R. Smedley: dabar reikia apsispręsti, koks bus kitas mūsų tikslas

R. Smedley: dabar reikia apsispręsti, koks bus kitas mūsų tikslas
logo 2014 Gruodžio 03 d. 06:55, LAT Photographic
„Williams“ komandos sėkmė 2014 metų „Formulės-1“ sezone, be kita ko, siejamas ir su naujo specialisto – Robo Smedley atėjimu.
Iki tol šis britas dirbo „Ferrari“ komandoje F. Massos lenktyniniu inžinieriumi, o „Williams“ sulaukė paaukštinimo ir yra atsakingas už abiejų bolidų parengimą varžyboms.
Galiausiai komanda užėmė 3 vietą Konstruktorių įskaitoje, labai įtikinamu rezultatu aplenkusi „McLaren“. O „Williams“ pilotai šį sezoną devynis kartus kilo ant podiumo, tarp jų ir paskutiniame etape Abu Dabyje. Interviu leidiniui „Esquire“ Robas Smedley susumavo šio sezono rezultatus ir papasakojo apie pasiruošimą 2015 metų sezonui.
- Kokius prisiminimus paliko pasibaigęs sezonas?
- Svarbiausia, kad mūsų komanda yra patenkinta rezultatu. Mes padarėme tai, ko iš mūsų buvo reikalaujama. „Williams“ techninis departamentas buvo iš esmės pertvarkytas, o pati komanda pergyvena pereinamąjį etapą, bet, atrodo, einame teisinga kryptimi. Mums pavyko įvykdyti užduotis, kurios buvo finišuoti 3 ar 4 Konstruktorių taurės vietose. O dabar atėjo laikas, kuomet komandai reikia apsispręsti, koks bus tolimesnis mūsų tikslas.
- Ar seniai komanda pradėjo ruoštis 2015 metų sezonui?
- Šis darbas prasidėjo prieš šešis mėnesius. Kai tik buvo užbaigtas šių metų bolido modernizavimo procesas, mes pradėjome kurti naujos mašinos važiuoklę. Iš tikrųjų, pasiruošimas prasidėjo būtent tada.
- Ar toli yra pasistūmėta?
- Pirminė naujos mašinos projektavimo stadija jau yra užbaigta, dabar vyksta antras etapas. Mes dirbame ties bolido korpusu, bet patį didžiausią dėmesį skiriame aerodinamikai – tai yra viena iš svarbiausių „Formulės-1“ mašinų konstravimo sričių. Mašinos greitis daug kuo priklauso nuo prispaudžiamosios jėgos, todėl komandos šioje srityje stengiasi pasiekti maksimumo, nes tokiu būdu užtikrinamas geriausias ratų sukibimas su trasa. Bet kartu reikia kuo labiau sumažinti priešpriešinį pasipriešinimą, kad bolidas būtų greitas tiesiosiose. Būtent tuo mes dabar ir užsiimame.
- Ką pasakysite apie lenktynių skaičiaus per sezoną padidinimą iki dvidešimties?
- Mes turime atskirą logistikos skyrių, kuriame šiuo metu kaip tik ir dirbama aiškinantis, kaip mes vyksime į konkrečias varžybas ir kaip grįšime iš jų. Suprantama, jog kalbame ne vien apie darbuotojų nuvykimą, nes reikia nuvežti ir bolidus bei labai daug įrangos. Kartais būna, kad lenktynėse, tarp kurių tik savaitės tarpas, vyksta skirtinguose pasaulio taškuose. Todėl logistikos požiūriu tuomet būna labai sudėtinga.
- Kiek laiko poilsiui turės pilotai iki naujojo sezono?
- „Formulės-1“ pilotai yra tokioje pat situacijoje kaip ir futbolininkai: sezonas tęsiasi labai ilgai, o tarpusezonis lieka labai trumpas. Jie turi kažkokį nedidelį laiką poilsiui, bet ir tuo metu privalo rūpintis savo fizine forma, kad naujojo sezono pradžioje fizine prasme būtų gerai pasiruošę. Pilotų pasiruošimo periodas yra išskirstomas į keletą etapų, be to, kiekvienas pilotas turi tam tikrų įsipareigojimų savo rėmėjams. Taigi, atostogų lenktynininkams beveik nebelieka.
- O ar jums kaip nors pavyksta pasislėpti nuo spaudos dėmesio?
- Jei atvirai, tai šiuo atveju tvarka yra labai griežta. Mūsų sportas ne pirmus metus sukelia didelį masinį susidomėjimą, sirgaliai tampa ne tik vis labiau techniškai išprusę, bet supranta „Formulės-1“ politines peripetijas. Žmonių domėjimasis F-1 reikalais tampa vis labiau gilesnis ir niekada nemažėja, nesvarbu, ar tą savaitgalį vyksta lenktynės, ar ne. „Formulė-1“ kartu yra ir išskirtinumas, ir glamūras – prisiminkite kad ir jachtų paradus Monte Karle ar Abu Dabyje. Mes esame šio sistemos vidus ir ne viską pastebime, tai mums padeda padaryti žiniasklaida.
- Kuo jūs užsiimsite artimiausiais mėnesiais?
- Mano užduotis – tęsti pradėtus darbus ir toliau siekti tikslo. Kai aš prisijungiau prie „Williams“ komandos balandžio mėnesį, labai daug laiko praleidau pertvarkydamas tam tikrus technikos departamento skyrius ir toliau dirbu ta kryptimi. Mūsų inžinierių grupė dabar jau atrodo pakankamai solidžiai ir mes galime spręsti mums keliamas užduotis. Svarbiausia dabar – komandą vesti į priekį. Progresas turi būti stabilus, tik taip kitas sezonas mums bus dar sėkmingesnis.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794