RB11 dar gerokai tobulės

RB11 dar gerokai tobulės
logo 2015 Vasario 08 d. 11:38, Getty Images
Šių metų bolidų bandymų pradžia buvo labai nesėkminga „Red Bull“ komandai, jai nepavyko parodyti viso savo potencialo. Bet iš kitos pusės, testų pradžia „Red Bull“ vis tik buvo geresnė nei prieš metus, o pats komandos kolektyvas mano, kad jie jau gavo labai daug teigiamos informacijos: naujasis bolidas trasoje elgiasi maždaug taip, kaip ir buvo prognozuota.
Jereze RB11 mašina nuvažiavo tik 734 km, tai ryškiai mažiau nei pagrindinių konkurentų bolidai, net mažiau nei „Lotus“ komanda (842 km) ir buvo priversta praleisti pirmąją bandymų dieną. „Red Bull“ trukdė jėgos agregato problemos, o taip pat nedidelis incidentas su Daniilu Kvyatu, kai jis smulkios avarijos metu neišsilaikė trasoje ir sulaužė priekinį sparną, o šios atsarginės detalės komanda neturėjo.
Jei kalbėti apie jėgainę, tai „Renault Sport F1“ direktoriaus Cyrilo Abiteboulo žodžiais tariant, pirmojoje bandymų fazėje komanda naudojo pereinamąją RB11 variklio versiją. „Po mėnesio mūsų jėgainė iš esmės pasikeis, – pažadėjo C. Abiteboulas. – Be kokiu atveju, „Red Bull“ bei „Toro Rosso“ bolidai su „Renault“ motorais bendrai paėmus nuvažiavo daugiau kaip 2400 km. Naujas jėgos agregatas yra daug modernesnis, prancūzų motoristai kartu su „Red Bull“ specialistais labai daug ką pakeitė vidaus degimo variklyje, turbinoje, o taip pat modernizavo ir bateriją.“
Kartu reikia pripažinti, kad lyginant su „Mercedes“, „Renault“ kompanija iš pat pradžių skyrė per mažai dėmesio kuriant hibridinę jėgainę, todėl iki šiol tebėra besivejančios varžovus vaidmenyje. Daugiau ar mažiau yra aišku, jog galutinę jėgos agregato versiją prancūzų variklių kūrėjai pristatys tik per Ispanijos etapą, t.y. gegužės mėnesį. Galima nuspėti, kad pirmoje sezono pusėje, ypač išvažiuojamųjų lenktynių metu, „Red Bull“ atsiliks nuo lyderių ir pasistengs atsilošti antroje sezono pusėje. Taip pat yra didelė tikimybė, kad kituose bandymuose Barselonoje, ypač paskutinėmis testų dienomis, ant „Red Bull“ mašinų atsiras daugiau techninių naujovių, kurios leis padidinti RB11 greitį.
Galima prisiminti, kad komanda pernai per bandymus turėjo labai daug rimtų bėdų, susijusių su naująją „Renault“ jėgaine, tačiau vis tiek Melburne Danielis Ricciardo finišo liniją kirto antroje vietoje, bet vėliau buvo diskvalifikuotas dėl viršyto degalų kiekio, numatyti naujajame reglamente. Todėl mažas bandymų kilometražas nereiškia, kad „Red Bull“ susidurs su rimtomis techninėmis problemomis sezono pradžioje.
Jų bolidas, kaip visuomet, turi keletą labai įdomių techninių sprendimų bei ypatumų, į kuriuos dėmesį atkreipė buvęs „Williams“ ir „Force India“ vyriausiasis inžinierius Dominicas Harlow.
RB11 turi labai trumpą nosį, o priekinio sparno pilonai yra šiek tiek išversti į išorę, o tai leidžia daugiau nukreipti oro srautą ir‚ gali būti, kažkiek padidinti sparno patvarumą, o ant jo yra sumontuota nemažai papildomos įrangos elementų. Priekinės vaizdo kameros yra tvirtinamos tradicinėse vietose, nors 2014 m. komanda buvo priėmusi radikalų sprendimą, nuo kurio vėliau teko atsisakyti. Be to, visai tikėtina, kad mes vėliau pamatysime patobulintą versiją, kurios komanda nenori rodyti anksčiau laiko.
Oro srautas priekinių padangų srityje pereina per įspūdingo dydžio stabdžių ortakius, o po to patenka į centrinį rato tvirtinimo kanalą. Vairo trauklė yra šiek tiek pakelta ir dabar tapo savotiška priekio aerodinamikos kaskada, kaip ir viršutinė skersinė trikampė pakabos traukė. Šiemet „Red Bull“ vėl pasirinko pakankamai ryškų išilginį važiuoklės pasvirimo kampą – klirensas bolido priekyje bei gale skiriasi – priekyje jis yra didesnis. Tai reikalauja visai kitokio netradicinio požiūrio prošvaisos reguliavimo lyginant su kitų komandų mašinomis.
Kaip visa tai derės su minimaliu priešpriešinio oro srautu ir bolido greičiu tiesiosiose, taps aišku tik tada, kai įvyks lenktynės sąlyginai didelių greičių trasose. Pernai „Red Bull“ turėjo nemažai problemų kai kuriose lenktynėse bei kvalifikacijose, kur bolidus reikėjo reguliuoti mažai prispaudžiamajai jėgai, kad būtų galima kompensuoti jėgainės galios deficitą – tai reiškė, jog aerodinaminio aptakumo darbas iki galo nebuvo padarytas.
Papildomas centrinis galinis sparnas, esantis virš galinės saugumo struktūros, padidėjo ir tapo aukštesnis. Pagrindinis sparnas be šoninių pilonų dar laikosi miniatiūrinio centrinio, kuris, kaip atrodo, yra sujungtas su DRS sistemos aktyvacijos mechanizmu.
Bandymuose Jereze dalyvavo ne tik naujasis „Red Bull“ komandos vyr. inžinierius Robas Marshalas bei komandos vadovas Christianas Horneris, bet ir Adrianas Newey, dabar jau buvęs „Red Bull“ komandos technikos departamento vadovas, kuris nusprendė perpus sumažinti savo darbo krūvį, skirtą „Formulei-1“.
Savo laiku, kai A. Newey išėjo iš „Williams“ komandos, Franko Williamso komandai buvo labai sunku surasti jam pamainą, po to tas pats buvo „McLaren“ komandoje, kai aerodinamikos genijus nutarė dirbti „Red Bull“ ekipoje. Todėl „Red Bull“ pavyko nekartoti senų klaidų, A. Newey nors iš dalies liko šioje komandoje, nors jo veikla lenktynių programose ir bus ribota. O kaip R. Marshalui pavyks dirbti ranka rankon su A. Newey, parodys tik laikas...


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983