N. Chesteris: naujasis „Lotus“ bolidas daug kuo skirsis nuo E22

N. Chesteris: naujasis „Lotus“ bolidas daug kuo skirsis nuo E22
logo 2014 Rugsėjo 30 d. 06:55, LAT Photographic
„Lotus“ komandos technikos direktorius Nickas Chesteris savo interviu komandos spaudos tarnybai suvedė Singapūro GP rezultatus, papasakojo apie pasiruošimą Japonijos lenktynėms ir pranešė kai kurias detales apie 2015 m. naują bolidą.
- Singapūre jūsų komandos bolidas E22 atrodė kur kas geriau nei ankstesniuose šio sezono etapuose. Kaip tai galite paaiškinti?
- Buvo kelios detalės, kurios leido mūsų bolidams pasirodyti geriau. Singapūre ne tiek svarbi yra variklio galia, be to, mes patobulinome aerodinamiką, kas leido bolidą padaryti lengvesniu valdyti. Pastoras ir Romainas pažymėjo, kad E22 tapo kur kas stabilesnis. Todėl manau, kad padidėjo mūsų šansai likusiose lenktynėse uždirbti daugiau taškų. Po lenktynių Vokietijoje, kai visoms komandoms teko atsisakyti FRIC pakabos, kai tai atsiliepė greičiui, mūsų mašina nuolat palaipsniui gerėja. Mums po truputį sekasi kompensuoti praradimus, todėl dabar jau esame situacijoje, kai galime vėl uždirbinėti taškus lenktynėse, jei varžybos susiklosto palankiai mums.
- Per kvalifikaciją iškilo jūsų pilotų bolidų problemos su turbinos įleidžiamuoju vožtuvu. Kas sukėlė šią problemą ir kaip ją išsprendėte?
- Prieš lenktynes mes pakeitėme įleidžiamąjį vožtuvą ir hidraulikos vamzdį, po to problemos išnyko. Kartu su „Renault“ motoristais mes nuodugniai nagrinėjame šio gedimo priežastį, kad daugiau tokių bėdų neiškiltų. Mes aiškiai suprantame, kas privedė prie gedimo Romaino bolide ir atitinkamai priėmėme sprendimus. Pastoro mašinoje įvyko kitoks gedimas ir visi mazgai, kurie galėjo būti kalti, dar kartą buvo pertestuoti iki Japonijos GP.
- Trasa Suzukoje nėra panaši į jokią kitą čempionato kalendoriuje. Su kokiais pagrindiniais sunkumais teks Japonijoje susidurti?
- Problema gali būti labai greiti posūkiai. Suzukoje negalima bolidą reguliuoti maksimaliai prispaudžiamajai jėgai, nes taip jūs būsite lėti greitose tiesiosiose. Todėl mašiną reikia sureguliuoti taip, kad pilotas joje jaustųsi užtikrintas painiuose posūkiuose ir kartu neprarastų greičio tiesiosiose. Viena iš priežasčių, kodėl pilotams labai patinka lenktyniauti Suzukoje, kad jiems tenka „ant ribos“ valdyti bolidą, kuris nesureguliuotas maksimaliai prispaudžiamajai galiai. Čia ne tik svarbu surasti reikiamą prispaudimo ribą, bet ir gerai subalansuoti bolidą. Labai svarbūs pakabos nustatymai, kad mašina maksimaliai gerai sukibtų su danga. Mes manome, kad sugebėsime susitvarkyti su visomis šiomis problemomis, turint galvoje ir tai, kad E22 bolidai visada gerai atrodė greituose posūkiuose.
- Jei kalbėti apie naują E23 mašiną, kiek stipriai ji skirsis nuo dabartinės?
- Ji bus visai kitokia. Reglamente bus pasikeitimų, kurie liečia priekinę važiuoklės dalį ir bolido nosį, taigi, visos F-1 mašinos atrodys kitaip nei šiemet. Be to, kitaip bus integruojama pakaba ir variklis: žymiai pasikeis aušinimo sistemos komponuotė, todėl ir viso korpuso konstrukcija bus kitokia.
- Kuo skiriasi didelis vairo displėjus nuo mažo?
- Prie teigiamų didelio vairo displėjaus bruožų reikia priskirti tai, kad pilotui galima ant vairo sukoncentruoti kur kas daugiau informacijos – tai labai padeda pilotuojant tokias sudėtingas mašinas. Prie neigiamų savybių priskirčiau tai, kad toks vairas yra gerokai sunkesnis – tai viena iš priežasčių, kodėl mes nusprendėme kol kas pasilikti mažą displėjų. Kitais metais „Lotus“ bolidai, matyt, turės didelius displėjus. Jei pasiliksime mažą, tai mes atsidursime blogesnėje padėtyje, turint galvoje tai, kokie radijo ryšio draudimai yra numatyti 2015 m. sezone.
- Ką jūs manote apie telemetrijos duomenų draudimą?
- Aš galvoju, kad telemetrijos duomenys nebus uždrausti, nes be jos yra labai sunku sužinoti, pavyzdžiui, ar nepradurta padanga bei atsekti bolido gedimą. Nebus jokios galimybės atsakyti, ar su bolidu yra važiuoti saugu, ar ne. Panašaus sprendimo įsigaliojimą laikyčiau dideliu žingsniu atgal. O jei kalbėti apie radijo ryšio apribojimus, tai komandos privalės prisiderinti prie FIA rekomendacijų.
- Jei įvertinti likusius penkis etapus, kokiuose iš jų „Lotus“ komandai bus sunkiausia?
- Kai dėl Japonijos, tai mes nebijome nieko – ten mes turime būti gana pajėgūs. Lygiai tą patį galima pasakyti ir apie Rusiją, nors kas ten bus, nežino niekas, nes tai bus pirmos lenktynės Sočio trasoje. Manau, kad likusiuose etapuose mes turime būti pakankamai konkurencingi. Gali būti, kad Brazilijoje bus sunkiau, nes ten svarbi variklio galia, turint galvoje paskutinį posūkį, kuris eina į kalną, o taip pat ilgas tiesiąsias su dideliais aukščio skirtumais, nors mes neblogai atrodysime vingiuotuose šios trasos posūkiuose.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983