N. Chesteris: jei ne jutiklio problema, R. Grosjeanas būtų dar greitesnis

N. Chesteris: jei ne jutiklio problema, R. Grosjeanas būtų dar greitesnis
logo 2014 Gegužės 20 d. 09:18, LAT Photographic
„Lotus“ komandos techninis direktorius Nickas Chesteris komandos spaudos tarnybai aiškina, kokio progreso pasiekė jų komanda, tobulindama savo bolidą.
- Tikriausiai pajutote palengvėjimą, kai Ispanijos GP pavyko iškovoti pirmuosius taškus šių metų čempionate?
- Uždirbti taškus buvo išties malonu. Aš visuomet kalbėjau, kad Barselonoje būtinai sumažinsime atsilikimą ir pradėsime vytis pagrindinius konkurentus. Nors pasakyti lengva, o padaryti – sunku. Jei ne vieno variklio jutiklio problema, Romainas Grosjeanas galėjo parodyti ir dar didesnį greitį.
- Daug kam įspūdį paliko progresas, įvykęs su jūsų E22 bolidu, kokioje srityje pavyko labiausiai pagerinti situaciją?
- Dvi pagrindinės sritys, kuriose sulaukėme daugiausiai modernizacijos procesų, buvo bolido jėgainė ir aerodinamika. „Renault Sport F1“ labai pasistengė, derindama variklį ir jis dabar veikia geriau nei sezono pradžioje. Jei kalbėti apie važiuoklę, tai ją tobulindami, padidinome mechaninę bolido prispaudžiamąją jėgą ir pagerinome bolido valdymą. Taip pat pavyko pagerinti bendrą balansą.
- Bet silpnų vietų dar liko daug?
- Dar yra. Mums nepavyksta pasiekti didesnio greičio tiesiosiose, bet ties tuo dirbame.
- Kokie yra testų Barselonoje rezultatai?
- Pirmą dieną dirbo pilotas bandytojas Charles Picas, jis turėjo pirmą galimybę susipažinti su E22 bolidu. Reikėjo laukti, kad trasa pradžiūtų, tik po to buvo galima normaliai važiuoti. Pavyko įveikti nemažai ratų, išbandyti visą gamą naujų aerodinaminių komponentų ir pamatuoti jų efektyvumą. Per 70 ratų gavome išvadas, kas labiausiai turi įtaką greičiui. C. Picui sekėsi neblogai, jis padėjo inžinieriams surinkti daug svarbių duomenų.
- Bet Pastoras Maldonado pasiekė didesnį greitį nei kolega. Gal jo programa buvo kitokia?
- Pastorui sekėsi visai gerai, pavyko nuvažiuoti net 102 ratus visiškai sausa trasa. Dėl to pavyko kokybiškai įvertinti daugelį detalių. Buvo tikrinamas kai kurių detalių patikimumas, žiūrėjome, kiek laiko jos išlaikys, taip pat bandėme aerodinaminius elementus, kuriuose žadame naudoti Monake. Pastoras sau reguliavosi bolidą, kad būtų lengviau ir patogiau vairuoti. Visos bandytos detalės išlaikė patikimumo testą.
- Kiek pavyko pasiruošti Monakui, juk ten trasa visai kitokia?
- Pirmiausia rūpinomės bendromis bolido charakteristikomis, kurios svarbios bet kokioje trasoje, pavyzdžiui, prispaudžiamąja jėga. Jei kalbėti apie reguliavimo subtilybes, tai aišku, kad jos Monake bus kitokios.
- Kokių naujų techninių sprendimų siekia komanda, kad E22 taptų dar modernesnis?
- Monakui rengiame visą aibę naujų aerodinaminių sprendimų, ypač tų, kurie liečia bolido aptakumą oro srautu, kas leistų padidinti prispaudžiamąją jėgą, nes šioje trasoje didelę reikšmę turės oro pasipriešinimas. Aerodinamikoje bus ir naujų sprendimų, didinančių bolido stabilumą, taip pat turėsime naują aušinimo sistemos sprendimą.
- Ar, jūsų nuomone, E22 tiks Monako trasai?
- Manau, kad tiks. Monakas – truputį keista vieta, visai nepanaši į kitas trasas. Čia labai sunku nuspėti, ko labiausiai bolidui reikia, todėl tenka rizikuoti. Ji reikalauja maksimalios prispaudžiamosios galios. Kiti nauji sprendimai leis geriau priderinti mašiną prie šios nervingos ir nenuspėjamos trasos, bet mūsų išbandyti sprendimai nuteikia optimistiškai. Taip pat čia išbandysime naujus „Total“ degalus, kurie žada suteikti papildomą variklio galią.
- Tęsiasi kalbos apie 2014 m. bolido garsą. Ar čia įmanomas koks nors kompromisas?
- FIA šiuo metu atlieka akustinius bandymus, aiškinasi, ar pakeitus išmetimo sistemos antgalius, pasikeistų mašinos garsas, nes išmetimo sistemos forma keičia ir garso dažnį. O stengtis kitomis priemonėmis pakeisti variklio garsą šiuo metu būtų nerealu.
- Kiek iki šio sezono pabaigos galima padidinti visų bolidų greitį?
- Daug bolidų turi didelius rezervus. Be to, visi variklių gamintojai tobulina savo kūrinius, kaip tai būdavo ir su V8 motorais. Todėl tikiuosi, kad dar šiais metais bolidai bus kur kas greitesni.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983