Ratų bazės ilgis 2017 metais ir kam ji turi įtakos

Ratų bazės ilgis 2017 metais ir kam ji turi įtakos
logo 2017 Kovo 16 d. 06:50, Mercedes-Benz
Tikslūs ratų bazės, t. y. atstumo tarp priekinės ir galinės ratų ašių, ilgis yra viena iš komandų paslapčių, kurias komandos akylai saugoja, tačiau šiuolaikinės fotoanalizės skaitmeninės technologijos leidžia nesunkiai gauti tokius duomenis. Vokiečių leidinys „Auto Motor und Sport“ kreipėsi į ekspertus ir turimų rezultatai buvo paskelbti ir pakomentuoti.
Debatai dėl ratų bazės ilgio prasidėjo pernai metų rudenį. FIA paprašė komandų suteikti tokią informaciją, kadangi reikėjo įsitikinti, kad naujosios mašinos sutilps ant matavimų platformos, kuri reikalinga prieš kiekvieną etapą atliekant bolidų techninę inspekciją.
Sklandė gandai, kad ar tai „Mercedes“, ar „Red Bull“, ar „McLaren“ konstruoja mašiną, kurios ratų bazė bus ilgesnė už šią tikrinimo platformą. Vieną kartą Sebastianas Vettelis netgi pajuokavo: „Pasidalinkite, jei žinote, kuri iš komandų konstruoja autobusą”. Praėjus keturiems mėnesiams tapo aišku, kad pati ilgiausia ratų bazė yra „Mercedes“ bolido.
Tai yra labai ryšku, kad net nereikia atlikinėti jokių matavimų. Beje, lyginant su praėjusiu sezonu, ratų bazė taip pat padidėjo „Force India“, „Red Bull“ , „Ferrari“ „Haas“ ir „McLaren“ mašinose. O „Toro Rosso“, „Renault“ „Williams“ ir „Sauber“ nuėjo kitu keliu, kiek sutrumpinę bazę.
Beje, važiuoklės su trumpesne ratų baze nei 3,5 metro šiais metais neturi nė viena komanda, nors dar prieš keletą metų tokios buvo 5 mašinos. Bet ką duoda kur kas ilgesnė ratų bazė? Jei darysime ilgesnę priekinę bolido dalį, tai duoda kur kas didesnę laisvę konstruojant vietą deflektoriams tarp priekinių ratų ir šoninių pontonų. Jei pailginsime galinę mašinos dalį, galima pasiekti, kad bolido dugnas dirbs kur kas efektyviau ir generuos didesnę prispaudžiamąją jėgą.
Taigi, „Mercedes“ ratų bazė yra 3760 mm, o tai 260 mm daugiau nei pernai metais. W08 bolide tapo ilgesnės tiek priekinė, tiek ir galinė dalis. O kad mašina apskritai nepailgėtų ir nepadidėtų jos svoris, „Mercedes“ vyriausiasis konstruktorius Aldo Costa sugalvojo gudrų sprendimą, kurį įdiegė į vairo ir priekinės pakabos sistemas: trikampės svirtys ir vairo trauklės yra kiek išverstos į priekį, tai yra pastebima, jei žiūrėsime į mašiną iš viršaus.
Antroje vietoje pagal ratų bazės ilgį – Force India“ su 3691 mm, o pati trumpiausia ratų bazė – pas „Williams“ – 3545 mm., tai yra 44 mm trumpesnė nei buvo pernai.
Norint geriau suprasti „Formulės-1“ mašinų evoliuciją, verta sugrįžti prie šio klausimo istorijos. 1975 metais Niki Lauda laimėjo čempiono titulą su „Ferrari 312T“, kurio ratų bazė buvo 2518 mm. Garsioji „McLaren MP4/4 su kuria Alainas Prostas ir Ayrtonas Senna 1988 m. išovojo 15 pergalių per 16 etapų, turėjo 2875 mm. ratų bazę. „Benetton B195“, su kuria lenktyniavo Michaelis Shumacheris, turėjo 2880 mm ratų bazę, o savo septintąjį titulą prie „Ferrari F2004“ vairo Michaelis laimėjo su 3063 mm. ratų baze. O štai S. Vettelio „Red Bull RB6 mašina 2010 metais turėjo jau kur kas ilgesnę – 3296 mm. ratų bazę.
„Auto Motor und Sport“ ekspertai net išmatavo mašinų ilgius, bet ir kelio prošvaisą tiek po priekine, tiek ir po galine bolidų dalimis, o tai leido nustatyti išilginį bolido pasvirimą. Paaiškėjo, kad pas „Mercedes“ jis yra minimalus, o pats didžiausias jau yra ne pas „Red Bull“, o „Force India“ bolidą – 2,1 laipsnio. Beje, per bandymus skirtingomis dienomis Barselonoje „Red Bull“ ir „Toro Rosso“ komandos eksperimentavo ir su klirensu, todėl negalima atmesti, kad iki sezono pradžios dar kas nors pasikeis.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794