Nuosprendis „Mercedes“ byloje – penktadienį

Nuosprendis „Mercedes“ byloje – penktadienį
logo 2013 Birželio 20 d. 18:04, Mercedes
Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) tribunolas šiandien visą dieną nagrinėjo „Mercedes“ komandai ir padangų tiekėjai „Pirelli“ mestus kaltinimus pažeidus taisykles slaptais bandymais. Svarstymo metu paaiškėjo daug įdomių faktų, o nuosprendis byloje bus skelbiamas tik penktadienį.
Diena prasidėjo „Mercedes“ ir FIA ginčais – buvo davusi federacija ar ne leidimą bandymams šių metų modelio bolidu. Organizacija galų gale patvirtino, kad F-1 lenktynių vadovas Charlie Whitingas buvo informavęs komandą, kad tokios treniruotės – būtent naudojant 2013 m. modelio bolidą – būtų įmanomos, jei jos būtų skirtos tik padangų testavimui.
Tiesa, praėjus dienai po tokio leidimo šis kartu su teisininkais buvo papildytas sąlyga, kad „Pirelli“ turėtų pasiūlyti analogiškas treniruotes visoms komandoms, ir įrodyti, kad toks pasiūlymas buvo pateiktas. Italų kompanija, savo ruožtu, teigia ekipų dalyvauti bandymuose prašiusi dar 2012 m., tačiau nesulaukusi nei vienos norinčios komandos.
Įdomu tai, kad FIA teisme bandė pademonstruoti, kad leidimas pažeisti galiojančias taisykles buvo ne C. Whitingo jurisdikcijoje – išimtis suteikti teisę organizacijoje, tvirtinta, turi tik Pasaulio autosporto taryba (WMSC), kuri šio klausimo spręsti nebuvo sušaukta.
Kaltinama „Mercedes“ pareiškė nepažeidusi taisyklių, nes bandymus vykdė ne ji, todėl oficiali išimtis ir neturėjo būti taikoma. Treniruotėms, komandos teigimu, vadovavo „Pirelli“ – ši konstrolavo jų eigą ir apmokėjo Barselonos (Ispanija) trasos nuomą. Ekipa, pasak jai atstovaujančių teisininkų, vykdė tik tai, kas buvo liepiama gamintojo, ir šiam sutartyje su FIA suteikiamų 1 000 km treniruočių su bet kuria iš komandų rėmuose. Tiesa, komandos vadovas Rossas Brawnas pripažino, kad bandymų metu nebuvo įmanoma išvengti bent minimalaus kiekio naudingos informacijos gavimo, tačiau sumenkino jos reikšmingumą.
„Mercedes“ pažymėjo ir tai, kad vadovaujantis dabartinėmis taisyklėmis, šias pažeidė ir padangų bandymus 2011 m. bolidu surengusi „Ferrari“ komanda, nes leidimas treniruotėse naudoti ne naujesnį nei 2 m. senumo automobilį taip pat nėra įrašytas į oficialų reglamentą. Šiame yra tik sąlyga, kad bandymuose negali būti naudojama technika, ženkliai atitinkanti dabartines taisykles, o, kaip pastebėjo teisininkai, nuo 2011 m. reglamentas nebuvo pastebimai keičiamas. Be to, atkreiptas dėmesys į tai, kad „Ferrari“ dalį bandymų skyrė savo tikslams, o ne padangų mėginimui. Negana to, atskleista, kad tokias treniruotes „Scuderia“ surengė ir 2012 m., prieš Ispanijos GP lenktynes.
„Pirelli“, savo ruožtu, pareiškė, kad jos veiksmų svarstymas – ne FIA ir Tarptautinio tribunolo jurisdikcija, nes ji nėra federacijos narė ar vieno iš čempionatų dalyvė – tik sutartimi susieta tiekėja. Padangų gamintojai atstovaujantys teisininkai kaip precendentą pateikė buvusio „Renault“ komandos vadovo Flavio Britore atvejį, kai civilinis teismas panaikino FIA šiam pritaikytas sankcijas, nes federacija negalėjo jų taikyti su ja tiesiogiai nesusijusiems asmenims. FIA, savo ruožtu, su tokia „Pirelli“ pozicija nesutiko ir aiškino, kad „Formulės-1“ taisyklių laikymosi sąlyga įrašyta į šios sutartį su organizacija.
Primename, kad nuosprendis „Mercedes“ ir „Pirelli“ byloje bus skelbiamas rytoj, penktadienį.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553