R. Dennisas: sezono eigoje mes pradėsime stebinti visus

R. Dennisas: sezono eigoje mes pradėsime stebinti visus
logo 2016 Kovo 17 d. 06:55, McLaren
Interviu F-1 pasaulio čempionato oficialiai svetainei „McLaren Technology Group“ vadovas Ronas Dennisas pasakojo apie lūkesčius, kurių viliasi iš prasidedančio naujojo sezono...
- Kokių rezultatų galima tikėtis iš „McLaren-Honda“ komandos? Ar turi šansų F. Alonso ar J.Buttonas šiemet laimėti bent vieną etapą?
- Nenorėčiau daryti kvailų prognozių, bet manęs to nuolat klausia, todėl dar kartą atsakau.
Įvertinti jėgų pasiskirstymą tarp skirtingų „Formulės-1“ komandų yra labai sunku, skirtingai nei kitose sporto šakose. Vien dėl to, kad F-1 komandų tikslai kartais yra visai skirtingi ir jie nuolat keičiasi. Pernai „Mercedes“ komanda buvo akivaizdi lyderė ir esu įsitikinęs, kad ir šiemet jie bus labai stiprūs, bet jų pagrindiniai konkurentai tarpusezoniu darė viską, kad tik sumažintų atsilikimą. Todėl net „Mercedes“ vadovybei šiemet tvirtinti, kad jie tikrai trečią kartą laimės čempionatą, būtų labai neatsakinga. Ir jie to nedaro.
Šiais metais „McLaren-Honda“ dar negalės kovoti dėl pasaulio čempiono titulo, bet mes tikimės labai didelės pažangos lyginant su 2015 metais. Mes savo bazėje dirbame po 7 dienas per savaitę apskritą parą, lygiai taip pat ir mūsų kolegos Japonijoje, Sakuroje. Šios pastangos, suprantama, savaime negarantuoja jokios sėkmės, bet galite būti tikri, kad nė viena F-1 komanda tarpusezoniu nedirbo tokiu įtemptu tempu kaip mes. Nuo kažkurio momento šio sezono eigoje mes tikrai pradėsime visus stebinti.
Daugeliu pernykščių nesėkmių priežastimi buvo „Honda“ jėgainė, bet mes žinojome, kad 2015 metai bus tarpiniai mūsų naujoje sąjungoje su japonų variklių gamintojais. Tų problemų buvo galima tikėtis, o mes labai daug ko išmokome, mes supratome vieni kitus beveik visais klausimais, o pernai metų pabaigoje rezultatai pradėjo gerėti.
- Kaip komandoje bus paskirstytos pareigos tarp jūsų, Erico Boulliero, Jonathano Neale ir Josto Capito?
- Jostas kol kas dar neatėjo, bet mes tikimės, kad jis greitai užims savo postą. Tai talentingas specialistas su didelėmis ambicijomis. Vos tik pradėjęs su juo derybas, iš karto supratau, kad jis bus naudingas „McLaren“.
Naujoji J. Neale užduotis – vyriausiasis „McLaren Technologu Group“ operacijų direktorius, šis darbas jam žinomas iš „British Aerospace“, kur jis praleido 10 metų iki atėjimo pas mus. Reikia suprasti, kad „McLaren technology Group“ yra kur kas daugiau nei tik „Formulės-1“ komanda – per artimiausius šešerius metus mes žadame išleisti net 15 naujų sportinių automobilių modelių, pakviesti į darbą dar 250 specialistų, kad galėtumėme patenkinti didėjančią mūsų automobilių paklausą. Ir J. Neale bus už visa tai atsakingas.
Tuo tarpu Ericas yra tikras lenktynininkas. Jo užduotis – valdyti komandą lenktynių savaitgalių metu ir jis puikiai su tuo darbu susitvarko. Tikiu, kad jie puikiai derės su Jostu Capito, o kai ateis laikas, ir su J. Neale, nes į jo pareigas įeis ir dalyvavimas „Formulėje-1“.
- Ar galima pasakyti, kad abu jūsų pilotai yra per daug „suaugę“ ir turtingi, kad būtų alkani dėl pergalių?
- Tai visiškai ne taip. Fernando ir Jensonas yra pati geriausia pilotų pora dabarinėje „Formulėje-1“. Būnant 34 ir 36 metų, gyvenimas tik prasideda. Tai jauni vaikinai, labai geros fizinės formos ir kartu labai patyrę, ši jų patirtis leidžia mus kartu su „Honda“ judėti į priekį. Ar per turtingi? Taip, jiems yra gerai mokama už jų meistriškumą. O pergalių alkis išliko toks pats.
- Ar galite garantuoti, kad jaunojo Stoffelio Vandoorne laukia geresnė ateitis „McLaren“ komandoje nei atsitiko su Kevinu Magnussenu, kuris išėjo iš komandos?
- Kaip ir Kevinas, Stoffelis yra labai talentingas jaunas lenktyninkas, jis daug ko išmoko, dalyvaudamas „McLaren“ jaunimo programoje, prie kurios prisjungė prieš trejus metus. Pernai jis įtikinamai laimėjo GP2 čempionatą, iškovojęs 7 pergales. Stoffelis labai išaugo per pastaruosius metus. Jis visada buvo labai išlaikytas, o dabar jau turi ir patirties, nebūdingos tokiam jaunam amžiui. Jo fizinė forma dabar jau atitinka „Formulės-1“ lygį.
Šį sezoną jis praleis Japonijos Superformulėje, lenktyniaus „Dandelion Racing“ komandoje su „Honda“ varikliais. Šios serijos mašinos yra labai greitos ir jis čia konkuruos su buvusiais F-1 pilotais – Kamui Kobayashi, Kazuki Nakajima ir kt. Jo pasiruošimas „Formulei-1“ vyksta kruopščiai ir pagal planą ir tikuosi, kad 2017 metais jis jau bus pasiruošęs.
- Tai kokia jūsų komandos sudėtis gali būti 2017 metais?
- Aš į šį klausimą atsakyti kol kas negaliu. F. Alonso ne vieną kartą ya pasakęs, kad su mumis praleis visus trejus metus, numatytus kontrakte. Jo sutartis nenumato jokių kitokių variantų ir yra numatyta konkrečiam laikui – 3 metams.
Kai dėl J. Buttono, tai sezono eigoje mes su juo aptarsime šį klausimą. Bet jis yra pasulio čempionas, vienas iš pačių geriausių pilotų. Bet kokia komanda norėtų jį turėti. Noriu dar kartą pabrėžti, kad mes esame patenkinti tuo, kad pas mus lenktyniauja Fernando ir Jensonas. Prie šios kompanijos galima pridėti ir Stoffelį, rezervinį pilotą.
- Ar jus nuvylė, kad kol kas nepavyksta susitarti dėl naujo Sportinio bei Techninio reglamento nuo 2017 metų?
- „Formulė-1“ yra sudėtingas biznis. Žmonės paprastai skiria didžiausią dėmesį įvykiams trasoje, bet už jos ribų konkurencija tarp akskirų dalyvių yra kur kas nuožmesnė, tame tarpe kovoje dėl rėmėjų. Ne, aš nenusivyliau, kad susitarti kol kas nepavyksta. Darbas tęsiasi, klausimai, kuriuos reikia suderinti, yra sudėtingi ir daugialypiai, čia susikerta daug skirtingų interesų. Labaiu aš gailiuosi, kad nepavyksta šiuo derybų išlaikyti paslaptyje.
Jau sakiau, kad „Formulė-1“ yra itin sudėtingas verslas, bet ji išlieka fantastikšku sportu. Mes visi suprantame, jog būtina išsaugoti pasaulio automobilių sporto „viršūnės“ titulą, todėl reikia adaptuotis prie dabarties realijų. Bet vidiniai klausimai turi būti aptariami prie uždarų durų ir nereikia skleisti visų detalių.
- Ar jus jaudina tai, kad komanda jau kuris laikas neturi pagrindinio rėmėjo?
- Džiaugiuosi, kad man uždavėte šį klausimą, kadangi mano atsakymas yra „Ne“. Manau kad pagrindinių rėmėjų laikas „Formulėje-1“ jau užsibaigė. Dabar rėmėjai kelia kur kas didesnius reikalavimus, nei anksčiau – jie galvoja apie savo strategijų aktyvaciją ir nori vykdyti skirtingas rinkodaros programas. Tie laikai, kai ant bolidų šonų matėme milžiniškus verslo įmonių logotipus, jau praeityje...


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553