P. Symondso nedžiugina naujos padangų taisyklės

P. Symondso nedžiugina naujos padangų taisyklės
logo 2016 Sausio 10 d. 06:55, LAT Photographic
Pasikeitusios padangų taisyklės, kurios įsigalios nuo naujojo sezono pradžios, galėjo tikrai padaryti lenktynes įdomesnėms, tačiau problemos esmė yra tame, kad „Pirelli“ per mažai pasitiki F-1 komandomis. Tuo įsitikinęs yra „Williams“ technikos direktorius Patas Symondsas.
Artėjančiame sezone atsiras naujas padangų mišinys – ultraminkštosios padangos. Be to, kiekvieną lenktynių savaitgalį komandoms bus suteikta teisė rinktis iš trijų skirtingų padangų sudėčių, bet kartu komandos privalės panaudoti tam tikras gamintojo nurodytas padangas iš tų trylikos komplektų, kurie yra skiriami kiekvienam pilotui.
P. Symondso nuomone, pirminė naujųjų taisyklių nuostata, kad prieš kiekvieną etapą komandos galės pasirinkti bet kokias padangas iš visos esančios padangų linijos, būtų padariusi lenktynes kur kas įdomesnėmis.
„Negaliu pasakyti, kad aš esu susižavėjęs naujomis padangų taisyklėmis, – sakė „Williams“ technikos direktorius. – Asmeniškai man būtų kur kas įdomiau, jei būtų įvestas tam tikras chaosas. Iš pat pradžių, kai komandos teikė savo pasiūlymus, maniau, kad tikrai atsiras šansas, jog kažkoks chaoso elementas atsiras, kadangi šią problemą buvo galima išspręsti pačiais įvairiausiais būdais.

„Pirelli“ buvo nepatenkinti tuo, kad komandos įgaus tikrą padangų sudėties pasirinkimo laisvę ir tai man kažkiek keista. Mes esame suaugę ir atsakingi žmonės ir apskritai aš mėgstu, kai mes kovojame ir siekiame pergalių labiau savo jėgomis.
Pavyzdžiui, mes galėtumėme jau pirmajame etape naujas jėgaines naudoti maksimaliu režimu ir dauguma iš jų tiesiog susprogtų, bet mes to nedarome. Galima kurti bolidus, kurie būtų itin tvirti, tačiau to irgi niekas nedaro. Juk mes suprantame visą šį sportą, kuriuo užsiimame. Padangų tiekėjų nuogąstavimai, jog mes užsiimsime saviveikla rinkdamiesi padangas, yra nepagrįsti“.
P. Symondso nuomone, komandos labai greiti prisitaikys prie naujųjų taisyklių, todėl lenktynės vėl taps labai nuspėjamomis kaip ir anksčiau: „Formulėje-1“ dirba labai protingi žmonės ir jei egzistuoja koks nors optimalus sprendimas, jis yra labai greitai surandamas ir bet koks netikėtumo faktorius išnyksta. Aš nesu prieš tokį požiūrį, tačiau norėčiau matyti rimtas permainas, o ne jų imitaciją. Manau, kad viską buvo galima padaryti kur kas geriau“.
Pavyzdžiu „Williams“ specialistas nurodė 2003 m. sezono pradžią, kai buvo įvesta taisyklė, jog bolidų bakuose per kvalifikaciją benzino turi būti tiek, kad jo pakantų lenktynių pirmajai atkarpai. P. Symondsas tada dirbo „Renault“ komandoje ir ši komanda jau antrajame čempionato etape nutarė degalų įpilti mažiau, o tai leido „Renault“ pilotams per kvalifikaciją užimti visą pirmą staro eilę. F. Alonso tada užėmė trečią vietą per Malaizijos GP, o po to visos „top“ komandos pradėjo naudoti lygiai tokią pačią taktiką.
„Mes viską išanalizavome ir nusprendėme, kad kvalifikaciją reikėtų vertinti kaip lenktynių pirmąjį ratą, – sakė P. Symondsas. – Atsimenu, kad kvalifikacija Australijoje mums susiklostė ne pačiu geriausiu būdu, mes nepasiekėme savo tikslų, todėl į tai niekas ir neatkreipė dėmesio. O štai Malaizijoje mūsų mašinos startavo iš pirmos eilės.
Visi išmintingi žmonės, tokie kaip Ronas Dennisas, tada pasakė: „Jie paprasčiausiai nori į save atkreipti dėmesį.“ O jau kitose lenktynėse dauguma kitų komandų jau naudojo tą pačią taktiką, visi tai priėmė kaip būtinybę ir bet koks naujoviškumas akimirksniu dingo. Taigi, ir dabar mes greitai sugalvosime, kaip yra geriausiai veikti“.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794