P. Hembery: mums reikia daugiau visokiausių padangų bandymų

P. Hembery: mums reikia daugiau visokiausių padangų bandymų
logo 2016 Liepos 25 d. 13:36, Pirelli
Po kvalifikacijos Vengrijoje, kuri vyko labai permainingomis oro sąlygomis, „Ferrari“ lyderis Sebastianas Vettelis sukritikavo „Pirelli“ lietaus padangas dėl nepakankamo jų efektyvumo. Jo nuomone, ankstesniais metais lietaus padangos dirbdavo kur kas geriau ir kaip pavyzdį jis pateikė 2009 m. Kinijos GP etapą. Todėl pokalbyje su žurnalistais „Pirelli“ sporto padalinio vadovui Paului Hembery iš esmės teko teisintis...
- S. Vettelis jau nebe pirmą kartą kritikuoja „Pirelli“, bet lyginant su 2009 metais, kuriais jis remiasi, prispaudžiamoji jėga, kurią generuoja F-1 bolido aerodinamika, yra gerokai sumažėjusi, o štai dabar naudojamų jėgainių sukimo momentas yra smarkiai padidėjęs...
- Taip, dabar jėgos agregato sukimo momentas yra labai didelis, o prispaudžiamoji jėga mažesnė, tai atsiliepia padangų darbui ant šlapios dangos. Bet reikalo esmė yra visai kita: ko mes siekiame? Koks yra mūsų tikslas? Jei tenka trasoje dirbti sunkiomis sąlygomis, tai surenkime tam specialius bandymus. Jei kažkada mes Jereze pusę dienos pasivažinėjome ant šlapio asfalto, tai nereikia tuo apsiriboti ir sakyti, jog lietaus padangų testai jau įvyko...
- Labai realu, kad šiuolaikinės hibridinės jėgainės yra blogiau valdomos nei tai buvo V8 atmosferinių variklių laikais?
- Taip, hibridiniai jėgos agregatai turi milžinišką sukimo momentą, bet dabar jie dirba jau kur kas tolygiau nei tai buvo 2014 metais. Bet vis vien sukimo momento aspektas pasilieka.
- Tai ko tada laukti kitais metais? Ar situacija dar labiau komplikuosis? Padangos taps platesnės – sakoma, jog tai dar labiau padidins akvaplanavimo riziką...
- Jei kalbėsime apie padangų savybę pasipriešinti akvaplanavimui, tai mūsų tikslas yra tas, kad jį išsaugoti dabartiniame lygyje, nors padangos iš tikrųjų bus kur kas platesnės. Mes tam dedame labai didžiules pastangas.
- O ką jūs galvojate apie sukimo momentą, kuris dar labiau padidės, nes kitais metais bus atšaukta sąlyginių balų – žetonų sistema, kuri iki šiol ribodavo jėgos agregatų modernizacijos procesą, kuris dabar gerokai paspartės?
- Mašinos taps greitesnės jau vien dėl platesnių padangų ir dar geresnės aerodinamikos, todėl ruošiantis 2017 metų sezonui, mums teiks spręsti nemažai sudėtingų užduočių. Mūsų naujų padangų bandymuose, kuriuose dalyvaus trys komandos, mes numatome visai tai ištyrinėti, bet kartu mums ateityje reikėtų surengti ir dar daugiau pilnaverčių bandymų.
- Tačiau šį savaitgalį buvo iškeltas klausimas ir apie tarpsezoninius bandymus karšto klimato sąlygomis, nes taip būtų galima gauti kur kas tikslesnių duomenų. Vienos komandos būtų pasiruošusios papildomoms išlaidomis, kitos – ne. Bet kažkokį sprendimą šiuo klausimu vis tiek reikia priimti...
- Suprantama, kad kažkuria prasme finansinis faktorius tokius bandymus paveiktų. Bet juk „Formulė-1“ uždirba milijardus ir jei organizatoriai panorės surengti tokius testus, tai jie tam suras ir pinigų.
- O ar „Pirelli“ moka komandoms už padangų bandymus?
- Jei tai būna bendro pobūdžio testai, tai ne.
- O toms trims komandoms, kurios greitai dirbs specialiuose „Pirelli“ padangų bandymuose?
- Šioms komandoms mes mokėsime. Kol kas nežinome bendros šių bandymų išlaidų sumos, bet principas yra toks: mes komandai sumokame už kiekvieną per testus nuvažiuotą kilometrą. Bet kol kas aš jokių skaičių pasakyti negaliu, nes komandos skirtingai skaičiuoja savąsias išlaidas.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794