P. Tibbettsas apie F-1 degalus ir jų patikrą lenktynių savaitgaliais

P.  Tibbettsas apie F-1 degalus ir jų patikrą lenktynių savaitgaliais
logo 2014 Balandžio 25 d. 08:12, Red Bull/Getty Images
FIA degalų specialistas Peteris Tibbettsas pokalbyje su žurnalo „Auto“, oficialaus federacijos leidinio, žurnalistais pasakoja apie degalų naudojimo pakeitimus šį sezoną ir kaip vyksta degalų naudojimo kontrolė lenktynių savaitgaliais.
P. Tibbettsas: „Pirmasis pakeitimas yra degalų sertifikavimo procesas, kadangi visos komandos gali naudoti tik visų pripažintas ir iš anksto su federacija suderintas benzino rūšis. Pernai mes tikrinome degalų tankumą prie įvairių temperatūrų, kad gautumėme tankumo prie skirtingų temperatūrų grafiko kreivę. Degalų sąnaudos matuojamos tūriu, kuris pagal kreivę perskaičiuojamas į masę, kadangi taisyklėse minima masė. Šie duomenys įvedami į degalų jutiklio programinę įrangą.
Kadangi jutiklis yra dedamas į benzino baką, mes turime įsitikinti, kad ant jo yra FIA plomba ir kad jis sukalibruotas pagal naudojamų degalų rūšį. Kai kurios komandos gauna leidimą kelioms benzino rūšims, todėl mes prieš kiekvienas varžybas turime patikrinti, kad naudojamas jutiklis yra būtent tiems degalams, kurie yra bake.
Degalų sudėtis šiemet pakankamai daug pasikeitė. Turbininiams varikliams reikia kur kas tankesnio ir sunkesnio benzino nei įprastiems atmosferiniams varikliams. Mano darbo vieta tolimuosiuose etapuose yra specialioje palapinėje prie trasos, o Europoje – treileryje. Naudoju prietaisą, kuris vadinamas dujiniu chromotografu. Jis leidžia analizuoti atskirus degalų komponentus, tai leidžia matyti benzino sudėtį. Mano gaunami duomenys yra savotiški „pirštų atspaudai“, grafikai, kurie yra skirtingi atskiroms benzino rūšims. Turiu etaloninį grafiką, kurį lyginu su gaunamais. Jie turi sutapti, jei ne – diskvalifikacija.
Bandomosios partijos imamos boksuose, kur maršalai stebi, kad po paėmimo niekas nesiliestų prie bolidų. Po šios procedūros kitus darbus su bolidu gali leisti tik FIA techninis delegatas Jo Baueris. Likus valandai iki lenktynių vėl imu benzino pavyzdžius ir juos tikrinu chromotografu. Po lenktynių imu dar tris pavyzdžius. Kiekvieno savaitgalio metu kiekviena komanda tikrinama mažiausiai po vieną kartą. Paprastai per etapą paimu 12 pavyzdžių, o kadangi komandų yra vienuolika, tai kiekviena komanda po patikrinimo žino, kad aš galiu ateiti ir antrą kartą“.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794