P. Lowe: naujo bolido aš kol kas nemačiau

P. Lowe: naujo bolido aš kol kas nemačiau
logo 2016 Sausio 23 d. 06:55, McLaren
Mercedes“ komandos technikos direktorius Paddy Lowe papasakojo apie tai, ką šiuo metu veikia šios komandos kolektyvas.
- Jūsų komandos bazėje šiuo metu vyksta didelis sujudimas. Tai kas ten dirbama?
- Sausis yra vienas iš tų mėnesių, kai pas mus vyksta jėgų pergrupavimas ir mes ruošiamės sutikti naują šių metų bolidą. Skirtingose bazės vietose atliekami savo darbai. Jei jūs esate konstruktorių skyriaus darbuotojas, tai dabar dirbate su maksimaliomis apkrovomis, daugelis šio skyriaus darbuotojų dirba net po 16 valandų, nes būtina, kad visi brėžiniai būtų paruošti laiku.
Tuo pačiu metu gamybiniame skyriuje ruošiamos naujos mašinos atskiros detalės. Viskas turi būti pagaminta tam tikrai dienai, kuomet mes pradėsime surinkinėti naują bolidą ir W07 bus pasiruošęs išvažiuoti į trasą. Net ir lenktyninė brigada turi savo tarpusezonį: visa įranga turi būti suremontuota ir atnaujinta, turi būti patikrinta visa varžybose naudojama aparatūra. Mat sezono metu tam paprastai nebūna laiko.
- Ar galima pasakyti, kad dabar komandai yra vienas iš labiausiai įtemptų laikotarpių per visus metus?
- Žinoma. Visiems aišku, kad sausis ir vasaris visoms „Formulės-1“ komandoms yra labai karštas metas. Kai visi sugrįžta po Kalėdinių atostogų, darbai virte užverda ir tik kovo mėnesį galima šiek tiek atsipūsti.
- Ar galite papasakoti apie esminius šių metų Techninio reglamento pakeitimus ir ką daro komandos, norėdamos prie to prisitaikyti?
- Permainų šiemet nebus jau tiek daug, bet kai kurios iš jų bus labai rimtos. Pirmoji yra susijusi su saugumu. Galvos atramos šoninė dalis taps 20 mm aukštesnė, bet svarbu yra visai kas kita: dabar ši bolido dalis privalo išlaikyti ne 5 kiloniutonų apkrovą kaip anksčiau, o visus 50. Faktiškai tai yra 5 tonos, kurios veiktų bolidą iš šono – visa tai padaryta todėl, kad pilotas būtų apsaugotas nuo stambių kitų mašinų nulaužų ar nuo susidūrimo traumų atsitrenkiant į apsaugines sienas ar kitus bolidus. Dabar lenktynininkas bus dar geriau apsaugotas.
- Ar labai sudėtinga buvo išspręsti šį klausimą? Ar jūsų komanda juo susirūpino dar praėjusiais metais?
- Specialistams, kurie užsiima važiuoklės konstravimu, teko labai rimtai padirbėti. Svarbiausia, kad sprendžiant šį klausimą, nebuvo galima leisti, kad dėl to padidėtų mašinos svoris ar pablogėtų aerodinaminės charakteristikos. Iš principo nėra nieko neįmanomo, reikia tik surasti optimaliausią sprendimo būdą.
Dar vienas pakeitimas, į kurį visi atkreips dėmesį, yra susijęs su dujų išmetimo sistema. Per praėjusius du metus atidirbusios variklio dujos buvo išvedamos per vieną vamzdį. Tačiau variklyje yra perleidžiamasis vožtuvas, kuris reikalingas dujų slėgiui turbinoje mažinti ir nuo šiol čia atidirbusios dujos bus šalinamos per atskirą vamzdį. Visa tai padaryta tam, kad padidėtų bolido skleidžiamas garsas. Kažkokį efektą tai duos. Bet kiek daug padidės variklio garsas, mes sužinosime tik išvažiavę į trasą. Stendinių bandymų metu mes tai pabandėme pamatuoti ir paaiškėjo, kad garsas bus kur kas didesnis. Esmė tame, kad anksčiau perleidžiamasis vožtuvas veikė kaip savotiškas duslintuvas, o dabar to bus atsisakyta.
- O kur dabar yra naujasis bolidas. Ar jį jau galima apžiūrėti?
- Ne, net aš jo dar nemačiau. Sausio-vasario mėnesiais visos F-1 komandos tarsi daro stebuklus: iš pradžių atrodo, kad nieko nėra, nėra nei į ką pažiūrėti, o staiga gimsta visai nauja sportinė mašina. Kaip jau sakiau, dabar konstruktoriai braižo naujas detales, gamybos skyrius jas gamina, visas šis procesas vyksta pagal griežtą grafiką, kur kas imlesni darbui dalykai pradedami anksčiau, kai kas – vėliau – tam, kad bolido surinkimas galėtų būti pradėtas vienu metu. Beje, kai kuriuos naujos mašinos mazgus jau galima pamatyti...


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983