„Mercedes“ bandymų tyrimas perleistas FIA (papildyta FIA pranešimu)

„Mercedes“ bandymų tyrimas perleistas FIA (papildyta FIA pranešimu)
logo 2013 Gegužės 26 d. 22:13, Mercedes
Po daugiau nei tris valandas trukusio nagrinėjimo Monako GP lenktynių teisėjai nusprendė nesiimti jokių sankcijų prieš, varžovų teigimu, neteisėtus bandymus po Ispanijos GP atlikusią „Mercedes“ komandą, spręsti šį klausimą perleisdami Tarptautinei automobilių federacijai (FIA).
„Išklausę ir surinkę informaciją teisėjai parašys ataskaitą FIA, kuri gali iškelti šį klausimą Tarptautiniame triubonole“, – skelbiama arbitrų, tokiu sprendimu patvirtinusių lenktynių Monte Karle rezultatus, pranešime.
Protestus pateikė „Ferrari“ ir „Red Bull“
Primename, kad prieš sekmadienio lenktynių startą „Ferrari“ ir „Red Bull“ komandos pateikė oficialius protestus, apkaltindamos konkurentę pažeidus „Formulės-1“ Sportinio reglamento 22 straipsnį, kuriuo uždrausti bet kokie bandymai sezono metu, išskyrus jaunųjų lenktynininkų treniruotes ir aerodinamikos mėginimus važiuojant tiesia linija.
„Mercedes“ komanda, pasitelkusi pagrindinius savo pilotus Nico Rosbergą ir Lewisą Hamiltoną, per tris dienas Barselonos trasoje įveikė 1000 kilometrų. Bandymų tikslas buvo „Pirelli“ kvietimu išbandyti naujo modelio padangas.
Italų kompanijos teigimu, remiantis „Formulės-1“ padangų tiekimo sutartimi, ji turi teisę esant poreikiui pakviesti bet kurią komandą privačiai išbandyti jos produkciją. „Ferrari“ ir „Red Bull“ teigimu, tokia teisė negali turėti viršenybės prieš Sportinį reglamentą.
Kaltinamoji „Mercedes“ buvo ne pirmoji komanda, pakviesta išmėginti padangų, tačiau vienintelė tai darė naudodama šių metų bolidą. „Ferrari“ po Bahreino GP taip pat dirbo Barselonoje, tačiau tuomet naudojo 2010 m. automobilį, kaip tai ir reglamentuota taisyklėse.
„Mercedes“: mes net nežinojome, kokias padangas bandėme
„Mercedes“ atstovai, savo ruožtu, tikina prieš bandymus atsiklausę FIA, tačiau nėra aišku, ar organizacija buvo informuota, kad treniruotėse ketinama naudoti 2013 m. modelio bolidą.
„Bandymai buvo tiksliai tai, ko pageidavo „Pirelli“. Jie davė mums aiškias instrukcijas, ką turime daryti“, – gynėsi komandos vadovas Rossas Brawnas.
„Mes žinome, kad jie ruošia naujas padangas lenktynėms Kanadoje, tačiau mes nežinome, kurios iš bandytų padangų bus tos, kurias jie atsiveš į Kanadą. Bandomos padangos nebuvo tiksliai identifikuotos. Mes negalėjome nieko žinoti, jos buvo pažymėtos tik kodais.“
„Tai nebuvo slapti bandymai. Nežinau, iš kur kyla tokie kaltinimai – bandymai juk buvo „Pirelli“. Pati „Pirelli“ turėjo skleisti informaciją, o ne mes – tai buvo jų bandymai.“
„Pirelli“ jau dvylika mėnesių prašė komandų padėti jiems, niekas jiems negelbėjo. Vyko didelė komunikacija tarp ekipų ir „Pirelli“, prašiusių jiems nuvažiuoti 1000 kilometrų.“
„Akivaizdu, kad Bahreine mes turėjome problemų su Lewisu, kurias tikrai norėjome išsiaiškinti, todėl pasiūlėme jiems padėti. Niekas kitas to nepadarė.“
„Red Bull“ nuomonė: buvo pažeistos taisyklės
Christianas Horneris, „Red Bull“ komandos vadovas, pateiktą protestą paaiškino nenoru taikstytis su taisyklių pažeidimu.
„Mes manome, kad tai yra taisyklių pažeidimas, todėl ir pateikėme protestą. Mes tiesiog norime aiškumo“, – pareiškė britas, „Mercedes“ sėkmę neteisėtais padangų bandymais aiškinęs tiek po kvalifikacijos, tiek po lenktynių.
„Manau, kad svarbu iškelti šį klausimą. Nemanau, kad esame vienintelė taip mananti komanda, tokia jau ši situacija.“
„Pirelli“ čia nekalta. Sutinka, kad „Pirelli“ reikia spręsti savo problemas. Bėda tai, kad tai, kaip tai buvo daroma, buvo neteisinga.“
„Ferrari“: jei tai leistina, prašysime bandymų pirmieji
Stefano Domenicali, vadovaujantis „Ferrari“, pažymėjo, kad jo komandai svarbu gauti taisyklių išaiškinimą bei, jei tai leistina, patiems surengti tokius pačius bandymus.
„Mes pateikėme protestą, nes tai vienintelis būdas gauti išaiškinimą dėl taisyklės, kuri kelia abejonių.“
„Mums nebuvo jokių abejonių, kad 2013-ųjų bolido, taip pat ir praėjusių dvejų metų bolidų, negalima naudoti sezono metu. Mes tiesiog norime išsiaiškinti, ar tai visgi galima.“
„Jei taip, tuomet mes pirmi iškelsime ranką ir darysime tą patį, nes „Ferrari“ visuomet siekė bandymų sezono metu tikrose trasose. Būtent dėl to norime išsiaiškinti situaciją.“
„Pirelli“: bandymai „Mercedes“ nesuteikė jokio pranašumo
Skandalo sūkuryje atsidūrusios „Pirelli“ autosporto vadovo Paulo Hembery patikinimu, „Mercedes“ dėl šių bandymų tikrai neįgijo jokio pranašumo.
„Kategoriškai ne. Tai visiškai nesusiję su įvykiais lenktynėse.“
„Tai visiškai normalu, kad mums yra leidžiama atlikti 1000 kilometrų padangų bandymų su bet kuria iš komandų. Pasaulio ralio čempionato sutartyje numatyta tokia pati sąlyga. Mes galime pasirinkti reprezentatyvų automobilį.“
„Mes jau esame tai darę anksčiau su kita komanda, mes paprašėme ir kitos atlikti tokį patį darbą.“
„Mes bandėme kitam sezonui skirtus sprendimus ir daug įvairių variantų. „Mercedes“ neturi žalio supratimo, ką mes iš tiesų bandėme.“
„90 procentų (bandytos produkcijos) buvo skirta kitam sezonui. Mes savo planus pakeitėme tik paskutinę akimirką.
FIA: „Pirelli“ turėjo pasiūlyti galimybę visoms komandoms
FIA sekmadienio vakarą patvirtino davusi „Pirelli“ leidimą surengti bandymus naudojant 2013 m. techniką, tačiau tik tuo atveju, jei treniruotėms vadovautų padangų gamintojas ir tokia galimybę būtų pasiūlyta visoms komandoms. Ar šios sąlygos buvo įvykdytos, nėra žinoma.
„Pirelli“ sutartyje su FIA numatyta galimybė surengti 1000 kilometrų bandymus su bet kuria komanda, su sąlyga, kad kiekvienai ekipai yra pasiūlyta tokia galimybė“, – rašoma organizacijos išplatintame pranešime spaudai.
„FIA informavo „Pirelli“ ir „Mercedes“, kad tokie bandymai įmanomi, jei būtų atliekami „Pirelli“, o ne komandos, kuri tik suteiktų tik bolidą ir lenktynininką, ir kad tokios treniruotės galėtų būti vykdomos tik suteikus tokią galimybę visoms komandoms, taip užtikrinant sportinę lygybę.“
Galima bausmė: sportinė ir daugiau nei vieno etapo apimties?
Jei „Mercedes“ komanda išties būtų pripažinta taisyklių pažeidimu, visiškai neaišku, kokios sankcijos jai būtų taikomos. „Ferrari“ nuomone, jos turėtų būti sportinės – komandos vadovo S. Domenicali žodžius galima interpretuoti kaip raginimą diskvalifikuoti varžovus daugiau nei vienam etapui.
„Tai įdomu, nes kai tai liečia Sportinį reglamentą, tikiesi konkrečios bausmės“, – sakė italas.
„Tai neturėtų liesti tik vieno lenktynių savaitgalio – tai didesnis dalykas. Nežinau, koks būtų sprendimas, nes nėra jokio precendento.“


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553