P. Hembery: „Pirelli“ dalyvaus 2017 m. padangų tiekimo konkurse

P. Hembery: „Pirelli“ dalyvaus 2017 m. padangų tiekimo konkurse
logo 2014 Rugpjūčio 09 d. 07:55, Pirelli
„Pirelli Motorsport“ vadovas Paulas Hembery interviu Olandijos žiniasklaidai pasakojo apie pasiruošimą 2015 m. sezonui ir apie 18 colių dydžio padangų bandymus.
- Ar jau suspėjote įvertinti paskutines lenktynes Vengrijoje ir kokias iš to padarėte išvadas?
- Paskutinės lenktynės buvo labai įdomios – visa tai buvo dėl šlapios trasos ir saugos automobilio. Įvykių buvo labai daug, komandoms teko priimti labai netikėtus sprendimus. Mano galva, „McLaren“ pasirinko labai rizikingą variantą, kai nutarė toliau važiuoti su tarpinėmis padangomis. Jie prarado visą pranašumą, kai saugos automobilis išvažiavo antrą kartą. Kadangi lietus baigėsi, jie atsidūrė labai nepavydėtinoje padėtyje. Vengrijoje buvo ir keletas siurprizų. Pavyzdžiui, „Williams“ su vidutinio kietumo padangomis sugebėjo nuvažiuoti kur kas daugiau ratų nei mes tikėjomės. Lygiai tas pats buvo ir su Lewisu Hamiltonu. Simuliacijos rezultatai parodė, kad jei Hungaroringe kas nors norėjo pasiekti labai aukšto, reikėjo naudoti minkštąsias padangas. Kadangi daug pilotų su šiomis padangomis įveikė labai daug ratų, išvada tokia, kad čia labiau tiko būtent minkštosios padangos. Galiausiai, kai pilotai pasirinko skirtingas padangas ir skirtingas taktikas, sirgaliai gavo labai įtemptas ir įdomias lenktynes jų pabaigoje. Pavyzdžiui, Nico Rosbergas pabaigoje kiekviename rate sugebėjo už visus važiuoti 2-3 sek. greičiau. Bet, žinoma, lenktynių didvyriu tapo Danielis Ricciardo, kuris paskutiniuose ratuose aplenkė net su pasaulio čempionus.
- Ar turėjo kokios nors įtakos FRIC pakabos atsisakymas?
- Nemanau, kad turėjo. Nebuvo jokių požymių, kad FRIC nebuvimas smarkiai įtakojo rezultatus. Nors ir tikėjomės didesnės padangų degradacijos, jos nebuvo. Apskritai, padangų dėvėjimasis Vengrijoje buvo minimalus.
- Šiame sezone „Pirelli“ kompanija nėra dėmesio centre, ar jus tai džiugina?
- Daugelis manęs apie tai klausinėja. „Formulė-1“ yra pramogų verslas ir kiekvienais metais turi būti kokia nors itin „karšta“ tema, kurią visi svarstytų. Pernai tokia tema buvome mes, bet reikia pragmatiškai vertinti situaciją. Jei nenorite būti antrame plane, turite suprasti, kad tokia situacija gali atsisukti ir prieš jus. Paprasčiausiai reikia su tuo gyventi ir stengtis. Suprantama, kad jūsų kompanija negali visą laiką būti dėmesio centre. Man regis, „Pirelli“ pirmus du sezonus pavyko surasti neblogą balansą ir esame patenkinti šiemet, kiek žiniasklaida domisi mumis.
- Šiais metais tapome liudininkais, kiek smarkiai pasikeitė F-1 techninis reglamentas. Ko jūs išmokote ir ko galima tikėtis iš 2015 m. sezono?
- Padangų buksavimo lygis pasirodė mažesnis nei buvo tikėtasi. O jų šoninio slydimo lygis šio sezono pradžioje buvo labai didelis. Tai sulėtino bolidus, padangos smarkiau dėvėjosi nei buvo galima tikėtis, bet mes tada nežinojome priežasties, kuri išryškėjo sezono eigoje. Dabar matome, kad padangų degradacijos lygis yra sumažėjęs, bolidai mažiau slidinėja. Tačiau ratų sukibimas su trasa yra pakankamai žemas, kadangi pačio bolido galinės dalies prispaudžiamoji jėga nėra didelė, kokia būdavo anksčiau. Dėl to didelė dalis bolidų elgiasi „nervingai“ ir matome, kad galinių padangų dėvėjimasis yra per didelis. Mes suprantame, kad komandos turi daugiau dėmesio skirti padangos centrinei daliai, nes šioje vietoje koncentruojasi perteklinė šiluma, dėl to komandos privalo sumažinti oro slėgį padangose. O to daryti jos nenori, nes kris greitis.
Visa tai – smulkios detalės, ties kuriomis „Pirelli“ šiuo metu dirba. Testų Silverstoune metu mes jau apsisprendėme dėl kitų metų padangų struktūros. Jei kalbėti apie padangų mišinius kitam sezonui, tai reikia sulaukti sezono pabaigos, nes mums reikia žinoti pačių bolidų modernizacijos lygį. Komandos labai aktyviai tobulina savo techniką, skirtingai nei praėjusiais metais, kuomet jau sezono viduryje mes žinojome, kokias padangas tieksime nuo šių metų pradžios. Visa, ką komandos daro dabar, bus aktualu 2015 m. sezone, todėl mums reikia sulaukti šio sezono pabaigos. Tačiau pagal šiandieninę situaciją matyti, kad kitais metais vargu ar bus kokių nors esminių padangų mišinių pasikeitimų. Tikėtina, kad pasikeis padangų darbinės temperatūros diapazonas – kai oras šaltesnis, padangos pradeda per daug grūdėtis nei mes to norime.
- Kitais metais laukiama dar daugiau pakeitimų – bus sumažintas priešsezoninių testų skaičius ir jie vyks tik Europoje. Kaip tai atsilieps jums?
- Gaila, nes šiemet pavyko surasti protingą kompromisą, kuris leido pakankamai gerai padirbėti prieš sezono pradžią.
- Europietiškos trasos, kuriose vyks testai, dar nepaskelbtos. Kur jums būtų patogiausia bandyti padangas?
- Barselona būtų geras pasirinkimas, kadangi joje prasideda europietiškoji sezono dalis. O štai Jereze testų visai nesinorėtų. Mes esame įsitikinę, kad kitąmet bent viena testų dalis vyktų Bahreine. Mes dėl to esame pasirengę kalbėtis su F-1 vadovybe. Kai kurios komandos mano, kad tai yra labai brangu. Tačiau jei komandos gautų paramą kelionei į Bahreiną apmokėti, bandymai ten gali įvykti.
- Neseniai išbandytos padangos ant 18 colių dydžio ratlankių. Kokių sulaukėte atsiliepimų?
- Mes netrukus turėsime parengti ataskaitą „Formuės-1“ Komisijai. Mes parengsime jiems bukletą su nuotraukomis ir informaciją, kad jie galėtų priimti kvalifikuotą sprendimą. Idėja ta, kad būtų sukelta diskusija, todėl vietoje hipotetiškos situacijos svarstymo, norime iš tikrųjų sukelti kalbas apie ateities „Formulės-1“ bolidų išvaizdą. Atsiliepimai apie naujus didesnius ratus buvo teigiami. Nereikia manyti, kad „Pirelli“ užsispyrusiai reikalauja įvesti naujas padangas – mes paprasčiausiai parodėme iniciatyvą, o tegul sprendžia tie, kam ir priklauso tai daryti. Mes padarėme tai, ko iš mūsų prašė. Jei bus nutarta pasilikti prie 13 colių ratų, mes tokias padangas ir tieksime čempionatui. Tačiau jei norima pakeisti bolidų išvaizdą ir stilių, mes turime galvoti ne tik apie 18, bet ir 19 bei 20 colių ratlankius. Visai tikėtina, kad komandų inžinieriai norėtų palikti 13 colių ratus, kadangi permainos labai daug kainuotų. Tačiau juk nuo 2017 metų bus labai daug permainų šiame sporte, todėl tada būtų idealu pereiti ir prie didesnių ratlankių.
- Bet apskritai, ar permainos buvo sutiktos teigiamai?
- Mes negavome neigiamų atsiliepimų. Sulaukėme labai daug įvairių nuomonių – pats mažiausias didesnių ratų įvertinimas buvo 70 proc. o didžiausias – 90 proc. teigiamų atsiliepimų. Mums labai svarbi F-1 žiūrovų nuomonė, o ji buvo labai gera ir sirgaliai dar klausia „sugalvokite ką nors dar naujo“.
- „Pirelli“ taip pat tiekia padangas GP2 ir GP3 varžyboms. Ar ir čia žadama ratus keisti į didesnius?
- Mes norime, kad ratlankiai būtų didesni visur, įskaitant ir minėtas varžybas. Mes žadame dalyvauti 2017 m. padangų tiekimo „Formulei-1“ konkurse ir todėl šiandien norime suprasti, kokia linkme vystysis šis čempionatas. Jei ratų dydis keisis, jis turėtų būti didesnis visose serijose.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553