N. Tombazis: aš nelaukiau atleidimo iš „Ferrari“

N. Tombazis: aš nelaukiau atleidimo iš „Ferrari“
logo 2015 Rugsėjo 02 d. 06:55, Ferrari
2014 metais „Ferrari“ komandoje įvyko esminė restruktūrizacija, buvo pakeista beveik visa vadovybė.
Vieni paskutinių, kurie buvo atleisti gruodžio viduryje, buvo komandos vyriausiasis inžinierius Patas Fry ir vyr. konstruktorius Nicholas Tombazis. Interviu „Gazzeta della Sera“ graikų inžinierius papasakojo apie nuotaikas komandoje tuo momentu...
- Ar jūs laukėte priverstinio išvažiavimo namo iš Italijos?
- Ne, dėl dviejų priežasčių. Aš nesikračiau ant manęs kritusios atsakomybės, bet 2014 metų bolidu aš rūpinausi kur kas mažiau nei kiti. Ir antra – 2015 metų važiuoklė buvo pirmoji po 2008 metų, su kuria aš iš tikrųjų pradėjau gana anksti dirbti. Be to, ta važiuoklė pirmoji buvo išbandyta naujajame mūsų aerodinaminiame tunelyje. Galiausiai mes nesugebėjome pavyti „Mercedes“ komandos, bet pasiekėme labai rimto progreso. Tačiau tokio mano įvertinimo nepaklausė tie, kurie ką tik buvo atėję į komandą.
- Ar naujoji „Ferrari“ vadovybė su jumis pasielgė labai žiauriai?
- „Ferrari“ galėjo mane atleisti kitu momentu, nes atrodo nelogiška, kad buvau atleistas būtent tuo metu.
- Ar Stefano Domenicali išėjimas buvo didžiųjų permainų komandoje priežastimi?
- Kai ekipoje vyksta labai rimta reorganizaciją, nė vienas specialistas negali būti ramus. Stefano Domenicali ir Luca di Montezemolo visuomet mane palaikė ir aš buvau šokiruotas, kai staiga jų šalia neliko. Kiekvienas iš mūsų darė tam tikrų klaidų, bet 2015 metų pavyzdžio mašinos pagrindai buvo padėti kur kas anksčiau – tai iš esmės yra buvusiųjų darbuotojų nuopelnas.
- Jei Fernando Alonso būtų laimėjęs pasaulio čempiono titulą, ar viskas galėjo būti kitaip?
- Nuo 2010 metų „Red Bull“ komanda tapo labai stipri, tačiau F. Alonso labai mažai pritrūko, kad jis juos aplenktų. Ar mums būtų padėjęs čempiono titulas? Taip, visų pirma, psichologine prasme. Beje, nuo 2009 metų „Ferrari“ niekada neturėjo pačio geriausio bolido.
- Tai kur priežastis?
- 2008 metais mes iš paskutiniųjų kovojome su „McLaren“, todėl jau 2009 m. atsidūrėme tarp atsiliekančiųjų. Mes padarėme didelė klaidą, kadangi smarkiai tobulinome to sezono bolidą, negalvodami apie ateitį. Ir aš buvau to nelemtojo rato dalimi, kurį nutraukti pavyko tik Jamesui Allisonui. Tik jis reikiamu momentu sudarė man sąlygas, leidžiančias pradėti 2015 metų bolido kūrimą. Man labai gaila, kad sprendimas mane atleisti buvo priimtas gruodį – komandai pritrūko kantrybės sulaukti rezultatų. Antras svarbus faktorius buvo infrastruktūros modernizacija, kuria labai rimtai užsiiminėjo P. Fry.
- Bet Adrianas Newey jus aplenkė...
- A. Newey yra genijus, kuriam „Red Bull“ komanda niekuo netrukdė kurti. Be to, Didžiojoje Britanijoje įsikūrusios komandos niekada nejautė tokio presingo, koks yra „Ferrari“ – pas mus vidaus atmosfera tik blogėjo, o nuolatinis pistoleto pristatymas prie smilkinio žadėjo labai greitą pabaigą. Atsiradus platiems sparnams 2009 metais dar didesnį vaidmenį įgijo aerodinaminis vamzdis, o mes su juo turėjome nemažų problemų.
- Vyriausiasis motoristas Luca Marmorini spaudoje džiaugėsi, jis sakė, kad F14T bolidui jūs paprašėte jo sukurti kompaktiškesnį variklį, kad būtų galima likviduoti aerodinamikos trūkumus?
- Bet vėliau Luca atsiprašė ir paaiškino, kad jo žodžiai buvo iškraipyti. Kaip jau sakiau, aš tuo momentu užsiiminėjau 2013 m. mašina ir mums tikrai reikėjo eiti ne į vieną kompromisą. Beje, jie buvo nedideli, atsilikimas nuo „Mercedes“ su tuo nėra susijęs.
- Kiek jūsų idėjų yra įdiegta dabartinėje SF15T mašinoje?
- Aš nesu iš tų, kurie tempia antklodę į savo pusę, nes F-1 mašina visada yra komandinis darbas. 2015 m. mašinoje mano idėjų yra lygiai tiek pat, kiek ir kitų specialistų. Ją suprojektavo prieš metus, ji iš karto tapo labai gera ir aš prie jos dirbau iki gruodžio pradžios, kuomet bolidas jau buvo gamyboje. Aš laukiau pelnytos padėkos, bet kartu savęs klausiau, ką man pasakys, jei komandos viltys nepasiteisins ir SF15T bus nepakankamai geras.
- Pakabėkime apie Fernando Alonso...
- Man labai gaila, kad jam mes negalėjome pasiūlyti mašinos, kuri leistų laimėti pasaulio čempiono titulą. Jis ilgą laiką buvo laikomas pačiu geriausiu F-1 pilotu, gali būti, kad jis toks yra ir šiandien. Palaipsniui augo jo nepasitikėjimas „Ferrari“ komanda, tačiau net kai mašina leido kovoti tik dėl 5 vietos, Fernando užimdavo ketvirtą. Aš esu romantikas ir todėl manau, kad italų ekipai reikėjo išsaugoti tie jį, tiek ir mane.
- Ar jums patiktų dirbti kartu su Sebastianu Vetteliu?
- Aš blogai jį pažįstu, bet jis yra labai rimtas ir atviras vaikinas. Taip, man patiktų su tokiu dirbti.
- Ar Sebastianą galima lyginti su Michaeliu Schumacheriu?
- Palyginti kelis pilotus tarpusavyje yra labai sunku, bet manau, kad būtų labai nesąžininga ką nors lyginti su Schumacheriu.
- Bet su M. Schumacheriu atsitiko nelaimė..
- Aš meldžiuosi, kad jis galėtų sugrįžti į normalų gyvenimą. Labai gaila, kad su tokiu žmogumi atsitiko nelaimė.
- Dabar „Formulėje-1“ yra kuriamas naujas reglamentas: ar galima surasti balansą tarp technologinių pasiekimų ir lenktynininkų interesų?

- Tai filosofinis pasirinkimas: arba lenktynininkai-gladiatoriai, arba aukštosios technologijos. Man atrodo, kad visi nori, jog „Formulė-1“ būtų aukštųjų technologijų sportu.
- Tą dieną, kai jums teks susirungti su „Ferrari“ komanda, jūs elgsitės kaip tikras profesionalas?
- Tokia diena dar turi išaušti. Bet su kokia komanda aš bedirbčiau, iš visų jėgų stengsiuosi aplenkti „Ferrari“ komandą.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553