O. Szafnaueris: „Mercedes“ laimėtų ir su „Renault“ varikliu

O. Szafnaueris: „Mercedes“ laimėtų ir su „Renault“ varikliu
logo 2014 Rugpjūčio 13 d. 06:55, Force India
Šiemet „Force India“ komandai yra pats geriausias sezonas jos istorijoje. Komandos vykdomasis direktorius Otmaras Szafnaueris pasakoja, kodėl jiems pavyko pasiekti gerų rezultatų šiais metais ir kodėl daugumą kitų komandų susiduria su sunkumais.
- Vienas podiumas ir penktoji vieta Konstruktorių taurėje – geras rezultatas. Be to, jums iki Vengrijos etapo pavyko uždirbti taškų kiekvienose lenktynėse. Ar tikėjotės, kad komandai taip stipriai pavyks pasirodyti per pirmąją šių metų sezono dalį?
- Nemanau. Pavyzdžiui, mes nežinojome, kuri jėgainė bus geriausia šiemet. Bet kartu mes savo pasirikimą padarėme ir išsirinkome „Mercedes“ jėgos agregatus. Mes galvojome, kad būtent šis gamintojas sugebės geriausiai susitvarkyti su sudėtinga technine užduotimi, kuri buvo prieš šį sezoną. Nors ir nežinojome, kiek sudėtinga bus užduotis. Mes anksti pradėjome kurti šių metų bolidą, dar praėjusį pavasarį, todėl tikėjomės gero rezultato. Tačiau tada dar nežinojome, kokio rezultato pasieksime.
- Dėl kokių priežasčių jūs taip anksti pradėjote ruoštis naujam sezonui? Gal dėl to, kad komandai 2013 m. sezono pabaiga buvo labai nesėkminga?
- Kažkuria prasme taip. Mūsų rezultatai pradėjo prastėti dėl to, kad pernai „Pirelli“ viduryje sezono pakeitė padangų konstrukciją. Vienos komandos į tai sureagavo, o mes – ne. Esmė tame, kad kai buvo pakeistos padangos, mes jau buvome įsibėgėję kurdami 2014 m. bolidą. Mes atsidūrėme prieš pasirinkimą: arba nustoti vystyti šių metų projektą ir užsiimti naujomis padangomis (tai būtų pareikalavę nemažai laiko), arba tęsti tą darbą, kurį jau buvome pradėję.
Jei būtume praėję reaguoti praėjusio sezono viduryje, šiame sezone būtume praradę daugiau, nei galėjome atsikovoti pernai. Vienintelis dalykas, ką galėjome padaryti praėjusiais metais, tai pasistengti į penktąją vietą Konstruktorių taurėje išstumti „McLaren“ komandą, nors mes ir taip buvome arti to. Išeitų, kad potencialiai mes galėjome pakilti vienu laipteliu aukštyn, bet praradimai tokiu atveju dabar būtų kur kas didesni.
Mes labai anksti pradėjome vystyti 2014 m. projektą dėl įvairių priežasčių. Visų pirma, mes galvojome, kad tai mums duos strateginį pranašumą. Antra. „Force India“ neturi neišsenkamų finansinių resursų lyginant su kai kuriomis kitomis komandomis. Jei projektą vystyti būtume pradėję vėliau, negalėtume atlikti kai kurių eksperimentų, kurie leido suprasti, į kurią pusę reikia vystyti projektą. Mes paprasčiausiai neturime fizinių galimybių viską dirbti visais frontais. Be to, pernykščias bolidas mums leido užimti pakankamai tvirtas pozicijas, o tai irgi padėjo.
- Apie kokius eksperimentus eina kalba?
- Labai svarbus aspektas – jėgos agregato aušinimas. Visa tai susiję su rimtais kompromisais tarp variklio galingumo ir aerodinamikos efektyvumo. Visus šiuos kompromisinius sprendimus reikėjo išbandyti, naudojant skaitmeninės hidrodinamikos technologijas (CFD) ir dirbant aerodinaminiame vamzdyje. Jei persistengsite su aušinimu, negalėsite ne tik pasiekti papildomos galios, bet ir prarasite aerodinamikoje. Jei pasielgti atvirkščiai, tai galima pasiekti pakankamo aerodinaminio efektyvumo, bet jėgainės galios sąskaita. Tai labai susijusios sritys, o viską išsiaiškinti yra sudėtinga ir reikia laiko žengiant vieną loginį žingsnį po kito. Jei komanda turi didelius resursus, pavyzdžiui, CFD galingumą maždaug 30 teraflopsų lygyje ir 150 žmonių užsiiminėja aerodinaminiais bandymais dviejuose aerodinaminiuose vamzdžiuose, rezultato galima pasiekti greičiau. Bet mums norėjosi viską padaryti teisingai, nes klaidos kaina buvo labai didelė.
- Ar jūs iš anksto žinojote, kad šiais metais komanda bus geroje formoje? „Formulėje-1“ yra kalbama, kad pagrindas geriems rezultatams yra padedamas prieš 18 mėnesių?
- Viskas teisingai. Mes tikėjomės gero pasirodymo. Mes žinojome, kas dedasi „Mercedes“ komandoje. Nes vystėme su jais dialogą – „Force India“ su „Mercedes“ pasirašė ilgalaikį kontraktą, dėl to jie mus nuolat informuoja. Bet mes nežinojome, ką daro kitos komandos. Todėl teko spėlioti.
- Bet juk esmė yra ne vien jėgainėje, tai patvirtina ir tas faktas, kad esate aukščiau „McLaren“ komandinėje įskaitoje. Kiek sunku yra kovoti su turtingesnėmis komandomis ir kaip tai pavyksta?
- Žinoma, kad variklių sistema lemia ne viską. „McLaren“ turi daugiau resursų, jų aerodinaminis vamzdis yra kokybiškesnis, geresnis stimuliatorius – sąrašą galima būtų tęsti, bet mes lenkiame šią komandą. Tokioje pat situacijoje yra ir „Williams“. Čempionate galima dalyvauti tik tokiais atvejais, kai jūs žinote savo minusus, suprantate, kokius resursus turite ir kas jus riboja. Tai vienintelė sąlyga, kuomet galite dalyvauti F-1 lenktynėse. Mes turime labai rimtus pilotus ir atrodo, kad jų lygis tarp „Mercedes“ jėgaines naudojančių komandų, yra pats geriausias po L. Hamiltono ir N. Rosbergo.
- Kaip vertinate „Force India“ pilotų pasirodymą šių metų čempionate?
- Vertinu puikiai. Mūsų santykiai su Nicu Hulkenbergu yra senio ir geri. Jis labai protingas, visada duoda grįžtamąjį ryšį komandai ir padeda modernizuojant bolidą. Sergio Perezas komandoje važiuoja pirmus metus, bet iš karto adaptavosi komandoje. Jis labai greitas pilotas, jam jau pavyko užlipti ant podiumo, o Nicas uždirbo taškus daugelyje varžybų, todėl abu puikiai tvarkosi su užduotimis.
- Ar jus stebina, kad lyginant su N. Hulkenbergu, S. Perezas važiuoja visai neblogai?
- Jei prisiminsime, kaip klostėsi jo karjera, tai iki perėjimo į „McLaren“, jis buvo „Sauber“ komandoje, kur jam teko rungtyniauti su K. Kobayashi, kuris yra greitas sportininkas. 2013 m. antroje pusėje jis buvo pasiekęs maždaug D. Buttono lygį, ypač sekmadieniais. O kvalifikacijose jis lenkdavo Nico – pagal metų rezultatus rezultatas buvo 10:9 S. Perezo naudai. Nors lenktynėse Sergio važiuoja geriau nei kvalifikacijose. Šiais metais N. Hulkenbergas važiuoja stabiliau už S. Perezą ir jį lenkia pagal taškus, bet S. Perezui dažnai nesiseka. Pavyzdžiui, Kanadoje, kur jis susidūrė su F. Massa arba Malaizijoje, kur jis visai negalėjo startuoti. Todėl manęs nestebina jo gera forma – jis yra tikras profesionalas.
- Šiais metais „Force India“ geriau sekasi lenktynėse nei kvalifikacijose. Ar tai sąmoningas žingsnis, ar jums reikia geriau pasiruošti įvykiams šeštadieniais?
- Nemanau, kad tai yra strateginis mūsų prioritetas: jei matome, kad praradę kelias pozicijas per kvalifikaciją, mes jas galime atsilošti lenktynėse, tai taip ir darome. Dažniausiai geriau pavyksta tose trasose, kur yra lengviau lenkti varžovą. Ten, kur lenkti sunku, kvalifikacijos vaidmuo yra didesnis ir mes tada elgiamės kitaip. Nėra tikslo „ardytis“ šeštadienį, jei per lenktynes prarandi pozicijas.
- Matome, kad kova peletono viduryje gali būti labai aštri. Kaip sieksite išsilaikyti esamose pozicijose?
- Jei kalbėti apie bolidą, tai Silverstoune mes kompleksiškai atnaujinome mašiną. Kai ką buvome išbandę Austrijoje, bet visą modernizavimo paketą pritaikėme būtent Anglijoje. O jų nemažai – nauji sparnai, naujas dugnas, nauji šoniniai pontonai. Mums tai didelis žingsnis į priekį. Užplanuoti dar keli modernizavimo etapai – kitaip tai būtų žingsnis atgal. Paprastai sezono eigoje mes paruošiame tris ar keturis atnaujinimus, kurie įdiegiami kas penktas lenktynes. Todėl ir rudenį sulauksime naujų techninių sprendimų.
- Ar jūsų planams turi įtakos tas faktas, kad 2015 metais techninis reglamentas bus mažai pakeistas?
- Jis bus panašus, gal būt išskyrus bolido nosį. Kai modernizuojate šių metų bolidą, stengiatės naujoves įdiegti kuo greičiau, nes tai turės įtakos ir kitiems metams.
- 2014 metų sezono pirmoje dalyje „Force India“ sugebėjo pasinaudoti pakitusiomis sąlygomis. Gal 2015 m. stabilumas bus kenksmingas jums?
- Visko gali būti. Mes galime atsidurti nelengvoje padėtyje, bet mes stengsimės elgtis labai protingai. Įvertinant turimą infrastruktūrą, reikia pripažinti, kad dalis komandų yra geresnėje padėtyje nei mes, nes turi daugiau tikslesnių instrumentų. Turtingos komandos gali daugiau eksperimentuoti. Visi žino, kad „Mercedes“ šiemet pasiekė puikių rezultatų – ši komanda tęsia progresą, bet ir kiti neatsilieka, todėl kova trasoje tik aštrės.
- Ar norite pasakyti, kad „Mercedes“ kompanijos sukurta jėgainės konfigūracija bus nukopijuota kitų variklių kūrėjų?
- Taip. Aš nežinau, kokia linkme bandys vystytis kiti, bet esu įsitikinęs, kad „Formulėje-1“ visi nuodugniai seka, ką daro kiti varžovai ir jei pamato, kur padaryta geriau, bando tą perimti. Būtent taip dirba visa mūsų industrija.
- Bet, vargu, ar šiemet viskas priklausys nuo jėgos agregato?
- Žinoma. Norint kovoti dėl pergalės, reikia viską padaryti itin tiksliai. Pažiūrėkite į „Mercedes“: mano nuomone, jų bolidas yra tiek kokybiškas, kad lenktynes galėtų laimėti net su „Renault“ ar „Ferrari“ motoru. „Mercedes“ mašina turi puikią aerodinamiką, puikią važiuoklę, jie supranta padangų ypatumus, jie turi gerus lenktynininkus ir gerą taktiką – būtent tik tokia komanda gali laimėti lenktynes. Jei pakeisime jėgos agregatą, tokia komanda ir toliau išliks konkurencinga. Nors šiais metais nuo variklio priklauso daugiau nei įprastai. Bet „Formulė-1“ – tai ne vien variklis: pas mus, pas „Williams“ ir „McLaren“ stovi tokie pat „Mercedes“ motorai, bet šios komandos kažkodėl nelaimi lenktynių.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794