N. Lauda: alternatyvūs varikliai yra atvira manipuliacija

N. Lauda: alternatyvūs varikliai yra atvira manipuliacija
logo 2015 Gruodžio 16 d. 06:55, Daimler
Gruodžio mėnesį FIA Pasaulinė automobilių sporto taryba suteikė Bernie Ecclestone ir Jeanui Todtui ypatingus įgaliojimus, kurie duoda jiems teisę vieniems spręsti labai svarbius klausimus, tarp kurių – klausimai dėl išlaidų mažinimo bei jėgos agregatų „Formulės-1“ lenktynėms.
Kur kas pigesnių alternatyvių variklių klausimas, iškeltas B. Ecclestone, kol kas yra atidėtas, bet jis kelia visų dabar F-1 lenktynėms jėgaines gaminančių automobilių koncernų nerimą. „Mercedes“ nevykdomasis direktorius Niki Lauda tai pavadino „Formulės-1“ žlugdymu.
„Išeitų, kad Bernie Ecclestone duos kažkokį variklį, kurį Helmutas Marko pastatys į „Red Bull“ bolidus ir ši komanda mus aplenks, bet taip neturėtų būti. Tai yra atvira manipuliacija. Bet kuris sportas, kuriame vyksta panašūs dalykai, yra miręs“, – sakė N. Lauda.
Kita vertus, alternatyvus variklis galėtų išspręsti dirbtinai sukeltų dabartinių F-1 hibridinių jėgainių kainos klausimą. H. Marko yra sakęs, kad „Honda“ jiems siūlė pirkti jėgaines, kurių kaina per sezoną būtų 35 mln. eurų, tuo tarpu kai „Ilmor“ kompanija gali pagaminti alternatyvų variklį, kuris kainuotų tris kartus pigiau.
„Tokio variklio sukonstravimas kainuotų 5-6 mln. eurų per metus, o komandoms jis būtų parduodamas po 6-8 mln., – teigė H. Marko. – Tai yra tris kartus mažiau nei dabar. Išlaidos dabartinėms jėgainėms turėtų būti kur kas mažesnės, kad ir privačios komandos galėtų jas įpirkti – ne daugiau kaip 10 mln. eurų per metus.
Kitais metais „Red Bull“ gaus „Renault“ jėgaines „TAG Heuer“ pavadinimu, o „Toro Rosso“ sugrįš prie „Ferrari“ jėgos agregatų. Net ir metų senumo „Ferrari“ variklis kitais metais „Toro Rosso“ leis kovoti su „Red Bull“ , jei „Renault“ nepavyks padidinti galios, kuri dabar yra 80 AG mažesnė nei pas „Ferrari“.
Tuo tarpu „Ferrari“ prezidentas Sergio Marchionne teigia, kad gamintojai negali parduoti jėgainių su nuostoliu sau: „Jei mus privers motorus pardavinėti po du svarus, mes visai išeisime, nes negalėsime tai daryti ekonominiais sumetimais.
Antra vertus, sugrįžimas prie V8 atmosferinių motorų yra neįmanomas, Toks pasiūlymas labai įžeidžia automobilių gamintojus. Negalima ignoruoti naujų technologijų, kurios jau dabar naudojamos serijiniuose automobiliuose. Sugrįžti prie senų technologijų negalima, nes tai yra lygiai tas pats, kad mes atsisakytumėme mobilaus ryšio ir vėl pereitumėme prie laidinių telefonų“.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983