Po sezono: kam teks džiaugtis, o kam verkti?

Po sezono: kam teks džiaugtis, o kam verkti?
logo 2015 Lapkričio 30 d. 12:00, F-1.LT
Sekmadienį Abu Dabyje baigėsi 2015 m. „Formulės-1“ sezonas, kuriame užtikrintai triumfavo Lewisas Hamiltonas bei „Mercedes“ komanda.
Britas iškovojo dešimt pergalių ir vėl pranoko antroje vietoje likusį Nico Rosbergą.
Visgi ne visose komandose išliko tokia pati dominavimo tendencija. F-1.LT siūlo pažvelti į galutinius rezultatus bendrosiose įskaitose.
„Mercedes“ – stabili lyderystė (L. Hamiltonas – N. Rosbergas 2:0)
Šį sezoną N. Rosbergas nieko negalėjo padaryti prieš labai greitą komandos draugą L. Hamiltoną. Tiesa, situacija kiek pasikeitė, kai britas užsitikrino trečiąjį čempiono vardą.
N. Rosbergas pelnė net tris pergales iš eilės ir su trenksmu baigė sezoną. Po lenktynių vokietis tryško optimizmu, kad galbūt tai geras ženklas kitam sezonui.
„Mercedes“ ekipos atstovas teigė, jog lenktyniauti galėtų pradėti jau rytoj. Kol kas sunku įvertinti, ar N. Rosbergas pagreitėjo, ar tiesiog L. Hamiltonui nepavyko išlaikyti motyvacijos iki pat sezono pabaigos.
Komandinėje įskaitoje vokiečiai šiemet taip pat neturėjo lygių, nors ir surinko mažiau taškų (660/701).
„Ferrari“ – atgimimas (K. Raikkonenas – komandos draugas 0:2)
Po labai nesėkmingo 2014 m. sezono savo svajonę įgyvendino ir į „Ferrari“ persikėlė Sebastianas Vettelis. Keturis čempiono vardus su „Red Bull“ ekipa iškovojęs vokietis pernai niekaip negalėjo prilygti komandos naujokui Danieliui Ricciardo.
S.Vettelis praėjusį sezoną pamiršo, ką reiškia nugalėtojo šampanas. Jis bendroje įskaitoje užėmė tik penktą vietą.
Visgi šie metai vokiečiui buvo tikras renesansas. Sportininkas aiškiai parodė, kad yra tikrasis „Ferrari“ komandos lyderis, pelnydamas tris pergales Malaizijoje, Vengrijoje ir Singapūre.
S.Vettelis buvo vienintelis lenktynininkas, laimėjęs lenktynėse ne su „Mercedes“ bolidu. Vokietis bendroje įskaitoje tiesiog sutriuškino Kimi Raikkoneną (278/150).
Nepaisant to, šis sezonas suomiui buvo kur kas geresnis nei pernai. F-1 veteranas sugebėjo pakilti į ketvirtąją vietą bendroje įskaitoje iš 12-osios pozicijos.
Tiesa, K. Raikkonenas ir praėjusį sezoną pastebimai nusileido komandos draugui Fernandui Alonso.
Tuo metu Konstruktorių Taurės įskaitoje „Ferrari“ šoktelėjo iš ketvirtosios vietos į antrą.
Williams“ – greiti, bet be pergalių (V. Bottas – F. Massa 2:0)
Legendinėje britų komandoje antrus metus iš eilės lenktyniavo Valtteri Bottas bei Felipe Massa. Jei pirmąjį sezoną aiškesnį pranašumą turėjo suomis, tai šiemet skirtumas buvo mažesnis.
Pernai V. Bottas užėmė ketvirtąją vietą, o šiemet nukrito į penktą. Tuo tarpu F. Massa pakilo iš septintosios į šeštąją poziciją.
Abiems sportininkas pavyko po dusyk užlipti ant podiumo.
Panašu, kad jauno ir patyrusio sportininkų duetas tinkamas „Williams“, kuri išsaugojo trečiąją vietą bendroje įskaitoje.
„Red Bull“ – pajėgumas smunka, australas – pamirštas (D. Ricciardo – komandos draugas 1:1)
Jei pernai austrų ekipa dar kovojo dėl pergalių, tai šiemet vos triskart užėmė prizines vietas. Praėjusių metų žvaigždė Danielis Ricciardo Vengrijoje užėmė trečiąją vietą, o Singapūre – antrąją.
Vis dėl to labai džiaugtis australas neturi kuo. Bendroje įskaitoje jis nusileido jaunesniam komandos naujokui Daniilui Kvyatui.
Lenktynininkai patyrė skirtingas emocijas. D. Ricciardo iš trečios vietos nukrito į aštuntąją, o D. Kvyatas iš 15-os pakilo į septintą.
Tarp komandų „Red Bull“ užleido antrą vietą „Ferrari“ ir turi tenkintis tik ketvirta vieta.
„Force India“ – S. Perezo progresas (N. Hulkenbergas – S. Perezas 1:1)
„Force India“ komandai atstovavo tie patys Sergio Perezas ir Nico Hulkenbergas. Šį sezoną ekipa pakilo viena pozicija aukščiau ir užėmė penktąją vietą galutinėje įskaitoje.
Prie to labai prisidėjo vis greitesniu tampantis S. Perezas, dar visai neseniai „nurašytas“ „McLaren“ komandos.
Šį sezoną meksikietis sugebėjo pranokti talento nestokojantį N. Hulkenbergą, kuris ilgą laiką buvo siejamas su „Ferrari“.
Tiesa, N. Hulkenbergas nebaigė net šešių lenktynių. Vienintelį komandos podiumą Rusijoje iškovojo S. Perezas.
„Lotus“ – atsigavimas po košmaro (R. Grosjeanas – P. Maldonado 2:0)
„Lotus“ komandos rezultatai nesustoja banguoti. Po dviejų labai sėkmingų sezonų 2012 ir 2013 m., praėję metai buvo tarsi košmaras.
„Lotus“ vilkosi peletono gale ir turėjo rimtų finansinių problemų. Visgi šiemet situacija kiek pasitaisė ir ekipa iš aštuntosios vietos pakilo į šeštąją bendroje įskaitoje.
Pagrindiniam komandos pilotui Romainui Grosjeanui Vengrijoje pavyko iškovoti vienintelį podiumą. Prancūzas tarp lenktynininkų užėmė 11-ąją vietą (14 vieta 2014 m.), o Pastoras Maldonado – 14-ąją (16 vieta 2014 m.).
R. Grosjeanas šį sezoną buvo kaip reikiant supykęs, mat turėdavo užleisti savo vietą Jolyonui Palmeriui penktadienio pirmoje treniruotėje. Nepaisant to, prancūzas ir vėl gerokai pranoko P. Maldonado.
Kitąmet R. Grosjeanas pilotuos naujokės „Haas“ bolidą.
„Toro Rosso“ – pasiutęs jaunimas (M. Verstappenas – C. Sainzas 1:0)
Šį sezoną „Toro Rosso“ komanda į savo gretas pasikvietė mokyklinuką Maxą Verstappeną ir vos trejais metais vyresnį Carlosą Sainzą.
Daug kas stebėjosi, kad „Red Bull“ dukterinė ekipa pasirašė sutartis su tuo metu vos 16-a metų turėjusiu M. Verstappenu bei 19-amečiu C. Sainzu.
Visgi garsių lenktynininkų sūnūs pademonstravo, kad patirties stoka dar ne viskas. Jaunuoliai padėjo „Toro Rosso“ surinkti daugiau nei dvigubai taškų nei pernai (67 ir 30).
M. Verstappenas žavėjo sirgalius nuostabiais lenkimais ir aukštomis pozicijomis. Olandas du kartus pelnė ketvirtąsias vietas. Bendroje įskaitoje jis surinko 49 taškus ir užėmė 12-ąją vietą.
Tai geriausias „Toro Rosso“ lenktynininko rezultatas istorijoje (pagal taškus). M.Verstappenas vienas sugebėjo surinkti daugiau taškų nei visa komanda ankstesniais metais.
Tuo metu C. Sainzas debiutiniame sezone tenkinasi 15-ąja vieta.
„Sauber“ – puikus startas teliko prisiminimuose (M. Ericssonas – F. Nasras 0:1)
Neblogą greitį prieš sezoną bandymuose demonstravusi „Sauber“ atrodė šiemet pasieks aukštų rezultatų. Didelių finansinių išteklių neturinti šveicarų ekipa su trenksmu pradėjo šių metų sezoną ir Australijoje iškovojo 5-ą bei 8-ą vietas.
Visgi tai buvo tik sezono pradžios stebuklas. Vėliau komandos sportininkai Marcusas Ericssonas ir Felipe Nasras skambių laimėjimų nepasiekė.
F. Nasras šiemet debiutavo „Formulėje-1“ ir pranoko labiau patyrusį švedą. Bendroje įskaitoje brazilas užėmė 13-ą vietą (27 taškai), o jo kolega – tik 18-ąją (9 taškai).
Konstruktorių Taurės įskaitoje „Sauber“ šoktelėjo į 8-ą vietą ir nutraukė taškų badą po praėjusio sezono.
„McLaren“ – smūgis žemiau juostos (F. Alonso – J. Buttonas 0:1)
Legendinė komanda, su kuria čempionų vardus skynė tokie pilotai kaip Alainas Prostas, Niki Lauda, Ayrtonas Senna ar Mika Hakkinenas, šių metų sezoną norės pamiršti kaip įmanoma greičiau.
„McLaren“ pradėjo kol kas labai nesėkmingą bendradarbiavimą su „Honda“ ir puoselėjo ambicingus planus. Į savo gretas britai prisiviliojo ilgametį „Ferrari“ lyderį dukart pasaulio čempioną Fernando Alonso.
Ispanas neslėpė noro pakovoti dėl dar vieno trofėjaus, ko neabejotinai norėjo ir kitas F-1 vilkas Jensonas Buttonas.
Vis dėl to „Honda“ varikliai buvo labai nepatikimi ir silpni. Vyriausias pilotų duetas F. Alonso su J. Buttonu sugebėjo surinkti vos 27 taškus. „McLaren“ nublokšta bendroje įskaitoje į 9 vietą.
Paskutinį kartą devintoje vietoje „McLaren“ buvo 1980 m. (neskaitant 2007 m. diskvalifikacijos), kai jos garbę gynė A. Prostas ir Johnas Watsonas.
F. Alonso taškus pelnyti pavyko tik vieną kartą Vengrijoje, kai ispanas lenktynes baigė būdamas penktas. Tuo metu J. Buttonas keturiskart finišavo pirmajame dešimtuke.
Dėl labai prastos technikos F. Alonso, panašu, pykstasi su Ronu Dennisu ir netiesiogiai užsimena, jog gali palikti komandą.
„Manor Marussia“ – svarbu dalyvauti
Yra posakis, kad svarbu ne laimėti, o dalyvauti. Tai vienintelė paguoda ant bankroto ribos balansuojančiai „Marussia“.
Greičiu niekam neprilygstanti ekipa važiuoja tarsi kitoje lygoje. Panašiai kaip „Mercedes“, tik iš kitos pusės.
Šiemet „Marussia“ suteikė progą dalyvauti „Formulės-1“ varžybose trims pilotams: Roberto Merhi, Willui Stevensui ir Alexanderiui Rossi.
Iš jų bendroje įskaitoje geriausiai pasirodė R. Merhi, D. Britanijoje užėmęs 12-ą vietą. A. Rossi, trumpam pakeitęs tą patį R. Merhi po puikaus sezono GP2 pirmenybėse, liko antras.
Pernai „Marussia“ Konstruktorių Taurės įskaitoje užėmė devintąją vietą ir buvo pelniusi pirmuosius, tačiau kol kas vienintelius 2 taškus. Juos iškovoti tąkart pavyko šiemet mirusiam Jules Bianchi.
Šį sezoną „Marussia“ baigė paskutinėje dešimtoje vietoje.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794