„Williams“ techninio departamento vadovas
Patas Symondsas žiniasklaidai papasakojo apie „Formulės-1“ bolidų paruošimo priešsezoniniams testams ypatumus.
„Vykstant įprastiniams F-1 savaitgaliams penktadieniais mes turime teisę ant bolidų montuoti papildomą įrangą bei jutiklius, bet jie turi atitikti
FIA reikalavimus, nes yra ribojami lenktyninių mašinų gabaritai – bolido aukštis bei plotis. Per priešsezoninius bandymus tokių apribojimų nebūna, todėl mes dažnai naudojame jutiklius, kurie per tradicinius lenktynių savaitgalius yra uždrausti.
Labiausiai pastebimos būna aerodinaminės matricos, kurios mums leidžia nustatyti oro srautus aplink bolidą ir pakabos elementus. Jos matuoja oro srauto slėgį konkrečiame taške, kad mes galėtumėme nustatyti oro srauto kryptį bei greitį.
Per testus mes įvertiname duomenų koreliaciją, kuriuos komanda gauna aerodinaminiame vamzdyje, iš CFD kompiuterių bei iš realios trasos.
Aerodinaminiame vamzdyje mes naudojame sumažintus jutiklių variantus, po to lyginame su duomenimis, gautais iš realios trasos.
Praėjusių metų pabaigoje mūsų komanda bandė 2015 metų pavyzdžio padangas. Norėdami įvertinti padangų dėvėjimąsi, mes į padangos šoną nukreipėme lazerį, o iš kitos pusės sumontavome specialią nuskaitančiąją kamerą taip gaudami duomenis, kiek per vieną ratą nusidėvi padanga.
Testų metu iš papildomų jutiklių yra gaunamas milžiniškas informacijos kiekis, todėl ant bolido dar privalu montuoti papildomą laikmeną, į kurią įrašinėjami visi minėtieji duomenys. Jau minėjau, kad per testus mes naudojame kai kurią įrangą, kuri formaliai neatitinka FIA reikalavimų, bet komanda daro viską, kad visa papildoma įranga nepakenktų bolido saugumui.
Rezultatų, kuriuos mes gauname teoriniais skaičiavimais, koreliacija su tais duomenimis, kurie gaunami iš realios trasos, yra gyvybiškai svarbi. Labai dažnai testuojamus elementus mes dengiame aerodinaminiais dažais – tai mums leidžia suprasti, kaip aplink bolidą juda oro srautai, o tai labai svarbu, norint susidaryti tikrąjį vaizdą“.
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).