„McLaren“ nepritaria 2013 m. variklių standartui

„McLaren“ nepritaria 2013 m. variklių standartui
logo 2011 Birželio 19 d. 01:24, McLaren
McLaren“ komandos vadovas Martinas Whitmarshas pareiškė, kad 2013 m. „Formulėje-1“ ketinamas įvesti naujas variklių standartas nebūtų teisingas žingsnis.
Britas, vadovaujantis ir „Formulės-1“ ekipų asociacijai (FOTA), pastebėjo, kad naujuoju motorų formatu nepavyko į sportą pritraukti naujų gamintojų, todėl derėtų persvarstyti šią idėją. Jis teigė palaikantis turbokompresorių sugrąžinimo idėją, tačiau pasiūlė pereit ne prie 1,6 l 4 cilindrų, o prie V6 agregatų.
„Manau, kad konservatoriai, tikintys, jog mums reikia išlaikyti didelio litražo atmosferinius variklius, turi susitaikyti su tuo, kad tai galbūt nėra priimta šiuolaikinėms automobilių pramonės kompanijoms. Taigi, mintis, kad mums reikia jiems patrauklaus sprendimo, buvo bent iš dalies logiška“, - interviu žurnalui „Motorsport“ sakė M. Whitmarshas.
„Deja, dabar panašu, kad mes suklydome, nes 2013-ųjų formulė buvo sukurta tam, kad galėtume pritraukti daugiau gamintojų. Akivaizdu, kad mums to padaryti nepavyko. Mums nepasisekė, nes to ėmėmės didžiausios kada nors automobilių gamintojų patirtos recesijos pabaigoje. Nemanau, kad verta ką nors dėl to kritikuoti. Taip jau įvyko.“
„Dabar F-1 svarbu rasti formulę, kuri būtų patraukli automobilių pramonei. Turime sukurti modelį, kuris būtų priimtinas nuo trijų iki penkių gamintojų, kurie neišvengiamai keisis tarpusavyje“, - aiškino „McLaren“ vadovas.
„Turime suprasti, gerbti ir neniekinti fakto, kad automobilių gamintojai čia dalyvauja tam, kad paskatintų savo automobilių pardavimus. Jei norime, kad F-1 būtų ideali platforma produktų demonstravimui ir jų prekės ženklo diferencijavimui, tuomet mums reikia formulės, kuri būtų aktuali jiems bei atitiktų visuomenės poreikius.“
„Turime užtikrinti, kad F-1 ir toliau būtų autosporto viršūnė. Ji turi būti techniškai pažengusi, aktuali, įdomi ir kitokia. Tai nėra lengva užduotis, tačiau turime pasistengti, kad tai pasiektume“, - teigė asmuo, einantis ir FOTA prezidento pareigas.
„Mums reikia gerą garsą sukuriančių variklių, tai bazinė mūsų sporto vertybė. Tačiau nėra jokių priežasčių, kodėl negalėtume suderinti ateities technologijų ir puikaus garso. Aš asmeniškai manau, kad turime siekti kompromiso. Jei leistų spręsti man, greičiausiai rinkčiausi turbokompresoriais papildytus V6 (variklius – red. past.). Manau, kad turbokompresoriai bus montuojami vis daugiau automobilių.“
„Turime išlaikyti aukštas apsukas. V tipo varikliai tinka F-1 bolidams. Be to, turime išlaikyti unikalų garsą. Jis gali skirtis nuo dabartinių bolidų, tačiau manau, kad jis vis tiek būtų fantastiškas“, - pridūrė jis.
Primename, kad nuo 2013 m. „Formulėje-1“ ketinama nuo dabartinių 2,4 l V8 agregatų pereiti prie 1,6 l 4 cilindrų variklių, papildytų turbokompresoriais bei gerokai galingesnėmis nei dabar energijos regeneracijos sistemomis.
Labiausiai šiems planams pritaria „Renault“ bei tik į sportą planuojanti įžengti „Pure“. Naujų variklių idėją, panašu, palaiko ir „Cosworth“ bei „Mercedes“, tačiau šios norėtų jos įgyvendinimo kiek vėliau. „Ferrari“, tuo tarpu, mažesnio litražo motorų standartą vadina apskritai nepriimtinu.
Dėl naujojo variklių formato bei jo įvedimo datos galutinai bus nuspręsta iki šio mėnesio pabaigos. Apie tai bus diskutuojama ir kitą savaitę vyksiančiame „Formulės-1“ komisijos posėdyje.
Pastarosiomis dienomis vyrauja nuomonė, kad naujo variklių standarto įvedimas greičiausiai bus atidėtas dvejiems metams, taip pat greičiausiai ir apskritai pakoreguotas.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794