„Renault“ teisinasi dėl S. Vettelio bolido gedimo

„Renault“ teisinasi dėl S. Vettelio  bolido gedimo
logo 2014 Liepos 02 d. 00:00, Renault Sport
Nuo pat šio sezono pradžios „Renault“ kompanijos F-1 variklių kūrėjai yra smarkiai kritikuojami, tačiau kartais kritikos strėlės yra nukreiptos ne į tą pusę.
„Renault“ vykdomasis direktorius Robas White paaiškino, kad S. Vettelio bolido gedimas Austrijoje buvo susijęs ne su varikliu, o centriniu elektronikos valdymo bloku, kuris yra sertifikuotas FIA, o jį gamina „McLaren Electronic Systems (MES) kompanija.
„Kai buvo nuspaustas mygtukas „lenkimas“, standartinė elektronika davė nekorektišką signalą", – aiškino R. White. – „Todėl reikia aiškintis, kas ne taip su šiuo bloku, kuris yra pas visas komandas vienodas“.
Teoriškai bet kuris iš 8 pilotų, kurių boliduose naudojami „Renault“ varikliai, vėl gali susidurti su tokia pat problema. Tuo tarpu „Mercedes“ ir „Ferrari“ variklius naudojančiuose boliduose yra kitaip reguliuojama elektronika ir ji nereaguoja į panašias klaidas, kurias rodo centrinio bloko programinė įranga.
„Ferrari“ jau buvo susidūrusi su panašia elektronikos problema per šių metų lenktynes Australijoje: standartinis centrinis blokas siuntė neaiškų kodą jėgainės MGU-K generatoriui. Tuo pačiu metu borto kompiuterio laikas sugrįžo prie nulio ir jis persijungė į starto režimą. Pažymėtina, kad MGU-K generatorių, kol bolidas nepasiekė 100 km/h greičio, naudoti yra draudžiama, nes jis tokiu atveju visai išsijungia.
Informacija, kurią surinko „Red Bull“ ekipa Austrijoje, jau išsiųsta į FIA ir MES kompaniją, kadangi tuoj pat reikia imtis veiksmų, kad tokios klaidos nepasikartotų ateityje. Pasak R. White, atitinkamas išvadas padarys ir „Renault“ programinės įrangos specialistai.
Kalbėdamas apie tolesnį situacijos vystymąsi, R. White pabrėžė, kad „Renault“ variklių kūrėjai susiduria su rimtomis problemomis: jiems reikia mažinti atsilikimą nuo „Mercedes“ esant labai griežtiems apribojimams iš FIA pusės. Kadangi „Renault“ visiškai neturi teisės keisti variklio konstrukcijos, pasigirdo kalbos, kad prancūzų koncernas parduoda savo F-1 variklių padalinį „Red Bull“ kompanijai, neva naujas savininkas gaus teisę iš naujo konstruoti variklį.
Tačiau, kaip teigia R. White, yra visiškai ne taip. „Mes visada glaudžiai bendradarbiavome su „Red Bull“. Šiuo metu variklių konstravimo padalinio mes neparduodame, jis lieka „Renault“ koncerno dalimi. Kita vertus, nepakanka vien ant cilindrų bloko užrašyti naują kompanijos pavadinimą. Tai pat neįmanoma viską pradėti nuo nulio – apie tai parašyta F-1 Sportiniame kodekse. Net „Honda“ su jos naujais varikliais negali daryti viso ko nori – yra rimtų apribojimų, kurių privalu laikytis, kitaip FIA gali nesertifikuoti jėgainių.“


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794