„Pirelli“ pateikė incidentų Spa išvadas

„Pirelli“ pateikė incidentų Spa išvadas
logo 2015 Rugsėjo 03 d. 19:43, Pirelli
„Pirelli“ inžinieriai atliko išsamų incidentų su sprogusiomis padangomis Spa etape tyrimą ir prieš etapą Monzoje padarė oficialų pareiškimą...
„Techninė analizė parodė, kad nebuvo iškilusių kokių nors struktūrinių problemų su padangomis, kurios buvo naudojamos Belgijos GP etape. Testai parodė, kad iškilusios problemos buvo įtakotos pašalinių nuolaužų įtakos ir per didelės nuvažiuotos distancijos su vienu padangų komplektu, apskritai buvo labai didelės apkrovos padangoms.
Iš viso Belgijos GP savaitgalio metu įvyko net 63 padangų prapjovimo faktai – kai tuo tarpu per pastaruosius 15 pradėjusių varžybų (įskaitant varžybas ir bandymus) padangos vidutiniškai būdavo prapjaunamos 1,2 karto. Norint garantuoti didesnį saugumą, „Pirelli“ siūlo FIA kartu atlikti bendrą tyrimą ir optimizuoti trasų valymo darbus.
Milane paskelbtos tokios išvados, atlikus visų Spa etape padangų techninę analizę:
1. Padangų bandymai, kurios buvo naudojamos Spa, patvirtino bet kokių struktūrinių pakitimų nebuvimą. „Pirelli“ atliko visapusišką medžiagų ir gamybinių procesų analizę ir naudojo dvi skirtingas tyrimų metodikas.
Po antrosios treniruotės penktadienį buvo atlikta didžiosios dalies padangų mikroskopinė analizė neparodė jokių padangų pagrindo ir per didelio susidėvėjimo požymių. Toks pats rezultatas buvo gautas ištyrus lenktynėse naudotas padangas – jos buvo išilgai prapjautos ir patikrintos Milane. Kai kurios iš padangų, naudotų lenktynėse, buvo papildomai išbandytos ištvermės teste, kuris nepatvirtino kokią nors struktūrinę degradaciją nei kitas problemas.
Nuo 2015 metų pradžios buvo panaudota 13 748 „slic“ padangų, tame tarpe tokiose reikliose trasose kai Sepangas, Barselona ir Silverstounas. Per visą tą laiką jokių problemų neišaiškėjo, kas patvirtina aukštą tokių padangų patikimumą.
2. Incidentai Spa gali būti paaiškinami išoriniais faktoriais, tame tarpe susijusiais su pernelyg ilgo vienų padangų naudojimo labai reiklioje trasoje.
Išorinių faktorių egzistavimas patvirtina faktą, kad per visą savaitgalį įvyko net 63 padangų prapjovimai – po labai daugelio incidentų per palaikymo varžybas. Prieš tai vykusiuose 15 renginių (10 lenktynių ir 5 bandymų sesijas) vidutiniškai buvo užfiksuojami tik 1,2 prapjovimai. Tai byloja apie tai, kad Spa trasoje buvo anomališkai daug nuolaužų, kur kontakto su jomis rizika buvo labai didelė.
Net labai menka karbono nuolauža ar koks nors kitas aštrus daiktas yra pajėgūs pažeisti padangos struktūrą neįsiskverbiat į padangos vidų, ypač jei padanga yra nuvažiavusi labai ilgą distanciją ir tapusi itin jautri bet kokiems pažeidimams. Tai gali tapti įvykio, kuris skiriasi nuo įprasto padangos pradūrimo, priežastimimi, kuris dar gali privesti prie laipsniško slėgio praradimo. Būtent tai ir atsitiko su Sebastiano Vettelio padanga.
Kai dėl Nico Rosbergo problemos, kurio padanga buvo nuvažiavusi mažą distanciją, tai iš vaizdo įrašo matyti, kad padangos sužalojimo faktas nebuvo momentinis. Likus 4 posūkiams iki įvykio padangos struktūros pažeidimo elementas jau buvo matomas – jis atsirado ant padangos paviršiaus, tokiu būdu jau tada padanga buvo pažeista.
Per visą Spa lenktynių savaitgalį padangų pažeidimai buvo užfiksuoti ir ant kitų pilotų bolidų, tačiau tai neiššaukė incidentų.
3. Po šeštadienio kvalifikacijos Spa, kai ant padangų buvo aptikta daug pažeidimų, „Pirelli“ buvo atkreipusi FIA dėmesį į trasos būklę ir paprašė ją nuvalyti – ši informacija buvo pateikta ir visoms komandoms. FIA ėmėsi atitinkamų veiksmų ir trasa buvo valoma. „Pirelli“ siūlo FIA apsvarstyti galimybę trasas nuo nuolaužų valyti kur kas efektyviau.
***
Taip pat šiandien „Pirelli“ FIA pateikė šias rekomendacijas, kol kas skirtas tik Monzos lenktynėms, o komandoms išsiuntinėjo techninę direktyvą:
a). siūlome apriboti maksimalų ratų skaičių su vienu padangų komplektu – su vidutinėmis padangomis iki 46 ratų ir iki 29 ratų su minkštosiomis;
b). be to, puse laipsnio sumažinamas ratų išvirtimo kampas – iki 3 laipsnių priekiniams ir iki 2 laipsnių galiniams ratams. Tai leis sumažinti apkrovas padangų šonams.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794