Tarptautinė automobilių federacija (
FIA) atskleidė daugiau informacijos apie nuo 2014 m. „Formulėje-1“ įsigaliosiantį 1,6 l V6 variklių su turbokompresoriais standartą.
Esminiai naujojo formato motorų parametrai yra tokie:
1,6 l darbinis tūris;
V forma išdėstyti 6 cilindrai;
iki 15 000 aps./min.;
tiesioginis kuro įpurškimas iki 500 bar;
vienas turbokompresorius;
kontroliuojamas ribotas kuro srautas;
120 kW kinetinės energijos regeneracijos sistema galinėje ašyje;
išmetamųjų dujų panaudojimas turbokompresoriuje.
FIA teigimu, naujieji varikliai bus tokie pat ekonomiški, kokie turėjo būti anksčiau planuoti 1,6 l 4 cilindrų vienoje eilėje motorai. Tai bus užtikrinta taikant tokią pačią kuro srauto normą.
Palyginti su šiuo metu naudojamais atmosferiniais 2,4 l V8 agregatais, besisukančiais iki 18 000 aps./min., naujieji skambės kitaip, tačiau federacija pabrėžė, kad jų skleidžiamas garsas vis tiek asocijuosis su „Formule-1“.
Pranešime spaudai FIA atskleidė, kad anksčiau planuoto standarto variklius kūrė jau 5 gamintojai, o sprendimas atidėti įsigaliojimą ir kiek pakoreguoti formatą buvo priimtas 4 tarpusavyje pozicijas suderinusių tiekėju prašymu.
Gamintojų iškovoti papildomi metai, tvirtinama, bus panaudoti ir variklių patikimumo pagerinimui – FIA teigimu, keliamas tikslas, kad motorai atlaikytų iki 4 000 km distanciją. Dabartinių agregatų resursas siekia apie 1 500 km.
Pabaigai, federacija užtikrino, kad naujasis variklių standartas bus aktualus įprastų automobilių gamybai. Pabrėžiamas kinetinės energijos ir išmetamųjų dujų energijos panaudojimo bei efektyvesnių galios grandinių tobulinimas.
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).