Sezono rezultatai: „Manor Marussia F1 Team“

Sezono rezultatai: „Manor Marussia F1 Team“
logo 2015 Gruodžio 21 d. 06:55, Manor
Pradedame straipsnių ciklą, kuriame apžvelgsime visų 2015 metų „Formulės-1“ pasaulio čempionate dalyvausiųjų komandų pasiekimus. Pirmoji publikacija – apie paskutinę vietą užėmusią „Manor“ komandą.
2014 metais „Marussia“ komandai užbaigti sezono nepavyko – komanda pergyveno bankrotą ir jos turto pardavimą aukcione, tačiau įvyko savotiškas stebuklas – paskutiniu momentu atsirado naujas investuotojas, kuris šią ekipą prikėlė naujam gyvenimui ir leido dar vienerius metus sudavyvauti pasaulio čempionate, tuo pačiu išsaugojant šansą ateičiai.
Nauju investuotoju tapo britų kompanija „Ovo Energy“ ir 37 metų Stephenas Fitzpatrickas, kuris investavo savo pinigus ir išspręndęs beveik visus klausimus su kreditoriais. Jei ši komanda nebūtų stojusi į startą, tai ji nebūtų gavusi ir prizinių FOM pinigų už 2014 m. Konstruktorių taurėje užimtą 9 vietą, kai vienintelius 2 taškelius už 9 vietą Monake iškovojo jau tarp gyvųjų nesantis Jules Bianchi. S. Fitzpatricko skaičiavimas buvo toks: investuoti lėšas, gauti prizinius pinigus, o po to parduoti komandą ir susigrąžinti lėšas.
Šių metų vasario 19 dieną komandai buvo nutraukta bankroto pocedūra, tačiau iki sezono pradžios likus mažiau nei mėnesiui, komanda neturėjo nei naujų bolidų, nei bazės, kurioje su mašinomis būtų galima dirbti, nes senąją bazę aukcione nupirko naujai besikurianti „Haas“ komanda. Taip pat „Manor“ neturėjo nei variklių, nei lenktynininkų. Komandos direktorius Johnas Boothas ir prezidentas Graeme Lowdonas, kurie išsaugojo savo postus, pradėjo spręsti šią krizinę situaciją.
F-1 Strateginė grupė neleido šiais metais naudoti 2014 metų bolido, jo nepritaikius naujai Techninio reglamento redakcijai, nes tokią idėją užblokavo „Force India“. Nors taisyklės iš esmės niekuo nepasiketė, todėl ant bolido tiesiog pakeitė kai kurias išorės detales, su kuriomis pavyko pereiti FIA rengiamus saugumo bandymus. Dėl jėgos agregatų tiekimo buvo susitarta su „Ferrrari“, buvo gautos ne tik italų komandos 2014 m. pavyzdžio jėgainės, bet ir techninė parama labai aukštame lygyje – pradedant „Ferrari“ technikos direktoriumi Jamesu Allisonu. Sezono pradžioje daug kas sutiko padėti „Manor“ ir paskolino dalį įrangos – ši parama buvo labai svarbi atgimusiai komandai.

„Manor“ pasirašė sutartis su Willu Stevensu ir Roberto Merhi, komanda praleido žiemos bandymus, tačiau atvažiavo į pirmąjį etapą Melburne, kur bolidai perėjo FIA techninę inspekciją, tačiau viso savaitgalio metu iš ekipos boksų išvažiuoti nesugebėjo, kaip spėjama, dėl programinio aprūpinimo problemų.
Kai praėjusią žiemą komandoje veikė bankroto administratorius, o jos turtas palaipsniui buvo parduodamas, visa informacija iš „Marussia“ serverių buvo pašalinta – norint ją atstatyti ir gauti šansą dirbti su bolidais reikėjo laiko.
Melburne teisėjai iš komandos pareikalavo raštiško pasiaiškinimo, tačiau ekipos nenubaudė. O štai Malaizijoje R. Merhi, skirtingai nei komandos kolega, sugebėjo ne tik startuoti, bet ir finišuoti 15 vietoje, kartu pašalindamas klausimą, ar komanda apskritai yra pasiruošusi lenktyniauti.
Tikėtis daugiau nei finišuoti paskutinėse vietose, „Manor-Marussia“ komanda („Marussia“ pavadinimą teko išsaugoti vien dėl to, kad būtų gauti priziniai pinigai) negalėjo, todėl šios ekipos pilotai kovodavo tik tarpusavyje, o rudenį, po komandos savininko P. Fitzpatricko susitarimo su potencialiais JAV investuotojais, komandoje atsirado ir trečiasis pilotas. Alexanderis Rossi keliose lenktynėse pakeitė Roberto Mehri, kuris, skirtingai nei V. Stevensas, neturėjo rimtos finansinės paramos.
Įdomu, tačiau būtent W. Stevensas užėmė paskutinę vietą asmeninėje įskaitoje pagal viso sezono rezultatus, nors jis važiavo daugiau lenktynių nei jo komandos draugas.
Pačiomis geriausiomis lenktynėmis „Manor“ ekipai buvo etaps Sočyje, kur R. Merhi finišavo 13-toje, o W. Stevensas – 14 vietoje. Bolidų patikimumas buvo tiesiog stebėtinas – 14 etapų buvo klasifikuoti abu pilotai. Tačiau žymesnės greičio pažangos per visą sezoną nepavyko pasiekti, nes to nebuvo įmanoma padaryti su senu bolidu. „Manor“ rezultatai dažnai buvo lyginami su GP2 čempionato, nors į 107 proc. kvalifikacijos taisyklę jie pakliūdavo reguliariai.
Rodenį pasirodė informacija, kad iš komandos pasitrauks tie, kurie ją ilgai palaikė gyvybinga – J. Boothas ir G. Lowdonas. Todėl 2016 m. bus jau nauja komanda – su naujais investuotojais, su nauja vadovybe, bet su ta pačia užduotimi – išsivaduoti iš austsaiderio įvaizdžio. Skirtingai nei daugelis vadybininkų, kurie ėmėsi gaivinti „Formulės-1“ komanda, G. Fitzpatrickas įvydė pirminę užuotį, bet dažniausiai pačiu kritiškiausiu būna antrasis sezonas.
2016 m. „Manor“ naudos naują važiuoklę, pasirašytas kontraktas su „Mercedes“ dėl jėgainių ir dėl pavarų dėžių su „Williams“, o jos lenktynių direktoriumi tapo patyręs Dave‘as Ryanas. Potencialus šios komandos konkurencijos padidėjimas atvedė iki to, kad ir pilotų kontraktai tapo brangesni – net iki tokio lygio, jog „Merceds“ net svarsto, ar verta prie šios komandos bolido vairo sodinti Pascalį Wehrleiną, nes yra per brangu. Galiausiai šiuo metu „Manor“ kitam sezonui dar neturi nė vieno patvirtinto piloto.
Šiai komandai pavyko pasiekti beveik neįmanomo – ji liko vienintelė iš 2010 metais debiutavusių ekipų, kuri toliau tęsia savo egzistavimą. O jos buvę vadovai, matyt, atsidurs kažkur netoliese, nes tokie specialistai yra aukso vertės.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794