R. Taffenas: baudos dėl variklių tikrai bus

R. Taffenas: baudos dėl variklių tikrai bus
logo 2014 Liepos 19 d. 14:16, Renault
Po treniruočių Vokietijos GP etape „Renault“ kompanijos vyriausiasis variklių konstruktorius Remis Taffenas susitiko su žurnalistais ir aptarė šio savaitgalio lenktynių perspektyvas ir galimas baudas, kurios bus skirtos už viršytus pakeistų variklio sistemų limitus.
- Silverstoune per testus „Renault“ išbandė naują variklio sistemos programinę įrangą, ar ji leido pasiekti kokio nors progreso?
- Taip, naują programinę įrangą mes testavome Silverstoune, bet nepasiekėme norėto rezultato. Per treniruotes Hockenheime mes vėl ją išbandėme. Perspektyvos neblogos, bet programinę įrangą dar būtina derinti. Per šeštadienio trumpas treniruotes ją dar kartą išbandėme. Rezultatas – nauja programinė įranga gali duoti ne šimtosiomis, o dešimtosiomis sekundės dalimis geresnį rezultatą kiekviename rate. Tačiau tikslus rezultatas bus tik po to, kai nauja kompiuterinė programa bus išbandyta per lenktynes sekmadienį.
- Papasakokite apie naują energijos sunaudojimo kontrolės sistemą. Ar jums pavyksta gauti daugiau energijos iš MGU-H bloko?
- Reikalo esmė yra ne energijos sąnaudų kontrolė, o vidaus degimo variklio sąveikos su kitomis jėgainės dalimis derinimas. Nenoriu aiškinti smulkmenų, bet kalba eina apie pagrindinio variklio efektyvumo didinimą.
- Ar atnaujinant programinę įrangą nebus pakenkta gerai veikiančioms kitoms elektroninėms sistemoms?
- Daug ką galima suderinti dinaminių testų metu ir dirbant su stimuliatoriumi. Pagrindinė problema yra ta, kad bolido jėgainė veikia ant konkrečios važiuoklės ir neaišku, kokią tai gali turėti įtaką įvairių sistemų tarpusavio veiklai. Būtent tokiomis problemomis pastarąsias savaites užsiiminėjo „Renault“ variklių kūrėjai, kurie beveik kiekvieną dieną surasdavo kažką naujo.
- Ar nauja programinė įranga leido labiau padidinti variklio galią, ar pagerinti jėgainės valdymo savybes?
- Pagerėjo ir tas, ir tas. Bet degalų sąnaudos yra apribotos, todėl jei padidinsite jėgainės efektyvumą ir padidės galia, išaugs ir degalų sąnaudos. Todėl tai nėra paprasta užduotis.
- Ar yra kokios nors informacijos apie jūsų jėgaines naudojančius „Caterham“ bolidus?
- Ant K. Kobayashi bolido užsidegė degalai. Aš nežinau, kurioje vietoje degalai nutekėjo. Kai degalai jau sudegė, labai sunku nustatyti vietą, kur įvyko nutekėjimas.

- Ar bus galima antrą kartą panaudoti šią jėgainę?
- Kai kuriuos jėgainės komponentus – ne, nes jie yra smarkiai apdegę. Mes jau turėjome panašių situacijų, jų pasekmės yra labai liūdnos. Laimei, kad šio variklio resursas jau ėjo į pabaigą, todėl tai nėra itin didelis praradimas, kaip būna su nauju varikliu.
- Įvairius jėgainės komponentus bandote derinti skirtinguose darbo ciklo etapuose. Kodėl taip yra daroma?
- Visų pirma, skirtingi komponentai turi skirtingus darbo ciklus. Pavyzdžiui, energijos kaupiklis išlaiko nuo 6 iki 8 tūkst. kilometrų, vidaus degimo variklis – 3000 km, turbina – 4000 km. Jei pažiūrėti į lentelę, kurią FIA išdalina prieš kiekvieną etapą, matyti, kad kai kurie komponentai turi didesnį resursą. Taip leidžiama spręsti patikimumo problemas. Jei viskas būtų idealu, tai būtų galima visą jėgainę naudoti iki ciklo pabaigos, tačiau taip nėra ir tenka keisti atskirus jėgainės komponentus skirtingu laiku.
- Praėjusią savaitę jau išbandėte kitų metų sezono variklį dinaminiuose bandymuose. Kiek jis skiriasi palyginus su šio sezono varikliu?
- Skirtumų nėra labai daug: pagrindas lieka tas pats, tačiau tarp sezonų bus leidžiama nemažai ką pakeisti. Analizuojame labai daug pakeitimų, ir jei jie pasiteisins, juos ir padarysime. Žodžiu, darbas vyksta.
- Ar iškilo kokių nors problemų dėl palyginti karšto oro Hockenheime?
- Šiame regione mes dar niekada nedirbome su nauja hibridine jėgaine, todėl dar tik susipažįstame su naujais variklių sistemos darbo ypatumais ir iš to darome išvadas. Iki šiol viską bandėme tik dinaminiuose testuose. Ar bus netikėtų problemų? Nemanau. Mes daug ką esame numatę, beliks tik padirbėti su jėgainės reguliavimu. Nors negalime pasakyti, kad treniruotės Hockenheime praėjo be problemų.
- Ar per lenktynes tikitės kažkokių netikėtumų?
- Ne. Jei jų ir bus, tai jie nebus susiję su karštu oru.
- Sezonas dabar įpusėjo. Kokia tikimybė, kad jo pabaigoje reikės panaudoti šeštą ar net septintą variklį ir už tai gauti baudas?
- Tokia tikimybė labai didelė.
- Vadinasi, kad antroje sezono pusėje bus daug baudų dėl variklių keitimo?
- Tokios baudos tikrai bus. Taisyklės per griežtos pereinamuoju laikotarpiu. Šeštos jėgainės naudojimas pas daugelį mūsų klientų yra labai realus.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553