R. Taffenas: „Renault“ jėgainė „Mercedes“ nusileidžia apie puse sekundės

R. Taffenas: „Renault“ jėgainė „Mercedes“ nusileidžia apie puse sekundės
logo 2016 Birželio 05 d. 06:55, Renault Sport F1
Monake debiutavo nauja „Renault“ jėgos agregato versija, kuriai prancūzų variklių gamintojai pranašauja labai gerą ateitį. „Renault“ vyriausiasis motoristas Remis Taffenas papasakojo apie naujovę ir apie tai, kiek jiems pavyko sumažini atsilikimą nuo pirmaujančio „Mercedes“ jėgos agregato...
- 2015 metais pagal patikimumą „Renault“ jėgainė mažai kuo lenkė „Honda“ agregatą, bet šiame sezone jūsų jėgainės yra tarp pačių patikimiausių. Kaip galima paaiškinti šį stebuklą?
- Mes matome darbo rezultatus, kurie prasidėjo 2015 m. antroje pusėje. Po pusantrų metų veiklos su hibridiniais jėgos agergatais mes supratome, kokia kryptimi privalome judėti. Kažkuriuo momentu pernai mes visai sustabdėme senąją jėgainės efektyvumo didinimo programą ir susitelkėme tik ties patikimumo didinimu, kad būtų padėtas labai rimtas pagrindas pirmam 2016 m. etapui.
- Kodėl pernai buvo tiek daug problemų su patikimumu?
- 2014-2015 m. žiemą mes, dirbdami su jėgaine, taikėme pernelyg agresyvų darbo stilių ir už tai sumokėjome labai didelę kainą. O pernai sugebėjome sugrįžti prie normalaus darbo režimo. Jėgainės specifikacija pirmam šių metų etapui buvo patvirtinta sausio mėnesio pradžioje. Po to mes sukūrėme atnaujinimų programą, kurios rezultatai ir buvo parodyti Monake. Paprasčiausiai mes sugrįžome prie planinės modernizacijos kelio, kiek nuošaliau palikdami norą kuo greičiau pasivyti pirmaujančius jėgainių gamintojus.
- Kokie jėgainės komponentai jums vis dar kelia didžiausių rūpesčių?
- Ne paslaptis, kad didžiausios mūsų problemos buvo susijusios su vidaus degimo varikliu. Pavydžiui, reikėjo pašalinti nuolatinius stūmokių gedimus. Su MGU-H bloku taip pat buvo problemų.
- Žiemą jūs išnaudojote 7 žetonus jėgos agregato tobulinimui, o Monake pristatytoms naujienoms – dar 3 žetonus. Lyginant su pasiekta pažanga, tai jau nėra tiek daug...
- Nepamirškite, kad labai daug žetonų mes išnaudojome pernai metų pabaigoje jėgainės perkonstravimo etape. Mes nespėjome pagaminti absoliučiai visų naujų detalių vienu metu, todėl iš pradžių išbandėme tik dalį jų. O tai nedavė beveik jokios pažangos. Nors buvo nemalonu, mes žinojome, jog visa tai smarkiai padės 2016 metais, nes buvo parengtas pagrindas dabar aktualiai jėgainei. Kartu tai leido žiemą sutaupyti keletą žetonų.
- Papasakokite apie naujienas, pristatytas Monake etape?
- Mes panaudojome 3 žetonus degimo kameros modifikacijai bei uždegimo sistemos patobulinimui. Tokiu būdu pavyko pagerinti patį kuro degimo procesą ir nutolinti detonacijos procesą. Tai leido pasiekti kur kas didesnio suspaudimo laipsnio ir kartu – gauti didesnę variklio galią.
- Ką galite pasakyti apie variklio dinaminių charakteristikų elastingumą?
- Logiška, kad ir jos tapo geresnės. Kur kas stabilesnės proceso cilindre sąlygos ir kur kas efektyvesnis kuro sudeginimas leidžia taip reguliuoti variklį, kad būtų gauta kur kas tolygesnė galios svyravimo kreivė. Kuo greičiau yra deginamas kuras, tuo lengviau yra kovoti su detonacija. Čia nėra jokos paslapties. Situacija primena uždarą ratą – jei jūs pasiekiate pažangos vienoje vietoje, gerėja ir kitos charakteristikos.
- Ar modernizacijos metu jūs įdiegėte fortkamerą, kurią „Mercedes“ naudoja jau nuo 2014 metų?
- Dabar atnaujinta jėgainė yra pirmasis mūsų žingsnis šia kryptimi.
- Kiek dabar jūs atsiliekate nuo „Mercedes“?
- Jei kalbėti tik apie patį variklį, tai apie 0,5 sekundės.
- Kiek dar modernizacijų jūs planuojate per šį sezoną?
- Mūsų planas buvo toks, jog bazinis vidaus degimo variklis būtų paruoštas šio sezono pradžiai, o po to – 7-tam etapui – nemenkas kompleksas atnaujinimų. Po to mes norime sustelkti jau pasiruošimui kitų metų sezonui. Jai matysime, kad kai kurie patobulinimai šiemet gali padėti mums kitame sezone, mes juos įdiegsime dabar, nors specialiai to dabar ir neplanuojame. Dabar svarbu laikytis mūsų numatyto plano ir nesiblaškyti, ką darėme anksčiau.
- Jūs dar turite 21 nepanaudotą žetoną?
- Taip, tų žetonų mes turime dar daug ir jų visų tikrai nepanaudosime šiais metais.
- „Mercedes“ pranašumas yra tas, jog visi jėgainės elementai yra kuriami po vienu stogu. Ar jūs irgi žadate eiti tokiu keliu?
- Kai mes pradėjome konstruoti hibridines jėgaines, „Renault“ nutarė susitelkti ties tuo, ką mokėjo geriausiai gaminti – vidaus degimo variklius. Likusius komponentus mes pirkdavome iš kitų tiekėjų. Tai buvo pats greičiausias kelias, tačiau kartu jis mums atnešė begales problemų, nes teko dirbti nuolatinėmis laiko trūkumo sąlygomis. Dabar mes nusprendėme, kad visos stadijos turi būti sukoncentruotos Viri mieste – kūrimas, konstravimas, projektavimas, gamyba ir surinkimas.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983