N. Chesteris: Brazilijoje mes mažinsime prispaudžiamąją jėgą

N. Chesteris: Brazilijoje mes mažinsime prispaudžiamąją jėgą
logo 2015 Lapkričio 11 d. 12:29, LAT Photographic
„Lotus“ komandos technikos direktorius Nickas Chesteris pasakojo apie pasiruošimo Brazilijos GP etapo ypatumus ir pasidalijo patirtimi apie pasibaigusias lenktynes Meksikoje.
- Interlagosas priklauso senosios mokyklos trasoms. O kokia ji yra žvelgiant iš inžinierinės pozicijos?
- Šioje trasoje labai sunku surasti tinkamus mašinos derinimą. Vidurinis sektorius yra labai vingiuotas, ten daug lėtų posūkių, o po jo seka baigiamasis rato sektorius, kuris iš esmės yra užtęstas, kylantis į kalną posūkis, pereinantis į ilgą tiesiąją.
Šioje atkarpoje reikia pasikliauti jėgainės galia ir variklio dinaminėmis savybėmis, bet vingiuotame viduriniame sektoriuje pilotai dažniausiai nori, kad bolidas gerai įvažiuotų į posūkius, kad nepakankamo vairo pasukamumo tendencija būtų ne tokia ryški, o išvažiuojant iš posūkių, svarbu, kad varantieji ratai gerai sukibtų su kelio danga.
Todėl labai suku būna surasti kompromisą parenkant bolido prispaudžiamosios jėgos derinimą. Paskutiniame sektoriuje norėtųsi, kad ji būtų kuo mažesnė, o kitose atkarpose – kuo didesnė. Todėl ieškant kompromiso, pasikliauti reikia kompiuterinės simuliacijos duomenimis. Paprastai Brazilijoje mes kažkiek sumažiname prispaudžiamąją jėgą – matyt, tai teks padaryti ir šiemet.
- Kokią patirtį komandos techninis personalas gavo per lenktynes Meksikoje?
- Ten mūsų laukė labai rimti išbandymai. Iš anksto buvo žinoma, kad aukštai virš jūros lygio išsidėsčiusiose trasose būna daug sunkumų. Pavyzdžiui, lyginant su lygumų trasomis, Meksikoje mašina išvystydavo tik 70 proc. prispaudžiamosios jėgos. 70 proc. buvo sumažėjęs priešpriešinis pasipriešinimas ir 70 proc. – aušinimo sistemos efektyvumas. Būtent aušinimas ir buvo pagrindine Meksikos etapo problema.
Todėl mus teko perdaryti kai kurias korpuso detales, taip pat tokiam oru adaptuoti stabdžius. Mums pasisekė, nes viskas dirbo kaip mes tikėjomės, buvo malonu matyti, kad abu bolidai kirto finišo liniją. Būtų geriau, jei mūsų pilotai būtų užėmę aukštesnes vietas, bet teigiamas momentas yra tas, kad pasitvirtino komandos prognozės. Mes surinkome daug informacijos ir kai kitą kartą sugrįšime į Meksiką, mes būsime kur kas geriau pasiruošę. Mums daug padėjo, kad abi mašinos baigė lenktynes ir mes galime sulyginti telemetrijos duomenis ir juos išanalizuoti. Suprantama, kad mes matėme, kaip lenktynių metu gerėjo trasos būklė, o tai leis ateityje priimti teisingesnius sprendimus ir supaprastins darbą su padangomis.
- Ką jūs galvojate apie alternatyvius variklius, kurių konfigūracija neatitiktų dabar galiojančio Techninio reglamento?
- Visa tai gali turėti labai rimtų pasekmių. Valdyti tokį čempionatą, kuriame lenktyniauja dviejų klasių mašinos, būtų be galo sunku. Garantuoti įvairūs sunkumai, kurie būtų susiję su varžymosi sąlygų sulyginimu, to būtų sunku pasiekti.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553