Prieš Australijos GP dėmesio centre – „Mercedes“ naujovės

Prieš Australijos GP dėmesio centre – „Mercedes“ naujovės
logo 2012 Kovo 15 d. 15:33, Mercedes
Mercedes“ komandos techninis išradimas – su DRS įtaisu susietas bolido ortakis – tapo pagrindine diskusijų prieš Australijos GP lenktynių savaitgalį tema.
Nepaisant kitų ekipų abejonių dėl tokios naujovės atitikimo taisyklėms, Tarptautinė automobilių federacija (FIA) tokį sprendimą palaimino. Manoma, kad ši inovacija greitai pasklis po daugelį kitų rikiuotės bolidų.
Veikimo principas – neaiškus
Tiesa, iki šiol, panašu, niekas „Mercedes“ išradimo iki galo neperprato. Vienų teigimu, oru iš galinio sparno kraštų apipučiamos to paties sparno plokštės, kitų – oras nukreipiamas per visą bolidą į šio priekį ir apipučia priekinio sparno elementus. Gali būti, kad automobilyje yra dvi ortakių sistemos – viena nuolat veikianti priekyje, kita gale.
Nesvarbu, kuris sparnas apipučiamas, vamzdeliais oras teka tik tuomet, kai lenktynininkas įjungia DRS sistemą. Jei apipučiamas ir tarsi išjungiamas galinis sparnas, taip padidinamas maksimalus automobilio greitis tiesiojoje, jei priekinis – bolidas geriau subalansuojamas dideliu greičiu įveikiamuose posūkiuose, nes įprastu atveju įjungus DRS gale sukuriama prispaudžiamoji galia sumažėja, o priekyje išlieka tokia pati.
FIA: ortakiai išnyko, bet visai uždrausti nebuvo
Nors po 2010 m. sezono galinių sparnų apipūtimui ir išjungimui tiesiosiose naudoti ortakiai „Formulėje-1“ išnyko, tačiau jie, pasak FIA, nebuvo visiškai uždrausti – taisyklėse apribotas tik tokių prietaisų naudojimas, kai juos specialiai įjungia lenktynininkas. Jų veikimą susiejus su DRS, taisyklės nebūtų pažeidžiamos.
„Kai kurioms komandoms dėl to kyla abejonių, nes esą ortakiai yra uždrausti. Na, ortakių niekas neuždraudė. Panašu, kad tai, ką daro kai kurios ekipos, veikia tik įjungus DRS. Tai visiškai pasyvu, todėl nematau jokios tai draudžiančios taisyklės“, – jau Australijoje paaiškino FIA atstovas Charlie Whitingas.
Red Bull“: jei tai legalu, tai greitai pasklis
Čempionų „Red Bull“ komandos vadovas Christianas Horneris konstatavo, kad FIA palaiminus šią naujovę, ji netruks paplisti po kitus rikiuotės bolidus.
„Manau, kad taisyklių tikslas buvo eliminuoti ortakių naudojimą. Jei komanda rado kūrybingą būdą apeiti šią taisyklę, tuomet viskas priklauso nuo FIA“, – teigė britas, kurio ekipa, manoma, jau yra toli pažengusi kurdama savąjį sistemos variantą.
„Jei viena komanda rado būdą apeiti taisykles, neišvengiama, kad tuo keliu paseks ir kitos ekipos“, – pažymėjo jis.
„Mercedes“: esame visiškai ramūs
Išradimo autorės „Mercedes“ vadovas Rossas Brawnas, tuo tarpu, teigė visiškai neabejojantis naujovės legalumu.
„Mes turime sistemą ir nemanome, kad ji kelia kokių nors abejonių. Ar mes esame pirmieji, sukūrę tokią sistemą, ar ne, aš nežinau. Kokia tai sistema, aš nesiruošiu aiškinti“, – mįslingai kalbėjo specialistas.
„Dėl to, ką darome, jaučiamės labai ramūs. Visi visą laiką bando praplėsti galimybių ribas. Žiūrėsime, kaip keisis situacija per artimiausius kelis mėnesius, tačiau jei komandos manys, kad mūsų idėja yra patraukli, tuomet ji paplis ir kituose boliduose. Kol kas mes jos nematėme niekur kitur, tačiau aš nesiruošiu sakyti, kas tai yra“, – teigė britas.
„Net nėra apie ką diskutuoti. Kas apskritai yra ortakis? Žmonės kalba apie ortakius, o aš net nežinau, kas tai yra. Jei paklaustumėte FIA, kas yra ortakis, jie negalėtų to apibrėžti. Taigi, esame ramūs dėl to, ką darome, tikime, kad FIA tam neturi jokių priekaištų, tad žiūrėsime“, – pridūrė jis.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983