R. Brawnas: problemas reikia spręsti kompleksiškai

R. Brawnas: problemas reikia spręsti kompleksiškai
logo 2017 Kovo 18 d. 06:50, Mercedes
„Liberty Media“ jau ne kartą yra kalbėję apie komandų išlaidų mažinimą bet visi ankstesni bandymai neatnešė sėkmės. Naujasis „Formulės-1“ sporto direktorius Rossas Brawnas mano, kad panašias problemas reikėtų spręsti kompleksiškai.
Interviu prancūzų žurnalui „Auto Hebdo“ jis pareiškė, kad yra pasiruošęs suburti darbo grupę, kuri užsiimtų lenktynių žiūrimumo klausimais ir sektų komandų išlaidas.
R. Brawnas: „Mums reikia kompleksinio sprendimo, todėl yra svarbu neskubėti. Reikia laiko šios temos išvystymui. Iš pradžių reikia sukurti tvirtą bazę – mes turime sumažinti greičio skirtumus tarp komandų pirmaujančioje grupėje ir tarp tų, kurie yra peletono pabaigoje.
Klausimas tas, į ką mes turime remtis, kad ateityje F-1 būtų vystoma teisinga kryptimi? Priklausymas nuo finansinių resursų – viena iš sričių, kurią mes turime išanalizuoti. Ar reikia judėti finansinių apribojimų link, o gal įvesti techninius apribojimus? Atrodo kad mes turime panaudoti ir viena, ir kita.
Būtina sumažinti priklausomybę tarp mašinos greičio ir komandos finansinių galimybių, nes dabar „Formulė-1“ yra orientuota būtent į tai. Mes norime pagerinti visų F-1 dalyvių lygį, kartu netaikant jokių dirbtinių priemonių. Jei paaiškėtų, kad bolidams trasoje sunku rungtyniauti dėl itin efektyvios aerodinamikos, tai mes gausime teigiamą patirtį ir žinosime, ką reikia daryti.
Tai sudėtinga problema, kadangi mes norime, kad mašina turėtų pakankamą sukibimą su danga, kad ji būtų greita, bet kartu leistų persekioti varžovą trasoje ir jį aplenkti. Ar yra toks sprendimas? Taip, bet tam reikia surasti labai gerus specialistus ir duoti jiems pusantrų metų sprendimui paieškoti. Pasakysite, kad tokie bandymai jau buvo, kai veikė darbo grupė lenkimų skaičiui padidinti, bet aš nemanau, kad mes tada turėjome tiek gilių techninių žinių ir galimybių, kokias turime dabar.
Esminį vaidmenį suvaidino CFD. Anksčiau mes atlikdavome fizikinius bandymus aerodinaminiame tunelyje, kurie nenumatė darbo su dviem mašinomis iš karto, todėl tekdavo eiti į kompromisą. Dabar CFD prieš mus atveria neribotas galimybes. Reikia sukurti bolidą su labai geromis aerodinaminėmis savybėmis, kuris kartu paskui save nepaliktų tokio didelio turbulencijos srauto. Daugelis pasakys, kad tai yra neįmanoma, bet aš manau, kad yra atvirkščiai, kadangi mes niekada neužsiėmėme tokiais tyrimais.
Dabar veikia techninė darbo grupė ir mes ruošiamės dalyvauti jos darbe. Aš nesigaudau visose Strateginės grupės darbo subtilybėse ir nežinau, ką mes turime padaryti, bet mes turime FOM rėmuose sukurti savąją darbo grupę, sudarytą iš pripažintų ekspertų. Grupė neturi būti didelė – kokie 5 ar 6 žmonės. Tai turi būti labai patyrę specialistai, gerai suprantantys šią sritį. Jie komentuotų mūsų planus ir įtakotų, kad procesas būtų teigiamas.
Mums reikia, kad savo veikloje jie atsižvelgtų į lenktynių žiūrimumą, o taip pat padėtų kontroliuoti komandų išlaidas. Priimdami vieną ar kitą sprendimą, mes turime vykdyti vienus ar kitus uždavinius. Kiekvieną kartą mes turime atsakyti į tokius klausimus: „Ar gerai mes apie tai pagalvojome ir kaip tai priims žiūrovai? Ar įsivaizduojate, kiek visa tai kainuos? Ar žinome, kaip visa tai paveiks lenktynes?“


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983