Naujųjų F-1 variklių galia – per 800 AG, boksuose – vien elektra

Naujųjų F-1 variklių galia – per 800 AG, boksuose – vien elektra
logo 2011 Balandžio 20 d. 07:59, Pirelli
„Williams“ komandos pirmininkas Adamas Parras atskleidė, kad nuo 2013 m. „Formulėje-1“ ketinamų pradėti naudoti naujųjų variklių bendroji galia viršys 800 AG, o bolidai techninio aptarnavimo juosta važiuos varomi vien elektra.
Naujovės – neatskiriama sporto dalis
Po dvejų metų „Grand Prix“ automobiliuose turės būti montuojami 1,6 l 4 cilindrų varikliai su turbokompresoriais ir gerokai galingesnėmis nei dabar Kinetinės energijos regeneracijos sistemomis (KERS).
Nors tokiam žingsniui garsiai priešinasi tokie sporto grandai kaip komercijos teisių valdytojas Bernie Ecclestone'as bei „Ferrari“ prezidentas Luca di Montezemolo, A. Parras pažymėjo, kad permainos yra būtinos.
„Formulę-1“ galų gale apibrėžia joje naudojamos technologijos. Nuolatinė „Formulės-1“ transformacija pasitelkiant naujoves, nesvarbu bolidų inžinerijoje ar variklių srityje, yra fundamentali šio sporto prigimties dalis“, - pažymėjo specialistas.
„Pokyčių nenori žmonės, dėl vienų ar kitų priežasčių besijaučiantys šiuo metu turį pranašumą dėl nevykstančių permainų.“
„Šio sporto problema yra ta, kad žmonės greitai praras susidomėjimą, jei šis stovės vietoje.“
Dabartiniai varikliai – atgyvena
A. Parras atkreipė dėmesį, kad šiuo metu „Formulėje-1“ naudojami varikliai yra atgyvena, neatitinkanti laikmečio realijų.
Dabartiniai 2,4 l V8 motorai yra naudojami nuo 2006 m., tačiau iš esmės beveik niekuo nesiskiria nuo 1995-2005 m. trasose gaudusių 3,0 l V10 agregatų.
„Kodėl mums reikia naujo variklio? Na, šiuo metu naudojame V8 variklius, kurie viena ar kita forma čia jau daugelį metų“, - pastebėjo vienas „Williams“ ekipos vadovų.
„Ši technologija paseno ir neatspindi to, kas vyksta realiame pasaulyje. Manau, kad tai labai didelis barjeras pritraukiant naujų partnerių ir auginant šį sportą.“
Motorai skambės fantastiškai
A. Parras užtikrino, kad naujieji varikliai, kuriuose galios deficitą kompensuos turbokompresoriai bei keturiskart galingesnės KERS sistemos, skambės fantastiškai.
„Vienas įtaisas generuos elektrą variklio kompresoriui, kitas – išsaugos išmetamųjų dujų energiją, kuri bus naudojama baterijų įkrovimui“, - aiškino specialistas.
„Visa vos keturių cilindrų galios grandinė kartu sukurs per 800 AG. Manau, kad toks variklis skambės fantastiškai. Techninio aptarnavimo juosta bolidas riedės varomas vien elektros energijos.“
„Tai pati naujausia technologija. Turiu galvoje, kad tai tikra įprastų automobilių ateitis. Taip mes turėsime labai galingą aplinkosaugos įvaizdį ir progą pademonstruoti technologijų galimybes.“
„Lenktynės bus tokios pat įdomios, jei ne dar labiau.“
„Ferrari“ vaidmainiauja?“
Pabaigai, A. Parras pažymėjo, kad naujiesiems varikliams pritaria ne tik „Mercedes“ bei „Renault“, tačiau ir „Ferrari“, viešai deklaruojanti kitokią nuomonę.
„Nenoriu kalbėti už juos, bet puikiai pamenu FOTA vykdomojo komiteto pasėdį pirmojo Abu Dabio GP metu – tuomet Luca sakė, kad reikia naujo variklio, jei įmanoma jau 2012-aisiais, jei ne – tai 2013-aisiais“, - prisiminė britas.
„Yra žmonių, kurie nuožmiai priešinosi KERS, tačiau dabar remią šią technologiją, įskaitant ir „Ferrari“. Pasaulis keičiasi, turime keistis ir mes“, - pridūrė jis.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983