M. Webberis siūlo apriboti DRS naudojimą

M. Webberis siūlo apriboti DRS naudojimą
logo 2011 Lapkričio 18 d. 14:17, Virgin
„Red Bull“ lenktynininkas Markas Webberis saugumo sumetimais pasiūlė apriboti DRS sistemos naudojimą treniruočių ir kvalifikacijos metu, kartu išreikšdamas pritarimą pačio įtaiso buvimui „Formulėje-1“.
Sistema, pagrįsta vienos galinio sparno plokštelės pakėlimu, taip sumažinant šio aerodinamikos elemento pasipriešinimą orui bei padidinant maksimalų bolido greitį tiesiosiose, buvo sukurta siekiant palengvinti lenkimus lenktynių metu. Varžybose įtaisą galimą naudoti nustatytose zonose ir tik pasivijus kitą varžovą bei nuo jo atsiliekant ne didesniu nei 1 sek. laiko tarpu.
Treniruotėse ir kvalifikacijoje, tuo tarpu, sistemos naudojimas yra neribojamas – lenktynininkai sumažinti galinio sparno efektyvumą gali kur tik panorėję. Kartais sportininkai suklysta ir, įjungę įtaisą anksčiau nei galiniai bolido ratai tinkamai sukimba su trasa, praranda automobilio kontrolę.
„Jau įvyko keli incidentai, kai lenktynininkai išlėkė dėl to, kad naudodami DRS peržengė ribas. Taigi, beveik visi pilotai pritaria, kad jos naudojimas būtų ribojamas ne lenktynių metu“, - savo skiltyje BBC tinklalapyje pareiškė M. Webberis.
Renault“ pilotas Bruno Senna patyrė avariją Suzukoje (Japonijos GP – red. past.), aš padariau vieną penktadienį Vengrijoje, o viena mano komandos draugo Sebastiano Vettelio avarijų treniruotėse taip pat kilo dėl to“, - dėstė australas.
„(Įtaisą treniruotėse ir kvalifikacijoje turėtų būti leidžiama naudoti) tik DRS zonoje ir galbūt poroje pagrindinių tiesiųjų, apribojant naudojimo pradžios tašką, kad tai neįvyktų pernelyg arti išvažiavimo iš posūkio.“
DRS sistema vertinama prieštaringai – nemažos dalies specialistų ir sporto gerbėjų nuomone, įtaisas kai kada pernelyg palengvina lenkimus, paversdamas juos visiškai dirbtiniais.
M. Webberis sutiko, kad sistema kai kuriose lenktynėse nebuvo gerai subalansuota, tačiau vylėsi, kad kitais metais, išanalizavus šiemet surinktus duomenis, situacija ženkliai pagerės.
„Neišvengiama, kad kai kuriose lenktynėse, pavyzdžiui, Kinijoje, Belgijoje ir Turkijoje, lenkti buvo kiek per lengva. Kitur – Valensijoje (Europos GP), Barselonoje (Ispanijos GP) ir Korėjoje – tai vis dar buvo per sunku. Kai kur buvo pataikyta visiškai tiksliai. To ir reikėjo tikėtis“, - pastebėjo lenktynininkas.
„Šiemet prieš kiekvienerias lenktynes viskas paskaičiuojama aklai, todėl neišvengiami šiokie tokie netikslumai. Sunku tiksliai pataikyti. Esu tikras, kad šiemet surinkus tiek daug informacijos, kitame sezone būsime daug arčiau idealių matavimų.“
„DRS vertinama prieštaringai, tai labai priklauso nuo požiūrio. Kai kuriems žmonėms patinka nuolat vienas kitą lenkiantys bolidai. Tuo pagrįstos NASCAR lenktynės Amerikoje. Tačiau kai kuriems, kaip man, labiau patinka snobiškesnė „Formulė-1“, kur lenkimai reiškia kai ką daugiau.“
„Kol kas šioje srityje dirbama gerai. Esu tikras, kad komandos ir FIA kai kuriose trasose šią sistemą subalansuos kiek geriau“, - pridūrė jis.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794