Pilotai nepritaria valdomiems galiniams sparnams

Pilotai nepritaria valdomiems galiniams sparnams
logo 2010 Birželio 25 d. 20:03, Ferrari
Ne vienas „Formulės-1“ lenktynininkas išsakė savo nepritarimą šią savaitę paskelbtai būsimajai 2011 m. čempionato naujovei – lenkimams paskatinti skirtiems pilotų savarankiškai reguliuojamiems galiniams sparnams.
Kaip tai veiks?
Nuo kito sezono bus uždrausti prieštaringai vertinami ortakiai bei lenktynininko valdomi priekiniai sparnai. Šiuos mechaninius įtaisus pakeis lenkimus, tikimasi, palengvinsiantys piloto reguliuojami galiniai sparnai, o pakeitimus bus leidžiama atlikti tik bandant aplenkti varžovą.
Sparno valdymo sistema bus automatiškai įjungiama tuomet, kai tam tikruose trasos taškuose bus užfiksuota, kad lenktynininkas nuo varžovo yra atsilikęs mažiau nei viena sekunde. Pilotui nuspaudus stabdžius, įtaisas bus iškart deaktyvuotas. Besiginantis lenktynininkas, tuo tarpu, galinio sparno reguliuoti negalės.
Sistema veiks ne visas lenktynes – jos nebus galima naudoti iškart po starto, pirmųjų dviejų ratų metu. Tai, kad gali pasinaudoti įtaisu, pilotas sužinos stebėdamas specialų indikatorių ant vairo ar šalia jo. Sportininkui nuspaudus specialų mygtuką, galiniame sparne atsivers ertmė, taip sumažinant bolido pasipriešinimą orui ir padidinant maksimalų jo greitį.
Lenktynininkų nuomone, valdomi galiniai sparnai priartins „Formulę-1“ prie kompiuterinių žaidimų lygio, sumažins piloto kovinių įgūdžių svarbą ir pablogins važiavimo saugumą.
Markas Webberis: tai tinka „PlayStation“, o ne F-1
„Manau, kad tai atrodytų gerai „PlayStation“ (žaidimuose – red. past.), tačiau nežinau, kaip gerai tai veiks pačioje F-1.“
„Mums reikėtų visa tai gerai ištirti, perprasti ir užtikrinti, kad tai bus naudinga visiems – lenktynininkams, renginiui, žiūrovams – bei saugu, kas yra labai svarbu.“
„Lenkimų esmė turėtų būti spaudimas, įgūdžiai ir taktika. Taip, mes norime matyti daugiau lenkimų, be abejo, mes tai suprantame, tačiau mes turime išlaikyti įgūdžių tam poreikį, o ne tiesiog spaudinėti mygtukus, kaip KERS ar reguliuojamų galinių sparnų atveju.“
„Mes turime rasti gerą balansą įgūdžiais pagrįstai kovai ir netapti IRL lenktynėmis, kuriose vienas kitą lenki keturis kartus per ratą ir visiems tai pabosta.“
Robertas Kubica: lenkimai tiesiosiose bus neįdomūs
„Jei sparnus bus leidžiama smarkiai judinti, tuomet matysime lenkimus tiesiosiose – nemanau, kad kam nors tai bus labai įdomu.“
„Vis dėlto, taisyklės bus vienodos visiems – pažiūrėsime, kaip tai veiks. Reguliuojamas priekinis sparnas buvo skirtas padidinti lenkimų galimybes, tačiau tai nepasiteisino.“
Jarno Trulli: ar tai saugu?
„Šiek tiek skaičiau apie naująsias taisykles ir man nepatiko viena jų vieta, galinis sparnas, tiesiog dėl saugumo. Tai gali atrodyti tiesiog kvailas susirūpinimas. Aš per daug į tai nesigilinu – pasikalbėsime su inžinieriais, tačiau turime užtikrinti, kad tai būtų saugu.“
„Man porą kartų yra tekę prarasti galinį sparną ir tai yra viena pavojingiausių situacijų, kokioje tik gali atsidurti, nes tuomet nebekontroliuoji bolido. Paprastai tai nutinka važiuojant labai dideliu greičiu ir tu neišvengiamai atsitrenki į sieną. Nenoriu nerimauti dėl to, kad gali sulūžti galinis sparnas. Su priekiniu sparnu yra šiek tiek kitaip, nors tai taip pat kelia problemų, tačiau galinis sparnas yra gerokai blogiau.“
Adrianas Sutilas: gera gynyba bus bevertė
„Tai labai gerai visam šou, tačiau tai ne taip gerai pačiam lenktynininkui, nes kad ir kaip gerai gintum savo poziciją tai iš tiesų nieko nereikš.“
„Jei už tavęs važiuoja varžovas, jis ir taip turi oro maišo pranašumą, o sumažinęs sparno kampą jis įgis dar 5 ar 10 papildomų kilometrų per valandą. Nežinau.“


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983