S. Cowellas: mes vos nepakvietėme Lewiso į boksus

S. Cowellas: mes vos nepakvietėme Lewiso į boksus
logo 2016 Balandžio 13 d. 06:55, Pirelli
Mercedes“ komandos lenktynių brigados vyriausiasis inžinierius Simonas Cowellas papasakojo, kaip iš tikrųjų elgėsi jis ir jo pavaldiniai po to, kai Bahreine starto metu buvo apgadintas Lewiso Hamiltono bolidas.
- Kokios Lewiso mašinos dalys nukentėjo?
- Dėl susidūrimo per startą L. Hamiltono mašinoje nukentėjo dvi sritys – priekinis sparnas ir dalis dugno – iš dešinės pusės dugno fragmentas buvo nulaužtas, dėl to buvo pamestas šoninio pontono vertikalusis deflektorius, Nulaužtas elementas vilkosi žeme ir kabino asfaltą, todėl iš po Lewiso mašinos lakstė didelės kibirkštys.
- Ar Lewisas jautė, kad bolidas elgėsi kitaip nei reikia. Ar jis jums apie tai pranešė radijo ryšiu?
- Situacija lenktynių eigoje keitėsi. Iš pradžių jis pranešė, kad buvo kontaktas su varžovu, kad prasidėjo problemos, o netrukus papasakojo, kaip elgiasi bolidas. Jis pajautė, kad kažkiek sumažėjo prispaudžiamoji jėga galinėje mašinos dalyje. Išeitų, kad buvo pažeistas bolido aerodinaminis balansas. Tuo momentu jis dar nekalbėjo apie priekinį spraną – apie tai, kad jis yra apgadintas, mes pamatėme per TV ekraną.
- Ar pagal telemetrijos duomenis galima buvo suprasti, kad mašinos aerodinamika yra pažeista?
- Taip, paprastai mes tai pastebime, bet tai užtrunka kažkiek laiko. Idealiomis aplinkybėmis, kai bolidas važiuoja tiesiąja ir jam netrukdo kiti sportininkai, mes galime labai greitai nustatyti, kokios mašinos sritys yra pažeistos. Bet kai pilotas važiuoja grūstyje, o kažkokia bolido dugno dalis kabina asfaltą, tai būna padaryti kur kas sunkiau. Nors mes matėme, kad iš dalies yra sumažėjęs Lewiso greitis.
- Ar jūs galėjote nustatyti, koks buvo laiko praradimas?
- Tai buvo pirmoji darbo dalis – suprasti, kiek mes prarandame laiko dėl šių pažeidimų. Mes galime tai pabandyti ištaisyti, pakviesdami pilotą į boksus, bet tuomet bus prarastas papildomas laikas, o tai nustumus lenktynininką į kur kas žemesnes vietas. Todėl pirmajame rate mes privalėjome apsispręsti, ar mes atliekame sustojimą, ar – ne. Iš pradžių manėme, jog jis yra būtinas. Mat galėjo būti pradurta padanga, sulaužyta kažkokia mašinos detalė, kurios pritvirtinti neįmanoma ir mūsų specialistai iki pirmo rato pabaigos turėjo nuspręsti: kviečiame Lewisą į boksus, ar ne, kokias dedame padangas ir kaip keičiame taktiką?
Bet greitai išaiškėjo, kad padangos yra sveikos, o pažeistos yra dvi sritys, kaip jau sakiau. Sustojimo metu sparną galima pakeisti, tačiau suremontuoti bolido dugno – ne, nes tam reikia mažiausia pusė valandos. Kiek laiko reikia sparnui pakeisti, yra aišku – toks sustojimas užtrunka apie 8 sekundes. Todėl reikėjo labai greitai nuspręsti, ką mums daryti – ar yra prasmė keisti tik priekinį sparną.
Be to, tiksliai nustatyti, kiek Lewisas kiekviename rate praranda laiko, buvo sunku, nes jis pateko į pilotų grūstį. Tuo metu jis važiavo apie 1 sek. blogiau nei Nico Rosbergas. Jei jis iš tikrųjų būtų atsilikinėjęs apie vieną sekundę, apsispręsti būtų nesudėtinga, jei reikėtų apsiriboti vien tik sparno keitimu, turint galvoje tai, kad prarasime tik 8 sek, o priekyje laukė dar visos lenktynės.
Tačiau mes supratome, kad tik sparno keitimas problemos neišspręs, todėl mes nutarėme mašiną palikti trasoje dar keletui ratų iki planinio sustojimo, kad gautumėme kur kas tikslesnę informaciją apie tai, kiek iš tikrųjų Lewisas praranda.
- Suprantama, kad tuo metu komanda intensyviai svarstė būsimus veiksmus. O kokią dalį informacijos jūs galėjote pranešti pačiam L. Hamiltonui?
- Beveik nieko. Esmė ne vien tame, kad tai dabar jau draudžia taisyklės – mes tuo metu tik svarstėme situaciją su saugadintu bolidu ir mums reikėjo suprasti, ar sugebės jis nuvažiuoti iki finišo. Todėl iš pradžių reikėjo išklausyti viską, ką sako pats Lewisas – ši informacija mums buvo labai svarbi. Pasitarę mes apsisprendėme, kad jis turėtų važiuoti toliau.
- Sprendžiant iš visko, komandos sprendimas buvo geras, nes L. Hamiltonui pavyko pasiekti finišą ir net užlipti ant podiumo. Kokias išvadas galima padaryti iš šios istorijos ir kiek ši patirtis bus naudinga ateičiai?
- Viena, ką mes galėjome padaryti besirengdami Kinijos GP etapui, tai išanalizuoti sprendimų priėmimo procedūrą – kiek mūsų veiksmai buvo efektyvūs. Galiausiai Lewisui pavyko pasiekti labai gero rezultato ir finišuoti trečiam. O vienu metu mes jau galvojome apie tai, kad jam gal būtų geriau iš viso baigti lenktynes ir pasukti į boksus.
Todėl galiausiai komandos sprendimas buvo teisingas, tačiau tuo momentu tai nebuvo akivaizdžiai matoma. Iš kitos pusės, galėjo atsitikti ir taip, kad vėliau reikėtų gailėtis, kad mes Lewiso nepakvietėme į boksus ir nebuvo pakeista sparnas. Tačiau visa komanda liko patenkinta tuo procesu – mes visada po lenktynių išanalizuojame kiekvieną situaciją, net ir pačią paprasčiausią, kai viskas būna aišku. O šiuo atveju buvo neaišku nieko...


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794