„Michelin“ nori padėti „Formulei-1“ sugrįžti prie ištakų

„Michelin“ nori padėti „Formulei-1“ sugrįžti prie ištakų
logo 2015 Rugsėjo 22 d. 06:55, Formula-E
„Michelin“ kompanija praneša, kad visi „Formulės-1“ pilotai bus patenkinti prancūzų produkcija, jei šiai kompanija pavyktų laimėti konkursą padangų teikimui „Formulės-1“ lenktynėms nuo 2017 metų.
„Michelin“ sporto programų vadovas Couasnonas patikino, kad jų produkcija leistų padidinti bolidų greičiui ir dar smarkiau atakuoti savo varžovus per visą distancijos laiką.
„Michelin“ realiai gali padėti „Formulei-1“ sugrįžti prie jos ištakų, – pareiškė P.Couasnonas BBC televizijai, – Mūsų padangos leistų vieną ratą nuvažiuoti 3 sek. greičiau, o tai leistų lenktynininkams pademonstruoti savo talentą. Aš nenoriu nieko kalbėti apie „Pirelli“, bet, pavyzdžiui, remiantis „Michelin“ ideologija, mes galime garantuoti labai stabilius ir patikimus padangų rodiklius per numatytąjį visą padangos resurso ciklą.
Mes neseniai buvome susitikę su Bernie Ecclestone ir jam paaiškinome, kad mes nesame prieš tai, jog būtų didinamas lenktynių žiūrimumas. Mes nesame prieš tai, kad per varžybas būtų po keletą sustojimų padangoms keistis. Bet mūsų ideologija yra ta, kad pilotams reikėtų siūlyti tokias padangas, kurios leistų jiems savo talentą atskleisti visais 100 proc.
Galime padaryti taip, kad padangos leistų komandoms naudoti pačią įvairiausią taktiką, tegul padangos būna panašios į tas, kurias mes perkame parduotuvėje, bet kartu jos pasižymėtų kur kas geresnėmis techninėmis charakteristikomis.
Mes kalbame apie padangas, kurios leistų važiuoti maksimaliai greitai, tarkime, tam tikrą lenktynių distancijos atkarpą. Jei viską supaprastinsime, mes galime pasiūlyti du variantus: pirmu atveju padangos leistų nuvažiuoti greitą ratą kvalifikaciniu režimu ir iš viso nuvažiuoti maždaug pusė lenktynių. Antru atveju kitokios sudėties padangos būtų šiek tiek lėtesnės, bet su jomis galima būtų nuvažiuoti ¾ distancijos. „Michelin“ padangos leistų važiuoti vienodai greitai visą minėtos distancijos atkarpą. Mes esame įsitikinę, kad to galėsime pasiekti, kadangi tokiais režimais padangos dirba visose WEC čempionato lenktynėse.
P. Couasnono žodžiais, jis jau yra kalbėjęs su visų pirmaujančių F-1 komandų vadovais, kuriems išaiškino „Michelin“ poziciją dėl perėjimo nuo 13 colių dydžio padangų prie kur kas didesnio diametro.
„Kažkuriuo momentu daugelis pagalvojo, kad mes tenorime tik padidinti diskų diametrą, palikdami tą patį padangos išorės dydį, – sakė prancūzų specialistas. – Jei eitumėme tokiu keliu, padangų šonai liktų labai siauri, oro tūris padangos viduje būtų labai mažas, o tada reikėtų smarkiai didinti slėgį, dėl to mažėtų bolido greitis.
Mūsų siūlymas yra visai kitoks. Mes siūlome padangas padaryti labai dideles, jų diametras, lyginant su dabartinėmis, nemažai padidėtų. Ir nors padangų šonai nebus tokie aukšti, jos leistų važiuoti su tokiu pačiu slėgiu padangose, koks yra dabar. Tuo tarpu padangų šonai bus kur kas tvirtesni, jų amortizuojančios charakteristikos – geresnės nei dabar, nes sąlytis su kelio danga bus didesnis, tai didins važiavimo efektyvumą“.
Jei dabar padangos išorinis diametras „Formulėje-1“ yra lygus 66 cm (26 coliai), tai „Michelin“ siūlo pereiti prie 72 cm (28,3 colio) – tai reiškia, kad padangos šono aukštis sumažės tik 3,8 cm ( 1,4 colio).
Kai kurių komandų inžinieriai baiminasi, kad pereinant prie naujų padangų ir ratų diskų, reikės keisti bolidų važiuoklės konstrukciją, o tai iššauks nemažą išlaidų padidėjimą. Bet „Michelin“ teigia, kad dėl jų siūlomo varianto važiuoklės iš esmės perdarinėti nereikės, kita vertus, nuo 2017 metų ir taip planuojamas naujas Techninis reglamentas, todėl vienaip ar kitaip bolidus iš naujo konstruoti reikės.
Be to, pagal prancūzų padangų specialistų skaičiavimus, padidinto diametro su siauresniais šonais padangos leis padidinti mašinų greitį, kadangi pati padangos konstrukcija bus kietesnė ir mažiau deformuosis esant milžiniškoms apkrovoms.
Bet kokiu atveju galutinį sprendimą dėl padangų tiekimo F-1 pasaulio čempionatui priims B. Ecclestone. Ekspertai spėja, kad jis visų pirmiausia žiūrės komercinių interesų.
„Mes suprantame ir komercinio aspekto svarbą, todėl mes pateikėme ekonominį pasiūlymą, kuris yra priimtinas mums, – komentavo „Michelin“ atstovas. – Tikiuosi, kad jis tenkins visas puses, esu įsitikinės, kad jis bus svarstomas būsimosiose diskusijose. Jei vis dėlto būtų pasirinkta ne „Michelin“ kompanija, gyvenimas mums tuo neužsibaigs, kadangi mes tiekiame padangas pačioms įvairiausioms lenktynėms. Bet būtų labai šaunu sugrįžti į tokį patrauklų čempionatą kaip „Formulė-1“.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983