Naujojo sezono belaukiant: svarbiausi šiųmetiniai iššūkiai

Naujojo sezono belaukiant: svarbiausi šiųmetiniai iššūkiai
logo 2015 Sausio 13 d. 06:55, Daimler
Truputį daugiau nei du mėnesiai liko iki naujojo sezono pradžios. Oficialaus F-1 pasaulio čempionato tinklalapio žurnalistai atrado 10 pačių įdomiausių klausimų, atsakymus į kuriuos mes gausime 2015 metais...
1. Ar sugebės kas nors nukarūnuoti „Mercedes“ komandą?
Labai dažnai „Mercedes“ komanda 2014 metais atrodė nepasiekiama, ji mušė vieną rekordą po kito, kol galiausiai pirma laiko sugriebė Konstruktorių taurę. Kartu techninio aptarnavimo juostos verslo klube buvo galima išgirsti kalbų, kad naujajame sezone „Sidabrinės strėlės“ dar daugiau pridės lyginant su pernykščiais rezultatais, nors ir pasirodyti geriau nei pernai ir bus be galo sudėtinga. Ar sugebės „Mercedes“ konkurentai sumažinti atsilikimą? Jei taip, kai kaip tai atsilieps L. Hamiltono bei N. Rosbergo dvikovai? Iki šiol lyderio pozicija pereidavo tai vienam, tai kitam, tai atsispindėjo ir jų kovoje dėl čempiono titulo, o tai 2014 m. sezoną padarė įdomų iki pat paskutinio etapo. Įdomu, kaip šių pilotų kova vystysis šiemet ir ar kas nors sugebės įsiterpti į šią dvikovą?
2. Ar „Ferrari“ padės Sebastiano Vettelio atėjimas?
Dėl labai aukštų „Ferrari“ kompanijos standartų italų komandai 2014 m. sezonas tapo tikra katastrofa – iškovoti tik du podiumai per 19 lenktynių ir pirmą kartą nuo 1993 m. nepasiekta nė vienos pergalės. Todėl nenuostabu, kad komandoje įvyko pertvarka: iš „Ferrari“ išėjo vyriausiasis inžinierius Patas Fry‘jus ir vyriausiasis konstruktorius Nicolas Tombazis, O Maurizio Arrivabene pakeitė Marco Mattiacci komandos vadovo poste. Bet kur kas svarbesnis pasikeitimas įvyko pilotų sudėtyje – pats jauniausias keturiskart pasaulio čempionas Sebaistianas Vettelis pakeitė Fernando Alonso. Turint galvoje labai sudėtingą 2014 m. sezoną ir ryškų pralaimėjimą komandos kolegai Danieliui Ricciardo, daugelis abejoja tuo faktu, jog Sebas bus būtent tuo lenktynininku, kuris šiuo metu reikalingas „Ferrari“ komandai, kuris sugebės komandą sugrąžinti į F-1 viršūnes. Kita vertus, italų komanda neabejoja, jog jis padarys viską, kas yra įmanoma. Iš S. Vettelio laukia net tik labai greito važiavimo. „Ferrari“ tikisi, jog Sebas, kaip savo laiku tai padarė Michaelis Schumacheris, visą komandą užkrės savo entuziazmu ir rimtu požiūriu į darbą, o tai padės komandai judėti teisinga linkme. Dėl to galima neabejoti – S. Vetteliui netrūksta motyvacijos ir pasitikėjimo savimi. Be to, jis gali tikėtis labai produktyvaus visos komandos darbo, tarp jų bus ir Kimis Raikkonenas, senas Sebo draugas ir bičiulis.
3. Ar sugebės „McLaren“ ir „Honda“ susigrąžinti buvusiąją šlovę?
„McLaren-Honda“. Daugeliui „Formulės-1“ sirgalių nuo šio žodžių junginio per kūną pradeda lakstyti skruzdėlytės, prisimenant šių bendrovių bendradarbiavimo istoriją. Per penkerius sezonus 1980-1990 metų sandūroje ši britų komanda ir japonų automobilių gamintojas laimėjo 44 etapus, keturis čempionų titulus ir Konstruktorių taures. Turint galvoje tokią istoriją, iš jų labai daug yra laukiama šiais metais, bet dabar yra labai sunku pasakyti, kiek produktyvus šis bendradarbiavimas per pirmąjį sezoną. Akivaizdu, jog „Honda“ jėgos agregatas turės labai didelės reikšmės bendriems rezultatams, bet ar japonų gamintojui pavyks išvengti techninių problemų, kadangi be kita ko, skirtingai nei „Mercedes“, Renault“ ir „Ferrari“ variklių gamintojai, „Honda“ neturės teisės tobulinti variklio sezono metu. Į šį klausimą labai sunku atsakyti, nes neaišku, ar „McLaren“ komandai pavyks sukurti pakankamai konkurencingą bolidą ir žengti didelį žingsnį į priekį lyginant su praėjusiu sezonu. Ir jei abejonių dėl mašinos išlieka, tai nėra jokių abejonių dėl šios komandos lenktynininkų sudėties. Fernando Alonso ir Jensono Buttono asmenyse „McLaren“ šiemet gauna du pačius greičiausius ir labiausiai patyrusius „Formulės-1“ pilotus. Klausimas gali likti tik tas, ar F. Alonso seksis gerai bendrauti su komandos nariais, prabėgus 7 metams po praėjusiojo jo dalyvavimo šioje komandoje.
4. Ar sugebės Danielis Ricciardo tapti „Red Bull“ komandos lyderiu ir kovoti dėl čempiono titulo?
Jo greitis niekada niekam nekėlė abejonių, o 2014 m. D. Ricciardo įrodė, kad jis sugeba susitvarkyti su bet kokiu varžovų spaudimu ir moka aplenkti konkurentus. Panašūs charakterio bruožai yra būdingi tik pačios aukščiausios klasės lenktynininkams. Bet ar iš tiesų australų pilotas priklauso elitinių lenktynininkų grupei ir gali paskui save vesti „Red Bull“ komandą kovoje dėl čempiono vardo? Turint galvoje, kad šiemet D. Ricciardo turės naują komandos kolegą – Daniilą Kvyatą, jo laukia nauji iššūkiai. Po įspūdingo perėjimo iš „Toro Rosso“ komandos į „Red Bull“, Danieliui dar teks įrodyti, jog jis pasirengęs kovoti dėl titulo.
5. Ar pagaliau Niko Hulkenbergas sugebės užlipti ant podiumo?
Iš visų pilotų, kurie lenktyniaus 2015 m. „Formulės-1“ sezone, tik 13 sportininkų yra važiavę daugiau nei 20 etapų, bet tik vienas iš jų niekada nebuvo užlipęs ant podiumo. Stebėtina, tačiau tai yra talentingas ir itin puikios reputacijos pilotas vokietis N. Hulkenbergas. Jo geriausiu rezultatu iki šiol išlieka iškovotos kelios ketvirtosios vietos. Niekam nekyla jokių abejonių dėl Niko talento, jo bolidas turi gerą potencialą kovoti, jis dažnai finišuoja aukštose pozicijose – pernai iš 19 lenktynių jis 14 etapų baigė pirmajame dešimtuke. Vokietis labai dažnai aplenkdavo savo komandos kolegą Sergio Perezą, tačiau būtent šis meksikietis pernai iškovojo komandai vienintelį podiumą Bahreine ir buvo labai arti podiumo per Kanados GP. N. Hulkenbergas tikisi, kad šiemet „Force India“ pavyks sukonstruoti labai gerą bolidą ir 2015 metais jis užlips ant podiumo. Jei komanda nepaves, tai vokiečiui pavyks įrodyti didžiųjų komandų vadovams, jog jie labai suklydo, nepasiūlę Niko vietos prie pačių geriausių bolidų vairo.
6. Ar sugebės „Williams“ nugalėti lenktynėse?
2014 m. ši komanda keletą kartų buvo visai arti pergalės, bet F-1 istorija byloja apie tai, kad per pastaruosius 10 metų „Williams“ yra iškovojusi tik vieną pergalę. Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad jie turi viską pergalei pasiekti, kad pagerintų statistiką 2015 metais. Bet „Williams“ ir anksčiau būdavo panašiose situacijose. 2012 metais komanda Pastoro Maldonado pastangomis laimėjo Ispanijos GP etapą, bet vėliau labai tragiškai važiavo per visą sezoną. Todėl kyla klausimas, ar šiemet „Williams“ pavyks viską padaryti teisingai? Po kelių labai sudėtingų sezonų, dabar komanda stengiasi neprarasti pasiekto lygio, nes už ją važiuoja du labai puikūs lenktynininkai – Valtteri Bottas bei Felipe Massa. Bet „Formulėje-1“ yra be galo sunku sugrįžti į pačią viršūnę, nors kartais ji atrodo esanti labai arti.
7. Ar sugebės „Sauber“ atsitiesti po labai blogo sezono?
Praėjęs sezonas buvo tiesiog tragiškas „Sauber“ komandai, kai ši ekipą pirmą kartą per visą jos istoriją nesugebėjo iškovoti nė vieno taško. Dėl to įvyko labai rimtos permainos, tame tarpe buvo pakeisti ir abu šios komandos pilotai. Marcusas Ericssonas pernai debiutavo „Caterham“ komandoje, o Felipe Nasras yra naujokas, pernai lenktyniavęs GP2 serijoje. Bet ar tai bus tie pilotai, kurie sugebės komandą sugrąžinti į teisingą kelią? Nėra abejonių, jog „Sauber“ padarė išvadas ir suprato, kad jų C33 bolidas buvo nepajėgus konkuruoti su varžovais ir kas artėjantis sezonas šiai komandai turės kritinę reikšmę.
8. Ar lenktynės Meksikoje bus tokios pat sudėtingos kaip ir anksčiau?
Anksčiau brolių Rodrigezų autodromas būdavo rimtas išbandymas technikai ir sportininkams. Ypač nuožmiu buvo laikomas baisus paskutinis posūkis „Peraltada“. Kaip ir reikėjo tikėtis, ši trasa pergyveno pasikeitimus nuo 1992 metų, kai ten paskutinį kartą lenktyniavo „Formulė-1“. Ir nors „Peraltada“ posūkis buvo rekonstruotas, džiugi žinia pilotams yra ta, kad didžioji dalis senosios trasos išliko nepasikeitusi. Pagrindiniu iššūkiu pilotams bus aukštis – jo yra daugiau nei 2000 metrų virš jūros lygio – tai pats didžiausias aukštis visame F-1 kalendoriuje. Nelsonas Piquet‘as, finišavęs antras per Meksikos GP 1987 metais, mano, jog neteisingai fiziškai pasiruošę pilotai šiam etapui, gali padaryti nemažą žalą savo sveikatai. „Aš atsimenu, jog Meksikos etapui reikėdavo ruoštis visai kitaip nei kitiems etapams. – Prieš šį stapą aš anksti atvažiuodavau į kalnus, nes reikėdavo adaptuotis. Meksikoje būdavo labai sudėtinga lenktyniauti. Iš fizinės būklės pusės, dabar yra lengviau valdyti bolidus nei ankstesniais metais, bet aš rekomenduoju vaikinams iš anksto atvažiuoti ruoštis šioms varžyboms“.
9. Ar padės „Lotus“ komandai perėjimas prie „Mercedes“ jėgainių?
2014 metais „Lotus“ komanda pergyveno labai sunkų sezoną. 2012 ir 2013 metais ši komanda nugalėdavo lenktynėse, o 2014 metais per kvalifikaciją retai patekdavo į 16-tuką. Ar „Lotus“ šiemet sugebės iškilti iš pelenų? Komanda turi keletą priežasčių į naują sezoną žvelgti optimistiškiau. Perėjimas nuo „Renault“ jėgainių prie „Mercedes“ jėgos agregatų turėtų „Lotus“ bolidui duoti naują gyvenimą. Be to, komandai pavyko išsiaiškinti E22 bolido važiuoklės silpnąsias vietas. Komandos techninis personalas ir pilotai nepasikeitė, todėl „Lotus“ vėl gali atsidurti pirmosiose eilėse, bet daug kas priklausys nuo naujoj E23 greičio.
10. Ar pasiteisins „Toro Rosso“ sprendimas pakviesti du visiškai jaunus pilotus?
Nėra jokių abejonių, kad 17 metų Maxo Verstappeno ir 20 metų Carloso Sainzo-jaunesniojo pakvietimas į F-1 lenktynes yra vienas iš drąsiausių žingsnių per visą šiuolaikinės „Formulės-1“ istoriją. Abu jaunuoliai yra labai talentingi sportininkai – C. Sainzas tapo itin konkurencingos „Renault“ pasaulinės serijos čempionu, o M. Verstappenas laimėjo keletą europinės „Formulės-3“ lenktynių – pirmą sezoną sėdęs prie lenktyninių automobilių su atvirais ratais vairo. „Red Bull“ komandos sporto konsultantas Helmutas Marco Maxą net sulygino su legendiniu Ayrtonu Senna. Abu jaunieji pilotai stebina savo lenktyniavimo stiliumi, nors kol kas ir nenuvažiavo daug kilometrų prie F-1 mašinų vairo. Kita vertus, ar tokie jauni pilotai pasižymės stabilumu, kad galėtų tikėtis sėkmės pačiu aukščiausiu lygiu? Ar jaunystė nesitrukdys kuriant šių metų naująjį „Toro Rosso“ bolidą? Ar komandai netrūks kur kas labiau patyrusio Jeano Erico Vergne? Iš ar abu jauni pilotai turės tokią pat šviesią ateitį, kokią savo laiku turėjo K. Raikkonenas, S. Vettelis bei J. Buttonas?
Norisi kuo greičiau sužinoti visus atsakymus į iškeltus klausimus...


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983