R. Grosjeanas: mes užimame laukimo poziciją

R. Grosjeanas: mes užimame laukimo poziciją
logo 2015 Rugpjūčio 20 d. 06:55, LAT Photographic
Praėjusių metų „Lotus“ mašina pasirodė esanti labai nesėkminga, o šiame sezone komanda jaučiasi kur kas tvirčiau ne vien dėl to, jog perėjo prie „Mercedes“ jėgainių, bet ir dėl kur kas efektyvesnės važiuoklės.

Antra vertus, dėl finansinių sunkumų ši komanda iš Enstono faktiškai yra sustabdžiusi tolesnį bolido tobulinimą. Savo interviu „AutoHebdo“ žurnalistams Romainas Grosjeanas apžvelgė šio sezono pirmąją pusę ir kalbėjo apie galimą komandos pardavimą...
- Ką jūs manote apie pirmąją šių metų sezono dalį?
- Mes praleidome keletą labai dėkingų progų uždirbti daugiau taškų. Mechaninė problema atėmė iš manęs galimybę finišuoti penktam Australijos etape. Malaizijoje taip pat turėjome gedimų, Kanadoje aš pats padariau klaidą, o Austrijoje sulūžo pavarų dėžė... Nesėkmių buvo labai daug...
Iš kitos pusės, mes pasiekėme kur kas didesnio progreso lyginant su praėjusiais metais. Dabar komanda kur kas labiau supranta savąjį bolidą. Nuo pat pirmųjų ratų prie E23 vairo buvo aišku, kad mes turime labai gerą pagrindą. Mes gerai pradėjome šį sezoną, bet vėliau nesugebėjome įdiegti tiek naujovių, kiek planavome. Būtent todėl paskutiniuose etapuose mes nusiritome kiek atgal.
Ar bolidas tapo geresnis vien dėl perėjimo prie „Mercedes“ jėgainių?
- Motoras yra visai atskira kalba. Kai kalbu apie naujoves, aš jo neliečiu. Dabar mašina iš esmės skiriasi nuo pernykštės. Taip, mes naudojame jėgos agregatą, kuris prieš metus laimėjo F-1 pasaulio čempionatą ir šiais metasi su juo yra kur kas paprasčiau. Beje, jei mes „Mercedes“ jėgainę būtumėme naudoję pernai, tai, žinoma, būtų išsprendę nemažai problemų. Bet ar tai būtų smarkiai pakeitę visą mūsų sezoną? Vargu...
- Ko jums trūksta, kad galėtumėte pakovoti dėl vietų penketuke?
- Enstone dirba puikūs specialistai, kurie žino, ką reikia daryti. Dabar pas mus nepakankamai gera aerodinamika, mums trūksta naujovių, kurios kol kas lieka gulėti dėžėse. Bet E23 yra labai geras pagrindas tolimesniam darbui.
- Ar „Lotus“ dar turi lėšų bolido tobulinimui?
- Nemaža dalis komandų dabar atsidūrusios sunkioje finansinėje padėtyje. Visas sezonas reikalauja be galo daug pinigų, o galimybė išlaikyti gerą mašinos tobulinimo tempą iš esmės priklauso nuo jūsų piniginės storio. Pavyzdžiui, atlikti naujo priekinio sparno „chrash“ testą nėra taip paprasta. Būdavo, jog per pirmąją sezono dalį kartais mums tekdavo gudrauti, ypač kai tai liesdavo biudžetą. Mes neturime tiek pinigų, kiek jų turi „Red Bull“ ir „McLaren“, kurie gali sau leisti naujoves kiekviename etape. Dabar mes esame užėmę laukimo poziciją. Aš tikiuosi, kad šis periodas bus pakankamai trumpas ir mes galėsime judėti toliau.
- Iš vienos pusės komandos bendrasavininkis Gerardas Lopezas sakė, kad viskas klostosi gerai, iš kitos – britų kreditoriai vis dažniau primena apie save. Kaip toks neapibrėžtumas veikia atmosferą komandoje?
- Situacija nėra ideali. Kuomet kompanija yra priversta išsisukinėti, tai neprideda stabilumo. Iš kitos pusės, pas kaimynus žolė visuomet būna žalesnė, ar ne? Kai kas labai daug kalba apie „Lotus“ problemas ir tai leidžia jiems nuslėpti savo bėdas.
„Genii Capital“ turi didelius resursus, bet dabar kalba eina apie komandos pardavimą ir logiška, jog savininkas nenori pinigų dėti ten, kur bus vieni nuostoliai. Bet tai netrukdo mums kiekviename etape stoti į lenktynių startą. Jei paklausyti inžinierių, jų nuomone, mašinos tobulinimui dar reikia apie šimto milijonų eurų. Jei stoti finansininkų pusėn, tai kam investuoti tokias milžiniškas sumas, jei Konstruktorių taurės įskaitoje pavyks atsilošti vieną ar dvi pozicijas ir gauti papildomi priziniai pinigai neatpirks tų sumų, kurias reikės investuoti.
- Kaip manote, jei jūsų komandą nupirktų „Renault“ koncernas, ar tai būtų pliusas?
- Visų pirma, tai naudinga būtų visai „Formulei-1“. Be to, aš turiu labai senus ryšius su „Renault“, kuri suvaidino nemažą vaidmenį mano karjeroje nuo 2005 metų, kai aš patekau į jų jaunimo mokymo programą. Po to jie padėjo man debiutuoti ir „Formulėje-1“. Vėliau mane atleido ir tai buvo ne pats geriausias laikotarpis mūsų santykiuose, bet aš pasistengiau sugrįžti į „Formulę-1“ ir sugebėjau devynis kartus pakilti ant podiumo vairuodamas mašinas, turinčias „Renault“ variklius.
Būtų labai malonu vėl starto pozicijose pamatyti „Renault“, tai būtų pliusas ir visam F-1 čempionatui, ir žiūrovams, beje, ne vien Prancūzijos. „Formulei-1“ labai reikia didžiųjų automobilių gamintojų, jie sugebėtų daug investuoti į mūsų sportą, juk prancūzų automobilių gamybos koncernai seniai neturėjo galimybės sužibėti.
Labai gerai pasijusti gamyklinės komandos dalimi ir aš esu įsitikinęs, kad „Renault“ jau artimiausiu metu pagerins savo jėgos agregatą. Šiuo momentu „Mercedes“ jėgainės yra pačios geriausios, bet iki kito sezono pradžios galima labai daug ką padaryti.
- Paprastai nuo Spa etapo prasideda pilotų perėjimų iš komandos į komandą banga. Ar jūs laukiate kokių nors rimtų permainų, ar tai pakeis jūsų ateitį?
- Kol kas esminį vaidmenį visam tame vaidina Kimis Raikkonenas. Jei vieta „Ferrari“ komandoje atsilaisvintų, tai iššauktų grandininę reakciją. Ar man bus naudingos tokios permainos? Ar kol kas stengiuosi neaptarinėti šios temos.
- Ar pirmųjų treniruočių praleidimas turi įtakos jūsų rezultatams?
- Pasakysiu taip: iš pradžių buvo sunku su tuo susitaikyti, kadangi aš nepažįstu nė vieno piloto, kuris savo noru užleistų vietą kitam. Aš kiekvieną rytą treniruojuosi ne tam, kad vėliau sėdėčiau be darbo boksuose. Prarasti pusantros valandos darbo trasoje nėra ideali situacija. Jei taip nesielgia „Mercedes“, „Ferrari“, „Red Bull“ ir „McLaren“ komandos, vadinasi, jos įsitikinusios, jog tai yra kontrproduktyvu. Mūsų komandoje yra kitaip, ir tai leidžia mums išgyventi. Su tuo aš privalau susitaikyti. Geriausia, ką aš galiu padaryti – aplenkti komandos kolegą ir įrodyti, kad esu stipresnis.
- Ar jums yra sunku suprasti situaciją su Pastoru Maldonado?

- Iš dalies – taip. Man regis, kad tai nėra teisinga, bet toks jau yra gyvenimas.
- 2014 metais visi galvojo, kad jūs esate pajėgus laimėti lenktynes, bet nuo to laiko daug kas pasiteikė ir dabar jūsų užduotis yra pakovoti dėl vietos ant podiumo...
- Žinote, dar 2012 metais Fernando Alonso kovojo dėl čempiono titulo, o šiemet – tik dėl patekimo į antrąją kvalifikacijos dalį. Visi supranta, kad pilotas yra priklausomas nuo mašinos ir šiuo atveju reikia būti pragmatiku. „Formulė-1“ nėra lengvoji atletika, kur sportininkas gali pasitikėti tik savo kojomis...
- Ar dėl to jaučiate nusivylimą?
- Pasakysiu taip: jei kovoju dėl vietos ant podiumo, viskas būna kur kas lengviau...
- Ko jūs laukiate iš antrosios sezono pusės? Ar dar lieka šansų „Lotus“ kitais metais tapti geriausia „Mercedes“ kliente?
- Akivaizdu, kad ne. Kažkuriuo metu mes „Williams“ ekipai nusileidome net 0,5 sek., tačiau mažinome šį atsilikimą. Mes pabadėme kai ką padaryti, bet „Williams“ labai aktyviai tobulino savo bolidą ir gerokai pridėjo greičio.
Dabar mūsų tikslas yra Konstruktorių taurės įskaitoje aplenkti „Force India“ komandą. Silverstoune jie pristatė savo naująją važiuoklę, todėl mums pasiekti tikslo bus gana sunku. Jei mums pavyktų užduotį įvykdyti, kitas žingsnis būtų pasistengti aplenkti ir „Red Bull“, bet tai būtų labai sunkiu uždaviniu, nes tai labai gera komanda, kuri buvo susidūrusi su problemomis sezono pradžioje, bet dabar žygiuoja septymyliais žingsniais. Tai ypač buvo matyti Vengrijoje.
- Nuo Spa keičiasi starto procedūra. Ar galima tikėtis daug klaidų?
- Tikrai bus kur kas daugiau neapibrėžtumo, bet komandos dirbs ir mokysis, kad viskas būtų sklandu. Nemanau, kad situacija iš esmės pasikeis. Niekada nebus taip, kaip yra GP2, kur pilotas pilnai kontroliuoja starto procedūrą, bet mums atsiras galimybė kur kas labiau pajausti bolidą starto metu. Mes žadame padaryti taip, kad variklio nustatymai leistų didelę pasirinkimo laisvę, būtų kur kas mažiau specifiški. Spa visi pabandys pasitreniruoti ir galės įvertinti sankabos lygį. Tiesą pasakius, labai daug kas priklausys nuo varančiųjų ratų prasisukimo. Dabar teisėjams reikės stebėti, kad komandos nepradėtų sankabos nustatymų „karų“.
- Tai bene pirmas žingsnis link to, kad mašinos valdyme visą atsakomybę sugrąžinti patiems pilotams. Kokį bolidą jūs norėtumėte pilotuoti 2017 metais?
- Man labai patiko 2012 ir 2013 metų sezonai, kai didelę įtaką turėjo padangų būklė. Visam tam nemažos įtakos turėjo lenktynininko vairavimo stilius. Lenktynių pradžioje būdavo problemų, bet vėliau viskas normalizuodavosi, kai kuriuose posūkiuose galėdavai panaudoti visus savo kozirius.
Antra vertus, nors visi kalba, kad dabar labai lengva vairuoti, aš to nepasakyčiau – gal kiek sumažėjo tik fizinės apkrovos. Būtent dėl to F-1 debiutantams tapo lengva adaptuotis. Aš tai aptarinėjau su Jensonu Buttonu, kuris sakė, kad 2004 ir 2005 metų sezonai buvo patys geriausi jo kartos pilotams. Aš debiutavau „Formulėje-1“ gerokai vėliau, todėl mano orientyrai yra 2012 ir 2013 metai. Penki skirtingi nugalėtojai per pirmus 5 etapus 2013 metais, padangos, kurios labai greitai susidėvėdavo, strategijos, kur kas didesnės fizinės apkrovos. Būtent prie to turėtų sugrįžti „Formulė-1“.
- Ši idėja truputį prieštarauja tam, prie ko mes einame, kadangi 4 sustojimai boksuose nebuvo vieningai palaikomi?
- Visada buvo „už“ ir „prieš“. Anksčiau pilotas išties vaidindavo didesnį vaidmenį. Bet visa tai jau praeityje. Dabar yra tik bolidas ir viskas. Silverstoune padangų sudėtis per kieta, dėl to „Mercedes“ visus lenkė daugiau nei sekunde kiekviename rate, kadangi jie yra pasiekę didžiausio efektyvumo su kietomis padangomis. Kai padangos būna minkštesnės, skirtumas kiek sumažėja. Dabar su minkštosiomis padangomis galima nuvažiuoti apie 20 ratų, tuo tarpu kai 2013 metais – tik 4 ar 5, priklausomai nuo to, kaip pilotas mokėjo tausoti padangas.
- Argi lenktynių „vaizdelis“ nenukenčia nuo to, jog privalai kontroliuoti daugybę faktorių: padangų dėvėjimąsi, degalų ekonomiją, baudas...
- Nico Rosbergo tėvas taip pat turėjo taupyti degalus. Tais laikais neretas atvejis būdavo, kai pilotui pasibaigdavo benzinas dar iki finišo, dabar, laimei, to nebūna. Tas pats yra ir su padangomis: anksčiau nuolat reikėdavo stebėti jų būklę ir taupyti.
Naujove tapo baudos, kai piloto mašinoje keičiami jėgos agregato komponentai, kurie atsirado dėl to, kad šis sportas taptų teisingesnis. Jei ne tai, tai didžiosios komandos be jokių skrupulų naujas jėgaines montuotų kiekvienam etapui.
- Ar jums neatrodo, jog kur kas paprastesnė ir daugeliui suprantamesnė „Formulė-1“ viską ištaisytų?
- Galbūt taip, su publika reikia didesnio kontakto, o pačios lenktynės nebūna neįdomios. Būna kova, būna lenkimai. Jau sakiau, kad mielai sugrįžčiau į 2012 ir 2013 metų sezonus dėl geresnio laiko rate ir didesnio padangų dėvėjimosi. Bet ir dabartinės lenktynės nėra blogos. Nemanau, kad Vengrijos GP paliko daug abejingų sirgalių. Kas galėjo įsivaizduoti, kad ant podiumo nebus nė vieno „Mercedes“ nario? Tą patį galima pasakyti ir apie Silverstouną, kai į priekį buvo išsiveržę abu „Williams“.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794