F-1.LT

Vartotojo zona

Vartotojo vardas:

Slaptažodis:

Prisiminti

Bolidų pristatymai

02.20: Sauber (tech.d.)
02.21: Renault (tech.d.)
02.22: Force India (tech.d.)
02.23: Mercedes
02.24: Ferrari
02.24: McLaren
02.26: Toro Rosso
02.26: Red Bull
02.26: Haas

Bandymai

02.27-03.02: Barselona
03.07-10: Barselona

Pilotų įskaita

2016 rezultatas:
1 N. Rosbergas 385
2 L. Hamiltonas 380
3 D. Ricciardo 256
4 S. Vettelis 212
5 M. Verstappenas 204
6 K. Raikkonenas 186
7 S. Perezas 101
8 V. Bottas 85
9 N. Hulkenbergas 72
10 F. Alonso 54
11 F. Massa 53
12 C. Sainzas 46
13 R. Grosjeanas 29
14 D. Kvyatas 25
15 J. Buttonas 21
16 K. Magnussenas 7
17 F. Nasras 2
18 J. Palmeris 1
19 P. Wehrleinas 1
20 S. Vandoorne'as 1
21 E. Gutierrezas 0
22 M. Ericssonas 0
23 E. Oconas 0
24 R. Haryanto 0

Komandų įskaita

2016 rezultatas:
1 Mercedes 765
2 Red Bull 468
3 Ferrari 398
4 Force India 173
5 Williams 138
6 McLaren 76
7 Toro Rosso 63
8 Haas 29
9 Renault 8
10 Sauber 2
11 Manor 1
Iki Australijos GP liko 30 d. 9 h 18 min. 
Renault

N. Piquet liudijimas FIA – viešumoje

2009-09-11 / 10:53:31

Internete pasirodė pilnas buvusio „Renault“ lenktynininko Nelsono Piquet jaunesniojo liudijimas Tarpautinei automobilių federacijai (FIA) dėl tariamų įvykių 2008 m. Singapūro GP lenktynėse.

Kaip ir buvo manyta, būtent šis pilotas prakalbo apie tai, jog esą buvo instruktuotas tyčia sudaužyti savo bolidą tam, kad pranašumą įgytų kitas šios ekipos atstovas Fernando Alonso, vėliau laimėjęs šias varžybas.

Žemiau pateikiame svarbiausias brazilo parodymų tyrėjams ištraukas.

N. Piquet liudijimo FIA ištraukos

Singapūro „Formulės-1“ „Grand Prix“, surengto 2008 m. rugpjūčio 28 d. ir įtraukto į 2008 m. FIA „Formulės-1“ pasaulio čempionatą, metu buvau paprašytas pono Flavio Briatore, dirbančio mano vadybininku ir „ING Renault F1“ komandos vadovu, bei pono Pato Symondso, „Renault F1“ komandos technikos direktoriaus, tyčia sudaužyti savo bolidą tam, kad pagerinčiau „ING Renault F1“ komandos pasirodymą minėtame renginyje. Sutikau su šiuo pasiūlymu ir priverčiau bolidą trenktis į sieną ir sudužti tryliktame-keturioliktame lenktynių rate.

Pasiūlymas tyčia sukelti incidentą man buvo pateiktas prieš pat lenktynes, kai p. Briatore ir p. Symondso buvau pakviestas į p. Briatore biurą. p. Symondsas, dalyvaujant p. Briatore, paklausė manęs, ar sutikčiau paaukoti savo lenktynes komandos labui, sukeldamas saugos automobilio pasirodymą. Kiekvienas „Formulės-1“ lenktynininkas žino, kad saugos automobilis išleidžiamas į trasą tuomet, kai įvyksta incidentas, dėl kurio trasa yra padengiama nuolaužomis ar užblokuojama stovinčio bolido, taip pat ir tais atvejais, kai sunku iškelti pažeistą bolidą, kaip buvo šiuo atveju.

Pokalbio metu buvau labai prastos psichologinės būklės. Ją sukėlė nuolatinė įtampą dėl to, kad p. Briatore atsisakė mane informuoti, ar pratęs sutartį su manimi kitiems metams (2009 m.), kaip tai įprasta metų viduryje (apie liepą ir rugpjūtį). Vietoje to, p. Briatore nuolat reikalaudavo pasirašyti pirmenybės teisę, kas būtų uždraudę man tuo metu derėtis su kitomis komandomis. Jis nuolat spausdavo mane pratęsti pirmenybės teisę, dažnai pasikviesdavo mane į savo biurą aptarti šių pratęsimų, tai darydavo net lenktynių dienomis – tuo metu, kai turėčiau susikaupti ir atsipalaiduoti prieš lenktynes. Ši įtampa buvo stipresnė ir dėl to, kad Singapūro „Formulės-1“ „Grand Prix“ kvalifikavausi tik šešioliktas, todėl jaučiausi labai nesaugiai dėl savo ateities „Renault“ komandoje. Kai buvau paprašytas sudaužyti savo bolidą ir sukelti saugos automobilio pasirodymą, sutikau, nes tikėjausi, kad tai gali pagerinti mano pozicijas komandoje tokiu kritiniu sezono metu. Jokiu momentu niekas man nesakė, kad man sutikus sukelti incidentą, bus užtikrintas sutarties su manimi pratęsimas ar duota kokia nors kitokia nauda. Nepaisant to, įvykių kontekste, pamaniau, kad man tai duos naudos siekiant šio tikslo. Todėl sutikau sukelti incidentą.

Po susitikom su p. Symondsu ir p. Briatore, p. Symondsas nusivedė mane į nuošalų kampą ir, naudodamasis žemėlapiu, nurodė man tikslų posūkį trasoje, kuriame aš turėjau padaryti avariją. Šis posūkis buvo pasirinktas todėl, kad šioje konkrečioje trasos vietoje nebuvo nei vieno krano, kurių būtų galima greitai iškėlti bolidą, o taip pat nebuvo šoninių įvažiavimų, kuriais saugos maršalas būtų galėjęs greitai išstumti bolidą iš trasos. Todėl buvo tikimasi, kad avarija šioje konkrečioje vietoje beveik neabejotinai sudarytų kliūtį trasoje, dėl kurios būtų būtina išleisti saugos automobilį, kad trasą būtų galima išvalyti ir užtikrinti saugią lenktynių tąsą.

p. Symondsas taip pat nurodė man, kuriame tiksliai rate sukelti incidentą, kad taip būtų galima įgyvendinti taktiką mano komandos draugui p. Fernando Alonso – pripilti kuro prieš pat saugos automobilio pasirodymą, kas būtent ir buvo padaryta dvyliktame rate. Taktika buvo pagrįsta tuo, kad išankstinis žinojimas apie saugos automobilio pasirodymą tryliktame-keturioliktame rate leido komandai pasirinkti agresyvią kuro taktiką ir į startą pastatyti lengvą p. Alonso bolidą su tik tiek kuro, kiek jo reikėjo pasiekti dvyliktam ratui, ir tik kiek daugiau. Tai leido p. Alonso aplenkti kiek įmanoma daugiau (sunkesnių) bolidų, žinant, kad šie vėliau turės sunkumų jį vydamiesi dėl vėlesnio saugos automobilio išleidimo. Ši taktika buvo sėkminga ir p. Alonso laimėjo 2008 m. Singapūro „Formulės-1“ „Grand Prix“.

Diskusijų metų nebuvo išreikštas joks susirūpinimas tokios taktikos keliamu pavojumi tiek mano, tiek žiūrovų ar kitų lenktynininkų saugumui. Vienintelis komentaras šiame kontekste buvo tik p. Symondso įspėjimas – „Būk atsargus“ – kurį aš supratau kaip raginimą nesusižeisti pačiam.

Aš tyčia sukėliau avariją paleisdamas bolido kontrolę prieš pat minėtą posūkį. Norėdamas būti tikras tuo, kad incidentą sukelsiu reikiamame rate, kelis kartus komandos paprašiau patvirtinti rato numerį, ko paprastai nedarau. Incidento metu nebuvau sužeistas nei aš, nei kas nors kitas.

Po jau minėtų diskusijų su p. Briatore ir p. Symondsu, „incidento taktika“ daugiau niekada nebuvo aptarta nei su vienu iš jų. p. Briatore diskrečiai padėkojo po lenktynių, nesileisdamas į platesnes detales. Nežinau, ar kas nors kitas prieš lenktynių startą žinojo apie šią taktiką.

Po lenktynių informavau p. Felipe Vargas, šeimos draugą ir patarėją, apie tai, kad incidentas buvo tyčinis. Praėjus šiek tiek laiko, p. Vargas informavo apie tai mano tėvą, p. Nelsoną Piquet.

Po lenktynių keli žurnalistai manęs klausinėjo apie incidentą ir klausė, ar jį sukėliau tyčia, nes jiems jis pasirodė įtartinas.

Mano paties komandoje mano bolido inžinierius manęs klausinėjo, dėl ko įvyko avarija, nes jam tai pasirodė neįprasta, o aš atsakiau, kad tiesiog praradau bolido kontrolę. Manau, kad protingas inžinierius, išnagrinėjęs bolido telemetrijos duomenis, suprastų, kad incidentą sukėliau tyčia, nes ir toliau akceleravau, kai normali reakcija būtų kaip įmanoma greičiau imti stabdyti.

F-1.lt fanų bendruomonė Facebook:
– Nepraleisk svarbiausių naujienų
– Aptark karščiausius įvykius su savo draugais
– Mėgaukis didelėmis nuotraukomis

Komentarai

Greitis
2009-09-11 10:57:27
Manau, kad jis smarkiai pakenke savo karjerai sitaip kersydamas jam neitikusiai komandai.
Pranešti moderatoriams
McNerka
2009-09-11 11:09:07
Niekad man nepatiko tas Flavijus. Labai jau arogantiskas senis.. Biski gal prikas liezuwì..
Pranešti moderatoriams
MCL-_-fanas
2009-09-11 11:09:36
O aš manau, kad geraj padare. Lei daba visi atsiima uz tokias nesamones.
Pranešti moderatoriams
maserati
2009-09-11 11:10:18
Greitis>>> kad jis buvo leciausias ir daugiausiai klystantis pilotas beveik 2 metus is eiles! Visi tai kuo puikiausiai mateme. Jo karjerai ir taip jau buvo galas, jokia komanda nebutu jo priemus (na nebet tos kurios pardavineja pilotu vietas).
Pranešti moderatoriams
La Form
2009-09-11 11:20:50
maserati>>> kaip leciausias pilotas gali finisuoti antras lenktynese, bei sezone surinkti 19 tasku?
Pranešti moderatoriams
vi1ius
2009-09-11 11:24:05
"protingas inžinierius, išnagrinėjęs bolido telemetrijos duomenis, suprastų, kad incidentą sukėliau tyčia", na pagal piquet iseina, kad F-1 pilotai nedaro klaidu :D
Pranešti moderatoriams
VipVip
2009-09-11 11:30:14
vi1ius>>paskaityk toliau naujiena, ir suprasi kokia nesamone parasei.
Pranešti moderatoriams
Amzinas Fanas
2009-09-11 11:30:25
i plantacijas eis dirbti, karjera baigta kaip F-1 piloto
Pranešti moderatoriams
DeJaVu
2009-09-11 11:43:23
Na, nanditui atejus i ferrari niekas jo i prieky nestums taip, tad gal jam vis tik deretu pasilikti su tevuku?
Pranešti moderatoriams
maserati
2009-09-11 11:49:05
La Form>>> antra vieta - laimingas atsitiktinumas. Visi puikiai pamenam, kad tose lenktynese jis nieko neaplenke, o laimejo tik KOMANDOS parinktos taktikos deka. 19 tasku per sezona (butu perpus maziau jei ne ta antra viena lenktynese), kuoment komandos draugas surenka visu 40 daugiau. Jei ne Renault bolidas (stiprus vidutiniokas 2008m), tai Piquet jr. ne 1 tasko nebutu paemes. Tai puikiai irodo siu metu rezultatai. Renault forma krito, taskus renka tik Alonso. Piquet tuo tarpu net kvalifikuotis padoriai nesugeba.
Pranešti moderatoriams
Admiral
2009-09-11 11:49:32
N.Piquet suklydo taip padarydamas. Visu pirma - kvaila buvo manyti, jog tai jam pades islikt komandoi. Tai buvo kvailas bandymas prisigerinti... O tai, kad jis apie tai tylejo tiek laiko, teparodo, jog jis pats nesupranta apie savo poelgius. Apibendrinant - mazvaikiskas poelgis kersyt komandai. Jei butu pries tai apie si iviki praneses, ant jo nepykciau, bet db - bandymas pateisint savo prasta vairavima. Ji turetu nubaust tiek pat, kiek Renault.
Pranešti moderatoriams
vi1ius
2009-09-11 11:52:12
VipVip>> viska normaliai parasiau, tai cia klaida ir yra, kad stabdyti nepradejo, esi mates lenktynes isvis? matei kiek kartu pries posuki blokuoja kartais ratus, kad i posuki isipaisytu? nori pasakyti jie taip tycia varo? pats pamastyk pries komentuodamas
Pranešti moderatoriams
FX-
2009-09-11 11:53:37
Hehe Renault bus OUT ish F1, o Piqetas uzh tai kad sukele tychine avarija i pasipasakojo tik dabar gaus per ausis konkrechiai, juokingiausia bus jei FIA atims superlicenzija ir daugiau jos neishduos :D
Pranešti moderatoriams
Haris_Zekas
2009-09-11 12:03:32
Na cia kaip suprantu yra tik zodziai, kurie yra lygus tie Symondso tiek Briatores zodziams. Telemetrija nemanau kad cia kazka pakeis, nes renault gali iskelti hipoteze kad jis pats taip padare specialiai sudauzydamas bolida del kazkokiu asmeniniu priezasciu. Telemetrija neparodys ka pilotas galvojo ir kodel vienaip ar kitaip elgesi. Gal del nurodymu, gal del asmeniniu paskatu. Ir dabar iseina, kad jei butu pasake sustok tiesiog vidury trasos, tai ir butu sustojes. Butu pasake uzsirisus akis vairuoti, butu ir vairaves, nes "suprato" kad tai gali duoti naudos jo karjerai :D
Pranešti moderatoriams
La Form
2009-09-11 12:13:25
maserati>>> visi naudoja komandos parinktas taktikas. Jei esi lodorius ir nesugebi vaziuot greitai, tai jokia taktika tau nepades. O prie ko cia tas Alonso? Juk sakei, kad Piquet "leciausias" pilotas, tai ir lygink su leciausiais.
Pranešti moderatoriams
gika
2009-09-11 12:18:48
niekas del to neatims.. ale jauciu ir Renault gaus per ausis, ir Piquet praras gera varda ir tures dideliu problemu ateities karjeroje, nieks nemegsta skundiku vistik...
Pranešti moderatoriams
Zeto
2009-09-11 12:21:23
viliau, nebesvaik cia... Viskas ten gerai parasyta
Pranešti moderatoriams
Xtremez
2009-09-11 12:30:25
FX> out nebus, atsipalaiduok.FIA per daug jau komandu prarado siais sunkiais laikais kad uzsiiminetu tokiais dalykais.
Pranešti moderatoriams
fatalix
2009-09-11 12:45:44
kai tu padarai darba ir tikiesi atligio uz atlikta darba (pratesima visiems metams komandoj) o to negauni manau kiekvienas butu nepatenkintas NP sudauze bolida bet neliko komandoi visiems metams manau jis teisus
Pranešti moderatoriams
1_Protingas
2009-09-11 12:59:48
Bet tai blin net šlykštu skaityt. Ypač kai prieini prie tos vietos kur jis jautėsi nesaugus, kur kontrakto nepratęsė įprastu metu. Šakės. Toks įspūdis, kad Briatorė laukė būtent singapūro GP, kad įvertintų Pike, o pamatęs ištikimybę iškart kontraktą pasirašė. toki braziliški išsisukinėjimai net pykina. spėju, kad Baričelo pradėta rašyti knyga irgi panaši turėjo būti, tik ten bent įvykių marios, o ne kaip čia - 1. Baričelo turėtų ką papasakoti žymaii daugiau panašiu stiliumi. bet feraris gudriau pasielgė - visus egzempliorius iš Baričelo dar neparašytus nupirko. Nu Pikietas irgi Renukam parduot nutarė, bet skirtingai nei Baričelas bandė jau parašytą ir perskaitytą reikalą parduot.... Ne koks komersantas - reikėjo Baričelo paklaust - draugai turėtų būti....
Pranešti moderatoriams
maserati
2009-09-11 13:01:21
La Form>>> susidaro toks ispudis kad nematei tu lenktyniu, o tik paziurejai i galutini rezultata ir pasidarei isvadas:/. Siaip man idomu, o tai visos kitos jo klaidos tiek kvalifikacijose, tiek lenktynese, irgi buvo padarytos komandai paliepus?:/
Pranešti moderatoriams
zexel
2009-09-11 13:03:54
Man kažkaip atrodo, kad jaunuolis čia grybą pjauna. Žemėlapyje rodė posūkį, kuriame reikia avariją padaryt. Visi pilotai mintinai tas trąsas žino, visi posūkiai pavadinimus turi tai tas žemėlapis labai jau keistai atrodo. Be to, - sako kelis kartus prašė patvirtinimo, kuris ratas. irgi nriedas - kiekviename rate rodo starto finišo tiesiojoje ir rato numerį ir laikus tai kam dar klaust kelis šimtus metrų nuvažiavus? Gal ir buvo viskas surežisuota, bet piketas irgi š. mala ir bando turbūt įrodymų prigalvot visokių. O kas galėtų panegti, kad ta pati FIA pirma pasižiūrėjo kas ten ką darė, ką kalbėjo ir Piketas patvirtina šiuos "įrodymus", nes vien telemetrija pasikliaut abejoju ar galima. Kiekvienos klaidos telemetriją peržiūrėjus galima konstatuoti, kad klaidą padarė pilotas, o klaida dėl to,kad jis žioplas, kad nemoka važiuot ar specialiai tai padarė abejoju, kad įmanoma įrodyt. Prisiminkit Sato 'lenkimus" - graži telemetrija turėtų būti.
Pranešti moderatoriams
senis123
2009-09-11 13:15:12
ir taip ne kaip sekesi o po sio paskundimo niekam nebus idomus....
Pranešti moderatoriams
liesis
2009-09-11 13:37:39
kraupykla
Pranešti moderatoriams
La Form
2009-09-11 13:52:34
maserati>>> tu bukas ar tik tokiu apsimeti? Prie ko cia komandos taktika ir lenktynininko klaidos? Kuom dabar tas Piquet toks ypatingas? Ne pirmas ir ne paskutinis, kuris viesai papasakoja apie tai ka komanda liepe daryti ir kaip su juo buvo elgiamasi. Dar viena Verksnio auka ir tiek.
Pranešti moderatoriams
satanod
2009-09-11 14:04:25
Iš Piquet telemetrijos sunku bus ką suprasti- jis niekuomet negarsėjo kaip mažai slidinėjantis pilotas :)
Pranešti moderatoriams
Liepson
2009-09-11 14:08:27
Noreciau kad zilagalvi praspirtu is f-1 tada uz fernanda alonso butu galima sirgt
Pranešti moderatoriams
1_Protingas
2009-09-11 14:40:38
La Form > dar viena? Leisk paklausti kas yra kitos? Ko gero minėsi auką Dženkarlą, kuris pagaliau gavo tikrą šansą ir šį savaitgalį įrodys savo greitį :)
Pranešti moderatoriams
maserati
2009-09-11 14:45:40
La Form>>> skirtingai nuo kitu, shis stengiasi reabilituot kazkada padarytas klaidas, jas suversdamas ant komandos. Neva "ash vaziuoju puikiai, bet komanda mane vercia klysti!". Kas lieciai jo vezlio greiti, jis jau ne karta verke kad Renault jam neva neduoda tokio bolido koks tenka Alonso. Shitas Piquet jr. yra shlykstus tipas, nezinau ne vieno kito tokio piloto per visa F1 istorija. Cia net blogiau uz Hamiltono melo skandala... Pastarasis visgi veliau prisipazino melaves, todel save siektiek reabilitavo, ko negalima pasakyt apie Piquet jr.
Pranešti moderatoriams
žiūrovas f-1
2009-09-11 14:55:39
kaip ispazinti baznycioj issake.
Pranešti moderatoriams
MIRKA
2009-09-11 14:57:35
Labai negraziai Piquet pasielge. Nei viena komanda dabar tokio neims. Del savo prasto vaziavimo pradet santazuot komanda, kad tik dar neismestu... Renault atejo rimtu isbandymu metas. Idomu ka FIA nuspres, nes yrodymu per akis. Tikiuosi nepasalins, o tik duos kokia pinigine bauda. O Flavio galetu taip nesispyriot, o prisipazint ir atsiprasyt (kaip nors graziai, su nesusipratimo niuansais ar pan), nes matem kaip skaudziai MCL tokios istorijos praejo.
Pranešti moderatoriams
La Form
2009-09-11 15:08:04
1_Protingas>>> Oi, i ta "auku" sarasa ieina ne tik Fisi su Trulliu bet ir kiti pilotai dirbe Flavijui.
Pranešti moderatoriams
1_Protingas
2009-09-11 15:25:56
La Form > čia tas pats Trulis kur Tojotai primygtinai sakė kad Alonzo būtų geriausias pasirinkimas Tojotai? Ar tas, kur ragino bandyti gauti Alonzą?
Pranešti moderatoriams
Varadero
2009-09-11 15:38:38
1_P> tu tikrai toks bukas ar tik apsimeti? Niekas nekaltino FA, nei Piquet, nei Trulis, nei Fisi. Niekas is ju nekvestionavo Alonso sugebejimu. Jie kaltino Briatore uz nelygiu salygu sudaryma kas neleido atsiskleisti ju sugebejimams. Tas pats buvo ir McLaren. Alonso kaltino Denisa uz nelygiu salygu sudaryma, bet visada gerai atsiliepe apie Hamiltona ir jo sugebejimus
Pranešti moderatoriams
jv
2009-09-11 15:56:16
man tj ta jo istorija suregzta netikroviska kazkokia, kersto planais, FB netoks durnas kad galvotu jog Piquetas wisa gyvenima tyles niekam nieko nesakes, ir tiek daug rizikuotu...
Pranešti moderatoriams
gedas5
2009-09-11 17:45:52
Mazgotė tas N. Piquet - ne vyras. Nusprendei tylėt - tylėk kaip vandens į burną prisisėmęs, šneki - tai šnekėt. O dabar aš biški patylėsiu, po to pašnekėsiu, po to vėl patylėsiu... Apskritai technika tobulėja dabar, o sportas degraduoja. Kur matyta kad dėl visokių saugos automobilių, lietaus fazių iš sporto padaroma loterija? Kašį žiūri per tv, rodo epizodo pakartojimą, taškai turėjo būt užskaityti, teisėjui akyse iš po vakar tamsu - taškų nebus. Kiaušus nuraut tokiems teisėjams ir suvalgytint po to tik norisi.
Pranešti moderatoriams
chainas
2009-09-11 18:58:16
Gal kas turite dar linka i video butent to crash'o ?
Pranešti moderatoriams
vaidzio
2009-09-11 20:17:08
Kazkokia nesamone skiedzia, juk ta avarija nebutu leidusi FA laimeti to etapo jei ne teiseju skirtos baudos, Masos nuvazevimas su kuro zarna, juk sito renukai negalejo numatyti, Tai klausimas: kam dauzyt viena bolida, jei kitas atvazius geriausiu atveju tik koks trecias ar ketvirtas, juk tie keli papildomi taskai FA nieko neduoda.Na o kad atvaziavo pirmas tai dar ir tirs. Bet tada reik apkaltinti kad renukai papirko teisejus ir ferari mechanikus jog tie paleistu masa su neatjungta kuro zarna
Pranešti moderatoriams

Tavo komentaras

Prieš komentuodami naujienas, privalote prisijungti pasinaudodami savo vartotojo vardu ir slaptažodžiu. Tai padaryti galite įvedę šiuos duomenis į šio puslapio viršutiniame kairiajame kampe, po meniu, esantį prisijungimo bloką. Jei dar nesate užsiregistravęs, tai galite padaryti paspaudę šią nuorodą.
Tapti F-1.LT registruotu vartotoju
Naujienas galite komentuoti ir tapti pilnaverčiu F-1.LT vartotoju dar paprastesniu būdu – prisijungdami per „Facebook“. Tam spustelkite žemiau esantį mygtuką.

Karščiausios naujienos