P. Lowe‘as: degalų sąnaudas reikės dar labiau mažinti

P. Lowe‘as: degalų sąnaudas reikės dar labiau mažinti
logo 2014 Spalio 22 d. 06:55, Daimler
Savo interviu Paddy Lowe‘as pasakojo apie savo vaidmenį „Mercedes AMG“ komandoje, apie kai kurių labai svarbių žmonių pasitraukimą iš „Formulės-1“ ir to pasekmes.

- Singapūro GP etape bolidai buvo net trimis sekundėmis lėtesni nei praėjusiais metais – tokius argumentus naudoja naujojo F-1 reglamento kritikai. Kokio šuolio jūs tikitės kitame sezone? Ar bolidai susigrąžins buvusį greitį?

- Akivaizdu, kad kiekvienais metais greitis didės, bet aš tiksliai negaliu pasakyti, kiek mūsų „Mercedes“ mašinos bus greitesnės. Naujosios taisyklės iš esmės pakeitė situaciją. Jei kalbėti apie skirtumus su praėjusiais metais, tai skirtumai, pavyzdžiui, Singapūre buvo labai matomi, ypač lyginant su kitomis trasomis. Mat ten daug kas priklauso nuo išvažiavimo iš posūkio, nuo mašinos sukibimo su trasa įsibėgėjimo momentu. Greičiui labai didelės įtakos turėjo išpučiamųjų difuzorių uždraudimas. Praėjusių metų bolidas lyginant su šiųmetiniu daugiausiai laimėdavo lėtuose posūkiuose, kur labai svarbu sukibimas ir trauka. Išmetamosios dujos padėdavo generuoti didesnę prispaudžiamąją jėgą, o tai leido mašinoms greičiau įveikti posūkius, panašius į tuos, kurie yra Singapūre. Dabartinis sukimo momentas kompensuoja buvusius praradimus, todėl beveik nėra jokio skirtumo.
- Pakalbėkime apie degalų sąnaudas. Visi ekspertai sako, kad Rusija ir ateityje bus reikliausia trasa degalams. Kokio progreso jūsų komandai pavyko pasiekti šių metų eigoje? Sezono pradžioje daugelis kalbėjo, kad gali neužtekti kuro iki lenktynių pabaigos...
- Nepasakyčiau, jog Sočis yra pati sudėtingiausia trasa visame šių metų kalendoriuje. Bet jau mūsų komandai. Dar prieš sezono pradžią mes žinojome, kokiose trasose susidursime su didžiausiais sunkumais, bet man atrodo, kad visa tai jau yra praeityje. Beje, Australija, matyt, buvo pačios sudėtingiausios lenktynės šia prasme ir mes ten nuvažiavome be jokio pasirengimo. Bet ir ten viskas buvo daugmaž normalu. Gali būti, kad ten daug kas nesuprato šių metų lenktynių esmės ir pradėjo jas vadinti „taksi pasivažinėjimu“ bei pan., tačiau tai buvo nonsensas.
- Regis, kad po Bahreino varžybų jūs sakėte, kad sveikinate laipsnišką apribojimą degalams kiekvienam bolidui kiekviename naujame sezone. Kokia turėtų būti kita žyma – negi 90 kg kitais metais?
- Gal ne 90 kg, bet aš eičiau ta kryptimi. Kaip ir numato nauja „Formulės-1“ koncepcija, dabartinis 100 kg reglamentas turėtų būti peržiūrėtas atsižvelgiant į sąlygas ir mažinamas priklausomai nuo aplinkybių.
Naujųjų F-1 taisyklių esmė ir paskirtis yra ta, kad privalu didinti hibridinių sistemų efektyvumą, toliau tobulinti šias technologijas, surasti naujus sprendimus, kurie leistų greitinti bolidus, o kartu duotų naują informaciją būsimoms serijinių automobilių pramonės technologijoms. Tai ir yra priežastis, kodėl reikia mažinti degalų sąnaudas. Kita vertus, negalima tokiose situacijose veikti labai agresyviai, negalima nusileisti iki to, kad prarastumėme „Formulės-1“ lenktynių spektaklį, pačias F-1 lenktynes, kad pilotai tebūtų statistai trasoje, elementariausiai taupydami degalus. Degalų turi būti tiek, kad lenktynes būtų galima vadinti lenktynėmis. Kai komandos geriau supras visus naujus techninius niuansus, kurie įdiegti F-1, bus galima pradėti kalbą apie degalų mažinimą. Realiausia – nuo 2016 m. sezono.
- Iki kokios ribos reikėtų mažinti sąnaudas?
- Kitais metai, manau, reikia palikti dabartinį limitą, o dar po metų gal ne 90 kg, o kokius 98 kg.
- Tačiau ir kitais metais bus nemažų permainų. Pagaliau įsigalios draudimai kai kuriems radijo ryšio pranešimams, pilotai patys turės sekti daugelį parametrų. Ką reikia padaryt komandai, kad tinkamai pasiruoštų šiems pakeitimams?
- Pasakyčiau, kad bent mes jau dabar esame pakankamai gerai pasirengę šioms permainoms. Mes susitvarkytumėme, net jei būtų įsigaliojęs pirminis, daug griežtesnis reikalavimas. Mes tam jau pasiruošę, bet dabar gavę papildomo laiko, žinoma, padarysime daugiau, kad uždavinys pilotui būtų palengvintas, suteikdami jam svarbią informaciją vienokiu ar kitokiu patogiu jam būdu.
- Apie ką eina kalba? Apie kai kurių procesų supaprastinimą, pavyzdžiui, starto procedūros. Ar apie vairo konstrukcijos pakeitimus?
- Taip, kai kurie procesai turėtų būti supaprastinti. Bet, apskritai, šios taisyklės įvedimas neturėtų būti didele problema.
- Ar reikės keisti požiūrį į darbą boksuose?
- Tam tikra prasme. Bet techninio aptarnavimo zonoje mes turime dvi pagrindines užduotis. Pirma – strategija. Tai bolidų sustojimai, padangų keitimas ir pan. Čia niekas nepasikeis. Kita – iškylančių problemų sprendimas. Tai gali būti bolidų pažeidimai dėl avarijų bei techninės problemos, tarp jų tos, kurios kelia pavojų saugumui. Žiūrint iš šio taško, neabejotina, kad ir kokios taisyklės dėl radijo ryšio bebūtų parašytos, saugumo sumetimais negalima uždrausti komandoms nieko, kas kelia saugumo problemas su bolidu.
- Dar apie vieną pakeitimą, kuris mūsų laukia kitais metais. Kaip asmeniškai jūs priėmėte žinią, kad Adrianas Newey po truputį traukiasi nuo reikalų F-1. Ar manote, kad dėl to „Red Bull“ kitais metais bus silpnesnė komanda?
- A. Newey yra iškilus inžinierius. Gali būti, kad jis – pats geriausias per visą „Formulės-1“ istoriją. Jo pasiekimai yra fenomenalūs. Jis suvaidino labai didžiulį vaidmenį kuriant dabartinę „Red Bull“ komandą ir jo sėkmę pastaraisiais metais. Man teko su juo dirbti „McLaren“ ir „Williams“ komandose, mačiau, kiek jis buvo svarbus toms komandoms. Svarbiausia, jei jis nori nutolti nuo F-1 reikalų ir būti toliau nuo šio pasaulio, aš tą suprantu. Jis labai įtemptai dirbo daugelį metų ir tokius klausimus turi teisę spręsti savarankiškai. Ar taps „Red Bull“ silpnesne? Nežinau. Ši komanda ir be jo turi daug puikių specialistų.

- Būtent dėl to jūsų ir klausiame. „Red Bull“ nežada ieškoti pamainos A. Newey, o jo funkcijas išdalins tarp kelių kitų komandos specialistų, Be to, daugelis kitų komandų irgi eina panašia kryptimi, naikindama technikos direktoriaus etatą. Gali būti, kad jau dabar šiuolaikinės „Formulė-1“ mašinos kūrimo procesas negali priklausyti nuo vieno žmogaus? Susidaro įspūdis, kad komandoms kur kas svarbiau yra turėti labai gerai suderintą specialistų struktūrą?
- Taip, mūsų dienomis naujo bolido kūrimas yra kompleksinis procesas. Prieš 25 metus technikos direktorius, grubiai sakant, dirbo prie braižybos lentos su liniuotėmis ir pieštukais. Prieš 40 metų, po to, kai jis bolidą nubraižydavo, pats sėsdavo prie jo vairo ir bandydavo... Matyt, tuomet ir naujovių būdavo ne tiek daug, nes visą žiemą braižydavo, o po to – dar ir lenktyniaudavo. Tai yra pasenęs požiūris į technikos direktoriaus pareigas.

Tuo tarpo šiandien darbų apimties, kuriuos reiklia padaryti šias pareigas užimančiam žmogui, negali nudirbti vienas žmogus. Technikos direktorius vienu metu privalo stebėti, kaip vyksta begalės procesų. Jūs matote, kad daugelyje komandų dabar pradedamos taikyti visai kitokios vadybos taisyklės, kai technikos direktoriaus pareigos yra išskirstomos tarp kelių specialistų. Pavyzdžiui, aš „Mercedes“ komandoje atsakau už techninę ir sportinę darbo pusę, bet formaliai aš nesu technikos direktorius. Aš turiu tris kitus direktorius, kurie atsako už tris skirtingas veiklos sritis, jie dirba su skirtingomis programomis. Tokia yra mūsų struktūra, „Ferrari“ ji yra kitokia, o „Red Bull“ – dar kitokia.
- Ir jūs asmeniškai kūrėte šią struktūrą?
- Komandos bazėje Braklyje – taip. Aš tik padariau kai kuriuose pakeitimus į sistemą, kurią kažkada sukūrė Rossas Brawnas.
- Jei lyginti kasdieninius darbus, kiek dabar jūsų vaidmuo komandoje skiriasi, tarkime, nuo „McLaren“ laikų?
- Iš vienos pusės, skirtumų nėra jau tiek daug, iš kitos pusės – jų yra. Aš esu kartu ir tas, kuris priima sportinius sprendimus. Aš sėdžiu techninio aptarnavimo juostoje ir esu atsakingas už tai, kaip bolidai važiuoja trasoje, sprendžiu apie lenktynių „kokybę“. Tokių pareigų aš neturėdavau ankstesnėse komandose.
Jei apie darbą bazėje, tai kalbant apie techninę pusę, tai mano funkcijos yra daugiau vadybinės. Anksčiau aš būdavau labiau įsigilinęs į inžinierių komandos veiklą. Apskritai, mano pareigos apima daugelį sričių, bet mano toks darbas labai patinka. Aš dabar jaučiu labai didelį malonumą dirbdamas „Formulės-1“ komandoje, kur kas didesnį, nei jis būdavo anksčiau. Dar kas man labai patinka, tai yra darbas su puikiais partneriais. Pavyzdžiui, su Toto Wolffu. Ne tik todėl, kad jis yra labai protingas ir jam gimsta šaunios idėjos. Jis kartu yra labai nuoširdus žmogus, su juo visuomet būna įdomu. Na ir, žinoma, su Niki Lauda, kuris irgi yra labai geras vadovas. Jis turim milžinišką patirtį, aiškiai išreikštas lyderio savybes. Kita vertus, jis puikus partneris su geru humoro jausmu, su kuriuo ne tik malonu dirbti, bet ir kartu leisti laisvalaikio valandas.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794