M. Hughes apie bandymus Barselonoje

M. Hughes apie bandymus Barselonoje
logo 2015 Vasario 24 d. 07:25, Daimler
„MotorSport“ lenktynių redaktorius Markas Hughes apžvelgė sekmadienį Barselonoje pasibaigusius „Formulės-1“ bandymus. Pateikiame britų eksperto paskaičiavimus ir įžvalgas.
„Mercedes“ vis dar priekyje
Fernando Alonso patirta keista avarija dominavo antraštėse. Tuo tarpu paskutinę dieną Nico Rosbergo užfiksuotas rato įveikimo laikas rodo, kad „Mercedes“ ir vėl bus dominuojanti jėga.
N. Rosbergo teigimu, užfiksuotas rezultatas (1 min. 24.231 sek.) nėra kažkuo ypatingas. Jis skundėsi, kad dėl didelio vėjo „Mercedes“ bolido balansas buvo neprognozuojamas ir kito kiekviename posūkyje. Jis taip pat sakė, kad komandos duomenys rodo, jog ankstesnėmis bandymų dienomis buvo pasiekti geresni rezultatai. Tai patvirtina, kad Lewiso Hamiltono bolidas, kai ratas buvo įveiktas per 1 min. 24.9 sek., buvo sunkesnis dėl didelio kuro kiekio.
Pernai L. Hamiltono geriausias kvalifikacijoje užfiksuotas laikas naudojant minkštas padangas buvo 1 min. 25.232 sek. Taigi sudėtingomis vėjuotomis sąlygomis, naudodamas vidutinio kietumo padangas, kurios teoriškai yra apie 0.6 sek. lėtesnės, N. Rosbergas ratą įveikė 0.9 sek. greičiau nei kvalifikacijoje pernai. Tikėtina, kad ramesnę dieną naudojant minkšto mišinio padangas rezultatas galėtų būti greitesnis apie 2 sek.
Komandų greičių palyginimas
Daryti išvadas iš bandymų rezultatų nėra paprasta. Kuro kiekis būna skirtingas, trasos greitis dienos metu kinta – šaltas paviršius trukdo kai kurioms ekipoms įšildyti padangas iki reikiamos temperatūros, ekipos gali vykdyti visiškai skirtingas bandymų programas. Tačiau remdamiesi turimais duomenimis ir „Pirelli“ pateiktų duomenų apie greičio skirtumus tarp skirtingų mišinių padangų, paskaičiavome, kokie galėtų būti teoriškai greičiausi bolidų rato įveikimo laikai naudojant super-minkštas padangas.
[table]
Komanda|Teorinis rato įveikimo laikas
---|---
Mercedes|1:22.3 – 1:22.8
Ferrari|1:23.9
Red Bull|1:23.9
Lotus|1:24.0
Williams|1:24.0
Toro Rosso|1:24.7
Force India|1:24.7
Sauber|1:24.9
McLaren|1:25.3
[/table]
Sprendžiant iš daugelio apvažiuotų ratų tempo „Ferrari“ ir „Lotus“ padarė didelį progresą, galima teigti, kad jų greitis panašus į „Red Bull“. „Williams“, kaip ir „Mercedes“, tikrojo savo potencialo neatskleidė, nenustebintų, jei jie būtų labai greiti paskutiniuose bandymuose.
Varikliai ir bolidų reguliavimas
[table]
Komanda|Variklis|Greitis tiesiosios pabaigoje
---|---|---
Williams|Mercedes|338 km/val.
Lotus|Mercedes|336 km/val.
Sauber|Ferrari|335 km/val.
Mercedes|Mercedes|332 km/val.
Toro Rosso|Renault|332 km/val.
Ferrari|Ferrari|330 km/val.
Red Bull|Renault|325 km/val.
[/table]
Atrodo, kad „Renault“ lyginant su 2014 m. patobulėjo mažiau nei „Ferrari“ ar „Mercedes“ ir jau atvirai kalba apie variklių tobulinimo taškų taupymą kitam sezonui. „Red Bull“ bolidas tradiciškai buvo lėčiausias tiesiosios pabaigoje. Tačiau atsilikimas nuo „Williams“ buvo išties didelis – 13 km/val.
Žinoma, greičiui tiesiojoje daug įtakos turi generuojama prispaudžiamoji jėga, kai kurie bolidai yra lėti tiesiųjų gale, bet gali į jas įvažiuoti žymiai didesniu greičiu. Tai galima pastebėti ir lentelėje lyginant to paties gamintojo variklį naudojančius bolidus – automobiliai greičiausi įveikiant visą ratą buvo lėtesni tiesiosios pabaigoje.
„McLaren-Honda“ pajėgumas
„Honda“ kamuoja patikimumo problemos, kurios neleidžia „McLaren“ ekipai įveikti ilgesnės distancijos, o taip pat verčia sumažinta variklio galią. Kalbama, kad jėgainės apribojimai atima apie 60 arklio galių. Dėl F. Alonso avarijos teko nutraukti taip reikalingus bandymus anksčiau laiko. Nepaisant visų problemų yra pagrindo optimizmui. Atsilikimas nuo „Mercedes“ yra 3 sek., turint galvoje variklio apribojimus tai yra vertas pagarbos rezultatas.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553