Metų rinkimai 2014. Ekspertų nuomonė: A. Brasas

Metų rinkimai 2014. Ekspertų nuomonė: A. Brasas
logo 2014 Gruodžio 19 d. 12:00, F-1.LT
„Formulės-1“ gerbėjai toliau renka metų geriausiuosius, o F-1 ekspertai atsako į tradicinius F-1.LT portalo klausimus apie praėjusį sezoną ir ateinančius metus. Šįkart ekspertų rubrikoje – automobilių ir motociklų sporto apžvalgininkas Arūnas Brasas.
- Kas Jūsų manymu buvo geriausias 2014 m. lenktynininkas?
Lewisas Hamiltonas šiemet visiems priminė du dalykus. Pirma – kad net ir patys geriausi pilotai kartais klysta. Antra – norint tapti čempionu, būti vien greitu lenktynininku neužtenka. Nico Rosbergui šiemet atiteko kvalifikacinių važiavimų trofėjus, tačiau pagrindinį prizą vis dėlto iškovojo L. Hamiltonas.
Britui jau pirmose sezono lenktynėse koją pakišo technikos gedimas. Sportininkas atsitiesė ir po to iškovojo keturias pergales iš eilės. Po kiek keistokos N. Rosbergo „pole“ Monake ir žiniasklaidos išpūsto burbulo Belgijoje, L. Hamiltonas pademonstravo tai, dėl ko dabar jį vadiname dukart F-1 čempionu. Santykiai su pagrindiniu varžovu ir komandos draugu nebuvo puikūs, koją kelis kartus pakišo ir technikos gedimai. Tačiau visa tai nesutrukdė britui antroje sezono pusėje atsitiesti, iškovoti penkias pergales iš eilės, panaikinti atsilikimą nuo čempionate pirmavusio N. Rosbergo, įsiveržti į priekį ir sezoną užbaigti pelnytu triumfu ant aukščiausio apdovanojimų pakylos laiptelio. Atsižvelgus į visa tai, būtų sunku geriausio 2014 m. lenktynininko titulą skirti kažkam kitam.
- Kurį bolidą išskirtumėte kaip geriausią praėjusiame sezone?
Tam, kad rimčiau pasipriešintų „Sidabrinėms strėlėms“, „Red Bull“ ekipai šiemet neužteko vien tik Adriano Newey talento aerodinamikos srityje bei Danielio Ricciardo greičio. Vienų džiaugsmui, kitų liūdesiui, rikiuotės pažiba šį sezoną buvo „Mercedes“ bolidas. Pastarasis buvo geras ne tik savo vidumi (varikliu), bet ir išore (aerodinamika). Nugalėtojas aiškus – „Mercedes F1 W05“.
- Kuris sportininkas padarė didžiausią pažangą?
Žmogų, kuris padarė didžiausią pažangą, geriausiai gali įvertinti tie, kurie mato daugiau nei vien tik sausus rezultatus.
Sergio Perezas atrodė geriau nei pernai, nes šį kartą pilotavo jam labiau tinkantį bolidą. Valtteri Bottas pasiekė gerų rezultatų, nes mažiau kalbėjo, daugiau dirbo ir turėdamas gerą „Williams“ bolidą ne kartą lipo ant apdovanojimų pakylos. Jeanas-Ericas Vergne‘as šiemet buvo greitesnis ir stipresnis, nes „Toro Rosso“ prancūzui šį kartą davė gana gerą bolidą.
Vieni neprisimena, kiti galbūt nenori prisiminti, tačiau dar metų pradžioje Markas Webberis viešai pareiškė, kad Danielis Ricciardo greičiu nenusileis labiau patyrusiam Sebastianui Vetteliui. Tačiau vėl gi, vertinti australo padarytą pažangą yra sunku. Manau, kad bet kuris pilotas, perėjęs iš komandos vidutiniokės į vieną stipriausių ekipų čempionate parodytų geresnius rezultatus. Nepaisant diskvalifikacijos Australijoje, Danielis toliau siekė užsibrėžtų tikslų, tobulėjo, sunkesniais momentais nenuleido rankų, nestokojo optimizmo bei pasiekė savo. Na ir kas, jog pergalės buvo iškovotos tuomet, kai su problemomis susidūrė „Mercedes“ duetas. Gavęs daug geresnį bolidą, australas puikiai pasinaudojo ne tik varžovų nesėkmėmis, bet ir S. Vettelio problemomis. Po kelių praleistų metų „Toro Rosso“ komandoje, D. Ricciardo nesustojo vietoje, gavęs jam tinkamą techniką nesunkiai susidorojo ne tik su jį slėgusiu spaudimu, bet ir labiau patyrusiu komandos draugu.
- Kuris lenktynininkas nuvylė labiausiai?
Taip, iš Kimio Raikkoneno daugelis tikėjosi daugiau. Tačiau paaiškėjus, kad suomio vairavimo stilius ir šių metų „Ferrari“ bolidas yra du nesuderinami dalykai, galutinis rezultatas iš dalies buvo aiškus. Slystantis bolido priekis K. Raikkonenui visada buvo galvos skausmas. Stefano Domenicali suburta komanda mokėjo dirbti tik vienam žmogui. O K. Raikkoneno problema buvo tik viena iš daugelio, su kuriomis italai taip ir nesugebėjo susitvarkyti.
Vis dėlto labiau nuvylė ne suomis, o Sebastianas Vettelis. Nuvylė ne vokiečio blankus pasirodymas, o jo elgesys. Prastus F-1 čempiono rezultatus pagrįsti nėra itin sunku. S. Vettelis per visus metus taip ir nerado bendros kalbos su „Red Bull“ bolidu. Kai kurie sako, kad žmogus tiesiog nėra toks geras, kaip daugelis iki šiol galvojo, tačiau keturių čempiono titulų niekas vokiečiui nepadovanojo, o ir per žiemos pertrauką geras pilotas tiesiog netampa prastu lenktynininku.
Kodėl S. Vettelis anksčiau laiko nusprendė palikti „Red Bull“ ir pereiti į „Ferrari“, žino tik pats vokietis ir nedidelė grupelė žmonių. Vokietis galėjo dar metus likti komandoje, kuri jį užaugino ir įrodyti, kad 2014-ieji buvo tiesiog prasti metai. Tačiau dabar, sportininkui nusprendus peršokti į kitą barikadų pusę, nestebina kreivi sirgalių žvilgsniai ir komentarai, kad žmogus, pralaimėjęs komandos draugui, tiesiog nusprendė bėgti. „Ferrari“ durys vokiečiui jau kuris laikas buvo dalinai praviros, tad tas perėjimas į italų ekipą anksčiau ar vėliau vis tiek būtų įvykęs.
- Kurios 2014 m. lenktynės buvo geriausios?
Būtų galima išskirti kelis etapus. Lenktynės Australijoje visada būna savotiškai įdomios. Pirmas etapas, nauja technika, ne iki galo išspręstos problemos, visi pamato, kaip komandos išsidėsto rikiuotėje pagal pajėgumą.
Taip pat verta paminėti ir varžybas Bahreine. Atkakli kova iki pat finišo. Tiesa, viskas galėjo būti ir kitaip, jei ne trasoje pasirodęs saugos automobilis.
Kanados GP turbūt buvo pirmas etapas, kuomet sirgaliai gavo tai, ką visada nori matyti: lenkimai, lyderių problemos, avarijos, atkakli kova dėl pergalės iki pat finišo. Ir kai pagalvoji, jog šiemet greičiausiai daugiau nieko geriau nebepamatysi, sulauki Vengrijos GP. Sirgaliai, kurie tikėjosi dar vienų nuobodžių varžybų Hungaroringe, šį kartą gavo gerą šou dozę. Saugos automobilis vieniems sumaišė kortas, „McLaren“ prašovė su taktika, F. Alonso siekė pirmosios pergalės sezone, L. Hamiltonas atsisakė į priekį praleisti N. Rosbergą, galų gale varžovus lenkęs ir greičio nestokojęs D. Ricciardo iškovojo švarią ir gražą pergalę. Buvo tikrai gražu ir malonu žiūrėti.
- Ką pavadintumėte 2014 m. F-1 įvykiu?
Chaosas Japonijoje baigėsi tikrai ne taip, kaip daugelis norėjo. Deja, tai automobilių sportas, tad avarijos yra normalus reiškinys. Gaila, jog kartais tokiose situacijos rimtai nukenčia jauni ir talentingi žmonės. Akivaizdu, kad Japonijoje sėkmė visiškai nusisuko nuo Jules Bianchi.
Jei į viską žiūrėti plačiau ir giliau, tai įdomią „Mercedes“ pilotų dvikovą antroje metų pusėje iš dalies sugadino žiniasklaidos atstovų pavadinta „finansų krizė“. Ar gi ne kvailai iš šalies viskas atrodo? Čempionato pelną skaičiuojame milijardais, tačiau komandos nyksta dėl neapmokėtų sąskaitų. Taip, į administratorių rankas pateko ekipos, kurias greičiausiai greitai pamiršime. Tačiau dėl to nereiktų į iškilusią problemą, kuri egzistuoja jau kuris laikas, žiūrėti pro pirštus. Galbūt daugeliui tai nėra taip svarbu ir įdomu, kaip nulūžęs N. Rosbergo sparnas ar pradurta L. Hamiltono padanga. Tačiau antroje sezono pusėje išryškėjusi problema nesprendžiama su laiku taps tik dar didesnė, o ta „juodoji išlaidų skylė“ ir kasmet didėjantis alkis pinigams gali praryti dar kelias F-1 ekipas, kurios į šį sportą atvedė ne vieną talentą.
- Kaip vertinate Top pilotų rokiruotes: S. Vettelis keliasi į „Ferrari“, o F. Alonso grįžta į „McLaren“?
Gerai. Nuo to visiems bus tik įdomiau. Nežinia kiek įdomu bus pačiam S. Vetteliui, kurio laukia sunkūs iššūkiai su italų komanda.
Gandai apie F. Alonso skirybas su „Ferrari“ ir sugrįžimą į „McLaren“ šiemet virto tam tikra melodrama, kuri pradžioje buvo įdomi, tačiau vėliau tapo nuobodi ir erzinanti.
F. Alonso situacija iš dalies primena Valentino Rossi ir „Ducati“ istoriją, kuomet čempionas su italų komanda tikėjosi nuversti kalnus, tačiau nieko nesigavo. V. Rossi galų gale grįžo į „Yamaha“ komandą ir daugeliui įrodė, kad vis dar gali kovoti dėl pergalės. Norisi tikėti, kad taip nutiks ir su F. Alonso. Bet kokiu atveju bus įdomu stebėti kaip seksis kovoti su naujais iššūkiais ne tik ispanui, bet ir S. Vetteliui. F. Alonso nori užbaigti dar 2007 m. pradėtus darbus, tuo tarpu vokietis sieks įrodyti, kad gali nugalėti ne vien tik su bolidais, pažymėtais raudono buliaus ženklu.
- Ko tikitės iš kitų metų sezono? Kas taps čempionu?
Jei technikos problemos netaps dažnu reiškiniu, o „Mercedes“ bolidas vėl rikiuotėje bus geriausias, L. Hamiltonas turėtų apginti čempiono titulą.
Esu iš tų žmonių, kuris vis tikisi, kad kiekvienais metais čempionu taps vis kitas pilotas ar komanda. Deja, mano norams ne visada lemta išsipildyti, ypač „Formulėje-1“.
Norėtusi, kad „Mercedes“ persvara nebebūtų tokia didelė prieš varžovus, kokia buvo šiemet. Būtų šaunu, jei kova dėl čempiono titulo vėl vyktų iki pat sezono galo. Taip pat norėtusi, kad čempionato dalyvių skaičius nesumažėtų, o Bernie Ecclestone‘as, FIA, CVC, Strategijos grupė bei visos kitos grupelės ir grupuotės pagaliau išmoktų saikingai ir protingai pasidalinti gaunamą pelną. Tikimybė, kad taip nutiks – maža. Tad belieka tikėtis, kad 2015-aisiais kvalifikaciniuose važiavimuose ir lenktynėse nugalės daugiau nei trys skirtingi žmonės, o čempionas paaiškės tik įveikus paskutinį ratą paskutinėse sezono lenktynėse.
- Ar sugebės jaunasis M. Verstappenas pritapti F-1?
Pradėkime nuo to, kad „Red Bull“ čempionato sirgaliams davė tai, ko jie nori – jauną, talentingą vaikiną, kuris į F-1 atkeliauja ne todėl, kad nusipirko vietą kurioje nors komandoje, o todėl, kad jis savo rezultatais atkreipė reikiamų žmonių dėmesį, kurie jam ir suteikė išskirtinę progą.
Žmogus šiemet Europos F-3 čempionate iškovojo 10 pergalių, daugiausiai tarp visų dalyvių, ir būdamas 16 metų pasirašė sutartį su „Toro Rosso“. Kai tuo tarpu minėtame F-3 čempionate triumfavęs Estebanas Oconas kitais metais geriausiu atveju bus „Lotus“ pilotas bandytojas.
„Red Bull“ suskubo pasirašyti sutartį su M. Verstappenu, nes žinojo, kad jeigu ne jie, kažkas kitas tai padarys.
Paties olando teigimu, su didesne komanda jam dirbti lengviau nei su F-3 ekipa, kurią sudaro tikrai mažesnis žmonių kiekis. Sportininkas jau dalyvavo F-1 laisvosiose treniruotėse ir bandymuose, tad naujoje aplinkoje Maxas jau turėjo progų apsiprasti. Didžiausias iššūkis jaunajam olandui – perprasti ir suvaldyti F-1 bolidą.
Vieniems užkliuvo Maxo amžius, kitiems tai, jog olandas iki šiol lenktyniavo tik F-3 čempionate. Tačiau turime puikų pavyzdį – Daniilą Kvyatą. Taip, rusas vyresnis, bet jis, kaip ir Maxas nedalyvavo nei GP2 nei „Formulės Renault 3.5“ čempionatuose.
Kaip jau matėme šiemet, D. Kvyatas su tos pačios „Toro Rosso“ komandos bolidu tikrai neatrodė prastai ir galų gale užsienio žiniasklaidos buvo įvertintas kaip geriausias 2014 m. naujokas. Taigi, jei žmogus, prieš tai lenktyniavęs F-3/GP3, gali apsiprasti F-1, tą patį gali padaryti ir M. Verstappenas.
Olandas norėjo, kad jo komandos draugu debiutiniame sezone būtų patyręs pilotas, tačiau „Red Bull“ priėmė sprendimą, ir „Toro Rosso“ komandai parinko dar vieną naujoką – Carlosą Sainzą. Pastarasis tikrai ne pėsčias. 2013 m. ir 2014 m. spėjo išbandyti F-1 „Red Bull“ bolidus. Žmogus taip pat yra greitas ir labiau patyręs nei olandas.
M. Verstappenas puikiai žino, ko iš jo tikimasi ir ką jam reikia padaryti. Tuo tarpu „Red Bull“ visada turi „planą B“. Jei jaunasis olandas per 2-3 metus nepateisins lūkesčių, austrų gerai išvystytoje jaunųjų pilotų programoje yra ne vienas jaunuolis, kuris mielai sutiks užimi Maxo vietą F-1 komandoje.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794