Permainos nuo 2017 m. gali būti ne tokios radikalios

Permainos nuo 2017 m. gali būti ne tokios radikalios
logo 2016 Sausio 12 d. 06:55, Daimler
Naujosios Techninio reglamento koncepcijos nuo 2017 m. kūrėjai padarė 180 laipsnių posūkį, kadangi kelios F-1 komandos ir „Pirelli“ baiminasi, kad bolidai bus per daug greiti. Apie tai rašo vokiečių „Auto Motor und Sport“.
Jau seniai sklando kalbos apie tai, kad po metų mašinos bus visai kitokios, kur kas greitesnės ir galingesnės, be to, iš esmės pasikeis jų išvaizda. Buvo teigiama, kad inžinieriai gaus kur kas daugiau laisvės kurdami bolidų šoninius pontonus. Ir tik kai koncepcija pradėjo įgauti kažkokį konkretų vaizdą, kaip dažniausiai būna „Formulėje-1“, atsirado prieštaraujančių.
Paskutiniame Techninės darbo grupės posėdyje dauguma balsų buvo patvirtintas sprendimas, kad sritis tarp galinių ratų ir difuzorių išliks nepasikeitusi, o tai iššaukė „Red Bull“ komandos nepasitenkinimą.
Bolido plotis iš tiesų padidės iki 2 metrų, bet tik platesnių ratų dėka, tuo tarpu kai pačios mašinos korpuso gabaritai praktiškai pasiliks nepasikeitę – 140 cm, nors anksčiau buvo galvojama, kad jie taip pat padidės maždaug 40 cm. Nenuostabu, kad būsimojo bolido estetika jau dabar kelia daug klausimų, nes jis atrodys pernelyg neproporcingai platus esant labai siauram korpusui.
Taip pat pirminiame naujos koncepcijos variante kalba ėjo apie padidintus difuzorius, bet šios idėjos taip pat bandoma atsisakyti. Buvo norima difuzorių aukštį padidinti dvigubai: jei dabar jo aukštis negali viršyti 12,5 cm., tai Techninio reglamento pataisose nuo 2017 m. buvo planuojama šį rodiklį padidinti iki 25 cm. Beje, galutinis sprendimas dar kol kas nepriimtas ir diskusija šia tema yra tęsiama.
O štai sparnų išmatavimai iš tiesų padidės: priekinio sparno plotis bus 180 cm., galinio sparno viršutinis elementas bus 95 cm, o apatinis – 84 cm. Tuo tarpu priekinių „Pirelli“ padangų plotis nuo 270 mm padidės iki 305 mm, o galinių – nuo 325 iki 405 mm.
Vokiečių leidinys taip pat rašo, itin radikaliems naujos koncepcijos pakeitimams visų pirma prieštaravo „Mercedes“ ekipa. Ji baiminasi, kad mašinos bus per daug greitos, o tai neigiamai atsilieps lenkimų statistikai, kuri ir taip dabar yra daugiau nei kukli. Tačiau „Mercedes“ varžovai spėja, kad Štutgarto koncerno komanda bijo permainų, kadangi nori išsaugoti dabartinį savo aerodinamikos pranašumą.
Jei kalbėti apie „Pirelli“, tai italų kompanija apeliuoja į lenktynių saugumą: norint, kad bolidai būtų 5 sekundėmis greitesni, reikės smarkiai padidinti slėgį padangose. Ne visos komandos to nori, nes tada sumažės bolido sukibimas su asfalto danga. „Pirelli“ specialistai paskaičiavo, kad galiausiai nuo 2017 metų mašinų greitis padidės tik 25 proc. lyginant su dabartiniu. O tai yra nedaug...


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553