„Sauber“ pasisako prieš alternatyvių variklių idėją

„Sauber“ pasisako prieš alternatyvių variklių idėją
logo 2015 Spalio 31 d. 06:55, Renault Sport
Šią savaitę FIA paskelbė apie planus nuo 2017 metų sezono „Formulėje-1“ turėti pigesnį alternatyvų variklį, kurį tiektų nepriklausomi gamintojai. Ir nors šio projekto detalės iki galo dar nėra aiškios ir kol kas tik paskelbta apie konsultacijas su suinteresuotomis pusėmis, „Sauber“ komandos vadovė Monisha Kaltenborn įsitikinusi, kad alternatyvūs varikliai „Formulei-1“ būtų klaidingas pasirinkimas.
„Teisinga būtų pasakyti, kad perėjimas prie dabartinių hibridinių jėgainių buvo pagrindine priežastimi, kodėl taip smarkiai pabrango jėgos agregatai nepriklausomoms komandoms lyginant su 2013 metais, – sakė „Sauber“ vadovė. – Bet asmeniškai aš šiuo metu nemanau, kad FIA ir FOM siūlomi alternatyvūs varikliai būtų geriausias pasirinkimas. Pagal mūsų ankstesnę patirtį su tokiais gamintojais kaip BMW, aš žinau, kad jie tikrai nenorėtų dalyvauti F-1 pasaulio čempionate, jei tokia idėja būtų realizuota.
Aš norėčiau paklausti: kokiu būdu tada pasiekti techninės lygybės? Nepakanka pasakyti, kad variklių galia tuomet būtų panaši ir pabandykite pasiekti kokio nors balanso. Tuomet prasidėtų eksperimentai su svorio paskirstymu ant bolido, kiltų problemų su degalų sąnaudomis, gal net sugrįžtų klausimas dėl degalų papildymo idėjos lenktynių metu, reikės įvedinėti kažkokius nesąmoningus apribojimus ir gal net tektų keisti aerodinamiką. Aš neįsivaizduoju, kaip tai būtų galima realizuoti, nors aš šiuo klausimu ir neturiu balso teisės – toks sprendimas nuo mūsų visiškai nepriklauso“.
Kai M. Kaltenborn priminė, kad kalba eina apie galimybę nepriklausomoms komandoms gauti bene dvigubai pigesnius variklius, kurie galėtų tapti gera alternatyva dabar naudojamoms brangioms hibridinėmis jėgainėms, ji atsakė: „Jei į viską pažvelgti plačiau iš sportinės pusės, tai mes atsidursime ne pačioje geriausioje situacijoje, jei pabandysime pabėgti nuo naujų technologijų, kurios yra aktualios šiuolaikinei automobilių pramonei.
„Formulė-1“ privalo atstovauti pačias naujausias technologijas. Žmonėms tai yra vertinga ir mes rinkoje matome, kad pirkėjai yra pasiruošę už automobilius mokėti daugiau, nes jie turi geresnes technines charakteristikas. Mes neturime bėgti nuo realybės. Nemanau, kad iš naujo dėl to reikia pradėti diskusijas, ypač neturint aiškaus plano ir konkretaus supratimo, kaip mes mažinsime išlaidas jėgos agregatams“.
Dabar hibridinės jėgainės komandoms kainuoja apie 20 mln. eurų per sezoną, tuo tarpu kai dar neseniai V8 atmosferiniai varikliai kainuodavo ne daugiau kaip 8 mln. eurų. M. Kaltenborn nuomone, nė viena iš nepriklausomų komandų nebalsuotų už naujus variklius, nežinodamos, kiek tiksliai jos kainuos: „Jei mums pasakytų, kad kaina už visas šias naujas technologijas yra 20 mln. o be naujų technologijų – 10 mln., tai tik tada visos jėgaines perkančios komandos pasisakytų prieš brangius variklius“.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794