aš puikiai suprantu, kadangi vadinamosios mažosios komandos yra padariusios mažiausiai tris pasiūlymus konkrečiomis idėjoms, kuriuose netgi buvo reikiami matematiniai skaičiavimai. Mūsų pasiūlymų nei kas svarstė, jie iš karto buvo atmesti. Bet mes tęsime savo darbą...


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983