„Renault“: prisitaikyti teks visiems

„Renault“: prisitaikyti teks visiems
logo 2011 Birželio 21 d. 23:45, Renault/LAT Photographic
Renault“ komandos technikos direktoriaus Jameso Allisono teigimu, Tarptautinei automobilių federacijai (FIA) uždraudus variklio derinimą specialiai kvalifikacijai bei aktyvų difuzoriaus apipūtimą, prisitaikyti turės visos „Formulės-1“ ekipos.
Nurodymas nereguliuoti motorų tarp kvalifikacijos ir lenktynių įsigalios jau šio savaitgalio Europos GP, o aktyvus išmetamųjų dujų naudojimas aerodinaminei galiai sukurti – nuo kito etapo, Didžiosios Britanijos GP.
Nors užkulisiuose ir žiniasklaidoje atvirai svarstoma, kad tokios priemonės galėjo būti priimtos siekiant nusmukdyti „Red Bull“ komandą, J. Allisono nuomone, nukentės visos ekipos.
„FIA direktyvos privers visas komandas – nesvarbu, naudojančias apipučiamą dugną ar ne – keisti savo praktiką“, - pareiškė „Renault“ technikos direktorius.
„Esminiai pakeitimai nuo Didžiosios Britanijos GP yra tokie – kai lenktynininkas visiškai atleidžia akceleratoriaus pedalą, variklio elektronikos kontrolė turi būti būti nustatyta taip, kad motoras uždarytų akceleratoriaus sklendę. Anksčiau buvo įmanoma taip sureguliuoti variklį, kad sklendė likdavo atvira, o motoro galia mažinama kitais būdais.“
„Be to, kai lenktynininkas visiškai atleis akceleratorių, variklio elektronikos kontrolė turės nutraukti kuro tiekimą į motorą. Taip siekiama išvengti aktyvaus apipūtimo, kai išmetamųjų dujų energija padidinama vidaus degimu.“
Nors kalbama, kad būtent „Renault“ komanda dėl šių pakeitimų gali prarasti daugiausiai, nes naudoja įmantriausią išmetimo sistemą rikiuotėje su į priekį nukreiptais vamzdžiais, J. Allisonas pastebėjo, kad gali būti visiškai atvirkščiai.
„Nėra lengva įvertinti, kaip dėl to keisis mūsų konkurencingumas. Kiekvienas bolidas su apipučiamu dugnu bus paveiktas dvejopai – klausimas, kiek jis praras prispaudžiamosios galios ir kiek prispaudžiamosios galios netektis pakenks automobilio balansui“, - aiškino specialistas.
„Dėl šių apribojimų visi bolidai su apipučiamais dugnais praras prispaudžiamąją galią stabdymo metu. Kai kurios komandos dėl to praras daugiau, kai kurios – mažiau. Sunku pasakyti, koks bus reliatyvus poveikis „Renault“, - dėstė ekipos atstovas.
„Nepaisant to, gali būti, kad mes prarasime mažiausiai balanso pasikeitimo prasme, nes mūsų į priekį nukreipti išmetamieji vamzdžiai savo darbą atlieka visai netoli bolido vidurio. Tai reiškia, kad išmetamosios dujos <...> iš tiesų per daug neįtakoja bolido aerodinaminio balanso. Į galą nukreiptų išmetamųjų vamzdžių atveju visa išmetimo prispaudžiamoji galia yra sukuriama galinėje ašyje.“
„Kadangi naujosiomis taisyklėmis apipūtimo efektas bus gerokai labiau sumažintas įvažiavimuose į posūkius, o ne išvažiavimuose iš jų, gali būti, kad į galą nukreiptų išmetamųjų vamzdžių naudotojai dėl naujų apribojimų patirs daugiau nestabilumo stabdydami ir didesnį priekio slydimą išvažiuodami. Tai paaiškės Silverstoune (Didžiosios Britanijos GP – red. past.).“
Pabaigai, J. Allisonas neslėpė savo nepritarimo tvarkos keitimui sezono viduryje.
„Mes pritartume „status quo“ išlaikymui viso sezono metu“, - pridūrė jis.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983