P. Maldonado: „Williams“ ir „Lotus“ yra du skirtingi pasauliai

P. Maldonado: „Williams“ ir „Lotus“ yra du skirtingi pasauliai
logo 2014 Birželio 27 d. 15:28, Pirelli
Pereidamas iš „Williams“ į „Lotus“ komandą Pastoras Maldonado tikėjosi pakovoti dėl aukštesnių rezultatų, tačiau po aštuonių šių metų etapų jis neturi nė vieno taško. Interviu venesuelietis kalba apie šių metų sezoną, apie sunkumus, kuriuos patyrė pereidamas į kitą komandą ir patirtį, gautą „Williams“ komandoje.
- Žiemą perėjote į „Lotus“ komandą, turėdamas tik buvimo vienoje „Williams“ komandoje patirtį. Jau įvyko 8 etapai, kaip jaučiatės naujoje vietoje?
- Manau, kad šiuo metu man sunku atsakyti į šį klausimą, kadangi mano kraityje – vien tik blogi rezultatai. Ne paslaptis, kad visi pilotai į „Formulės -1“ varžybas renkasi siekti gerų rezultatų, bet dėl įvairių priežasčių aš po 8 lenktynių neturiu taškų. Iš asmeninės pusės „Lotus“ komandoje aš jaučiuosi puikiai. Pasitikiu savo jėgomis ir žinau, kad „Lotus“ tiki manimi. Komandoje – puikūs specialistai su didele patirtimi, bazėje viskas gerai organizuota. Bet pačiai komandai nėra pats geriausias sezonas, bet tai – dalis gyvenimo, kurio metu įgyji naujos patirties. Mes turime būti stiprūs ir sunkiais laikais. Tik tokiu metu galima susitelkti ir siekti geresnio rezultato.
Mes nenuleidžiame rankų, komandoje nėra nemotyvuotų žmonių. Pilotai, inžinieriai ir variklių specialistai dirba išvien. Iš kitos pusės, visoms komandoms, išskyrus „Mercedes“, mes pralaimime ne tiek jau ir daug. Kai kada atsiliekame daugiau, kai kada – mažiau, bet bendras atsilikimas nėra labai didelis. Svarbu nepralaimėti dar daugiau ir išsprendę patikimumo problemas, mes galėsime kopti į viršų ir uždirbti taškus.
Šiais metais susidūrėme su naujomis technologijomis ir kol kas mes tik aiškinamės jų subtilybes, iškyla įvairių problemų. Reikia išsaugoti ramybę, o rezultatai kada nors ateis, nes mūsų komanda yra gera. Taip, pastaruoju metu mūsų bolidas nėra pats geriausias, jam trūksta greičio, turi kitų bėdų – galite įsivaizduoti, kokioje situacijoje atsidūrėme.
Bet mes įtemptai ieškome sprendimo būdų. Inžinieriai dirba tiek bazėje, tiek ir su simuliatoriumi ir trumpalaikėje, ir ilgalaikėje perspektyvoje. Tikiuosi, kad nuo sezono vidurio mes daug pridėsime ir pradėsime uždirbti taškus. Laukia dar daug etapų, todėl mes stengsimės ir pagerinsime situaciją. Komandoje daug profesionalų, bet reikia daugiau pareikalauti iš variklių tiekėjų – „Renault“. Ir nors žinome, kad šie varikliai yra ne patys galingiausi, „Red Bull“ pavyzdys rodo, kad ir su jais galima tikėtis labai gerų rezultatų. Aš pernai nebuvau „Lotus“ komandoje, bet ji pakankamai rimtai kovėsi su „Red Bull“ ir, man atrodo, ji buvo vienintelė, kuri turėjo ką priešpastatyti „Red Bull“.
- Ką turi bendro ir kuo skiriasi „Williams“ ir „Lotus“ komandos?
- Geras klausimas. Tai dvi puikios ir profesionalios komandos. Jos yra iškovojusios čempionų titulus ir žino, kaip kurti gerus bolidus ir visa tai pademonstruodavo. Kai kurie sezonai šioms komandoms buvo nesėkmingi, bet jie greitai sureaguodavo, nes žino, ką reikia daryti. „Williams“ ir „Lotus“ niekada nebuvo per daug turtingos, kad galėtų pasikviesti pačius geriausius specialistus, tačiau tai netrukdo turėti gerai suderintas struktūras – pernai mes tai matėme.
Iš kitos pusės – tai labai skirtingos komandos, jų mentalitetas ir filosofija visai kitokia, jos skirtingai mato, kaip reikia konstruoti mašinas. Jas sunku palyginti, kadangi tai – du skirtingi pasauliai. Tačiau nežiūrint skirtingo požiūrio, abi komandos yra pajėgios kovoti dėl aukščiausių vietų, gaminti labai greitus bolidus.
- Ką sportininkui reiškia perėjimas į kitą komandą. Kas pareikalavo daugiausiai laiko adaptacijai?
- Vienas iš svarbiausių aspektų – sureguliuoti gerus santykius su tais žmonėmis, su kuriais tiesiogiai dirbi. Jei komanda naują žmogų sutinka gerai, jautiesi komfortiškai. Tai pirmas žingsnis. Vėliau reikia susipažinti su virtuve, projekto tikslais ir suprasti komandos užduotis trumpalaikėje ir ilgalaikėje perspektyvoje. Reikia daug bendrauti su inžinieriais, kas yra teisinga, kas – ne ir pan. Sėkmei reikia daugelio šių komponentų sudedamųjų, ypač svarbu yra variklių sistema ir aerodinamika. Šiemet pamatėme, kokia svarbi yra hibridinė jėgainė.
- Sakote, kad jaučiatės komfortiškai „Lotus“ komandoje. Ar lenktyniaujant „Williams“ komandoje komforto nebuvo?
- Jei sąžiningai, tai „Williams“ aš labai gerai praleidau laiką. Galite paklausti komandos, kad su visais aš turėjau šiltus santykius. Aš gerbiu visus „Williams“ specialistus. Jie atvėrė man „Formulės 1“ pasaulį ir leido pilotuoti labai gerą bolidą. Man pasisekė, kad karjerą pradėjau mažoje F-1 komandoje, nes tai yra svarbu. Mano partneriu buvo Rubensas Barricello – tuo momentu jis buvo labiausiai patyręs F-1 pilotas. Jis buvo stebėtinai greitas ir tą rodė lenktynėse. Man tai buvo neįkainuojama patirtis. Pirmaisiais metais „Williams“ mašina nebuvo itin greita, bet aš daug ko išmokau iš Rubenso ir stengiausi būti greitesnis už jį. Manau, kad man kai kas pavyko.
2012 m. mes turėjome labai gerą bolidą ir laimėjome vienas lenktynes. Tai nebuvo vien sėkmės faktorius, tą savaitgalį buvome labai stiprūs. Dėl įvairių priežasčių negalėjome kovoti dėl podiumo visą sezoną – bolidas nebuvo tiek puikus, bet mes nuolat uždirbinėjome taškus ir kai kada kovojome dėl prizinių vietų. Ispanijoje mes 100 proc. išnaudojome bolido potencialą, o kitiems tai nepavyko.
Praėjusieji metai buvo itin sudėtingi dėl to, kad komandoje prasidėjo restruktūrizacija. Po pergalės Ispanijoje 2012 metais mes tikėjomės laimėti daugiau varžybų. Žinote, kuo viskas tai baigėsi – tokie rezultatai nuvylė komandą, bet ne mane, nes jei ir kovojate dėl paskutinių vietų, iš bolido norite maksimumo. Manu, kad pernai aš sudalyvavau geriausiai per visą savo karjerą. Dažnai startuodavau iš 17 ar 18 pozicijų, o lenktynes baigdavau 11-tas ar 12-tas, o kartais ir 7 ar 8 vietose. Bet mes nuolat turėjome problemų, net sustojimų boksuose metu. Kartais boksuose prarasdavau po 20 sekundžių.
Iš kitos pusės, tai irgi yra gera patirtis, aš daug ko išmokau. Nemanau, kad situacija dabar blogesnė nei pernai. Man regis, kad ji yra panaši, bet ne blogesnė. Pagrindinės problemos yra su bolido patikimumu, o kai jo nėra, galiu kovoti tik dėl vietų antrame dešimtuke. Mašina yra geresnė lenktynėse nei kvalifikacijoje. Patikimumo problemos mus slegia, bet situacija keičiasi į gerąją pusę.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794